• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Esmes
    fannylinnea skrev 2019-12-14 16:58:49 följande:

Hej alla! Det kommer ett litet längre inlägg här.

Hoppar in här, på riktigt. Skrivit någon gång förut men känt att jag inte haft så mycket att komma med. Jag är nu på ruvardag 8 med ett tvådagars embryo. Första gången för mig så jag vet inte vad jag ska känna eller hur jag ska hantera detta. Dum som jag är har jag tjuvtestat (som om det ens skulle kunna bli positivt såhär tidigt?!). Testdag är inte förrän juldagen...

Mina känslor i kroppen: konstant molvärk i äggstockarna (känns preciiiiis som att mensen ska komma när som helst), svullna och ömma bröst, illamående, trött/orkeslös.

Jag förstår att mina symtom med största sannolikhet beror på lutinus. Men mensvärken oroar mig något enormt... Är rädd att gå på toaletten och upptäcka blod i trosan...

Är det nån av er som plussat som också haft den där exakta mensvärksliknande kramperna i äggstockarna?

Kram och trevlig helg <3

Jag hade mensvärksliknande kramper innan jag plussade. De höll i sig i kortare stunder och det gick över helt mellan. Har fortfarande så till och från.

Lycka till och hoppas att du får ett fint plus på jul!
  • fannylinnea
    Esmes skrev 2019-12-15 09:43:31 följande:

Jag hade mensvärksliknande kramper innan jag plussade. De höll i sig i kortare stunder och det gick över helt mellan. Har fortfarande så till och från.

Lycka till och hoppas att du får ett fint plus på jul!

Tack för svar!

Är så orolig eftersom det är konstant molvärk.. Jag får helt enkelt vänta och se. RD9 idag, tokblankt test... Men hoppet kanske fortfarande finns :)
  • LLW

Imorgon ska jag göra ultraljud och se om kroppen är återhämtad efter missfall och abort. Om allting ser bra ut ska vi göra frysåterföring på fredag. Två blastocyster i frysen, och vi får välja att sätta tillbaka båda om vi vill.

Jag är så nervös för att dom ska säga imorgon att kroppen inte är redo eller att något strular. Behöver verkligen få göra ett försök till nu.

• Najo

V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.

• bonzo

Ja vad roligt!!! :) grattis

=80102569][quote-nick]Najo skrev 2019-12-16 12:18:49 följande:[/quote-nick]V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.[/quote]

• Najo
    bonzo skrev 2019-12-16 14:01:54 följande:

Ja vad roligt!!! :) grattis

=80102569][quote-nick]Najo skrev 2019-12-16 12:18:49 följande:[/quote-nick]V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.

[/quote]

Tack snälla!
  • Jooosen
    Najo skrev 2019-12-16 12:18:49 följande:

V 7+0 idag och fick se ett tickande hjärta på en liten en som var 10 mm. Gråtkalas på kliniken, har hängt där sedan 2008 (min ivf resa) och det känns konstigt att det kanske var sista ggn jag träffade dem fysiskt. Så glad just nu, svårt att ta in.

Åå vad skönt!!
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-16 09:59:17 följande:

Imorgon ska jag göra ultraljud och se om kroppen är återhämtad efter missfall och abort. Om allting ser bra ut ska vi göra frysåterföring på fredag. Två blastocyster i frysen, och vi får välja att sätta tillbaka båda om vi vill.

Jag är så nervös för att dom ska säga imorgon att kroppen inte är redo eller att något strular. Behöver verkligen få göra ett försök till nu.

Åå hoppas det! Kommer ni att sätta tillbaka båda två tror du?
    Plussade fredagen den 13 december 2019 efter vår tredje insättning med ivf
  • Esmes
    Najo skrev 2019-12-16 12:18:49 följande:

Så härligt! Hoppas att du kan slappna av lite mer och njuta nu!

Jag fick tid i januari. Då är jag nästan i v 10. Jag kommer såklart att oroa mycket mig fram tills dess, men det känns bra att då har det gått så lång tid att det i alla fall inte finns någon tvekan om vad som syns. Bara att hoppas att den lever och utvecklas därinne.
  • Anni888
    LLW skrev 2019-12-16 09:59:17 följande:

Håller tummarna! <3
Svar på tråden IVF hösten 2019