• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • njetnjet

Hur länge har ni haft ont efter äggplock? Var har ni haft ont? Jag börjar bli orolig för jag har mycket ondare än sist och det blir inte bättre (plockade 21 ägg i fredags). Men det kanske är helt normalt, bara att jag hade tur sist. Berätta gärna hur det känts för er!!

• Kallamakka
    njetnjet skrev 2019-12-08 19:08:53 följande:

Hur länge har ni haft ont efter äggplock? Var har ni haft ont? Jag börjar bli orolig för jag har mycket ondare än sist och det blir inte bättre (plockade 21 ägg i fredags). Men det kanske är helt normalt, bara att jag hade tur sist. Berätta gärna hur det känts för er!!

Jag hade väldigt mycket ondare denna gång. Fick en liten blödning mitt i äggplocket som man såg, kanske därför. Men sen kom de också åt en nerv som gjorde att jag hade skit ont i rumpan denna gång. Det hjälpte med en värmekudde på rumpan, smärtan höll i sig i 4 dagar.

Glöm inte att dricka massor med vatten för att förhindra överstimulering och kolla vikten så du inte håller på att bli överstimulerad. :)
  • Doftljuset

[quote=80086412][quote-nick]Kallamakka skrev 2019-12-08 19:12:13 följande:[/quote-nick]

Jag hade väldigt mycket ondare denna gång. Fick en liten blödning mitt i äggplocket som man såg, kanske därför. Men sen kom de också åt en nerv som gjorde att jag hade skit ont i rumpan denna gång. Det hjälpte med en värmekudde på rumpan, smärtan höll i sig i 4 dagar.

Glöm inte att dricka massor med vatten för att förhindra överstimulering och kolla vikten så du inte håller på att bli överstimulerad. :)

Förra gången kände jag ingenting- lite tryck men kände inte mycket mer. (Dom tog 20 äggblåsor). Blev nog ganska duktigt lost av bedövningen.

Däremot kunde jag knappt gå när jag kom in, var så svullen och öm.

Efter äggplocket var jag öm, blöde lite men man kunde härda ut. Tills bedövningen släppte alltså aj aj aj- jag var öm o svullen flera dagar. Var inne på undersökning och dom såg att det var svullet där inne men sa att man kan va svullen upp till 2 veckor.

Imorgon är det dags för äggplock igen, orolig att det nu ska kännas massa.

Det väntar 25 äggblåsor där inne så men denna gång blir det totalfrys.

Dumförklara ej men varför ska man dricka massa vatten?

• Kallamakka
    Doftljuset skrev 2019-12-08 19:43:52 följande:

[quote=80086412][quote-nick]Kallamakka skrev 2019-12-08 19:12:13 följande:[/quote-nick]

Förra gången kände jag ingenting- lite tryck men kände inte mycket mer. (Dom tog 20 äggblåsor). Blev nog ganska duktigt lost av bedövningen.

Däremot kunde jag knappt gå när jag kom in, var så svullen och öm.

Efter äggplocket var jag öm, blöde lite men man kunde härda ut. Tills bedövningen släppte alltså aj aj aj- jag var öm o svullen flera dagar. Var inne på undersökning och dom såg att det var svullet där inne men sa att man kan va svullen upp till 2 veckor.

Imorgon är det dags för äggplock igen, orolig att det nu ska kännas massa.

Det väntar 25 äggblåsor där inne så men denna gång blir det totalfrys.

Dumförklara ej men varför ska man dricka massa vatten?

Okej! Hoppas det går bra, låter som en heeel del blåsor!

Jag har förstått det som att kroppen kan dra på sig mycket vätska när man blir överstimulerad, då ska mer vätska hjälpa till att driva ut vätskan istället. Dont ask me how ;)
  • Camilla Josefsson

Hejsan jag har gjort min första IVF behandling och även satt i ett ägg. Nu är jag i ruvardagar och min mens är förväntad om 3 dagar och nu när jag var på toan var det brunaktigt blod. Kan det vara mensen,? Vet inte vad jag ska göra! Jag är så rädd att det inte fäster sig! ?? ????

• Jooosen

Ruvardag 12 med blasocyst. Ingen mens än. Tar inga vaginaltabletter. Däremot tagit 3 ovitrelle runtomkring insättning. Vet någon om dessa kan skjuta upp mensen? Förra fet fick jag mens ruvardag 10. Är så nervös men vågar inte testa än. Testdag på fredag!!

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Kallamakka
    Jooosen skrev 2019-12-09 17:11:20 följande:

Ruvardag 12 med blasocyst. Ingen mens än. Tar inga vaginaltabletter. Däremot tagit 3 ovitrelle runtomkring insättning. Vet någon om dessa kan skjuta upp mensen? Förra fet fick jag mens ruvardag 10. Är så nervös men vågar inte testa än. Testdag på fredag!!

Hej!

Men herregud vad du har tålamod. Önskar jag kunde vänta med att testa jag med.

Jag tror inte att Ovitrelle skjuter undan mensen.
  • Jooosen
    Kallamakka skrev 2019-12-09 17:16:49 följande:

Hej!

Men herregud vad du har tålamod. Önskar jag kunde vänta med att testa jag med.

Jag tror inte att Ovitrelle skjuter undan mensen.

Okej tack! Kan alltså detta är inte typiskt mig haha. Är så jävla rädd för ännu ett negativt test så vågar fan inte. Vilken rd är du på?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Kallamakka
    Jooosen skrev 2019-12-09 17:33:46 följande:

Okej tack! Kan alltså detta är inte typiskt mig haha. Är så jävla rädd för ännu ett negativt test så vågar fan inte. Vilken rd är du på?

Jag är imponerad!

Idag är det ruvardag 7 för mig. Mens beräknas om 3 dagar, är ganska säker på att den kommer. Det känns som det. :)
  • Jooosen
    Kallamakka skrev 2019-12-09 17:36:57 följande:

Jag är imponerad!

Idag är det ruvardag 7 för mig. Mens beräknas om 3 dagar, är ganska säker på att den kommer. Det känns som det. :)

Jag fördtår!! Kände att mensen skulle komma IF redats men sen kom den aldrig. Fyfan för dessa dagar ...
Svar på tråden IVF hösten 2019