Doftljuset skrev 2019-12-08 19:43:52 följande:
[quote=80086412][quote-nick]Kallamakka skrev 2019-12-08 19:12:13 följande:[/quote-nick]
Jag hade väldigt mycket ondare denna gång. Fick en liten blödning mitt i äggplocket som man såg, kanske därför. Men sen kom de också åt en nerv som gjorde att jag hade skit ont i rumpan denna gång. Det hjälpte med en värmekudde på rumpan, smärtan höll i sig i 4 dagar.
Glöm inte att dricka massor med vatten för att förhindra överstimulering och kolla vikten så du inte håller på att bli överstimulerad. :)
Förra gången kände jag ingenting- lite tryck men kände inte mycket mer. (Dom tog 20 äggblåsor). Blev nog ganska duktigt lost av bedövningen.
Däremot kunde jag knappt gå när jag kom in, var så svullen och öm.
Efter äggplocket var jag öm, blöde lite men man kunde härda ut. Tills bedövningen släppte alltså aj aj aj- jag var öm o svullen flera dagar. Var inne på undersökning och dom såg att det var svullet där inne men sa att man kan va svullen upp till 2 veckor.
Imorgon är det dags för äggplock igen, orolig att det nu ska kännas massa.
Det väntar 25 äggblåsor där inne så men denna gång blir det totalfrys.
Dumförklara ej men varför ska man dricka massa vatten?
Okej! Hoppas det går bra, låter som en heeel del blåsor!
Jag har förstått det som att kroppen kan dra på sig mycket vätska när man blir överstimulerad, då ska mer vätska hjälpa till att driva ut vätskan istället. Dont ask me how ;)