• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Najo
    Esmes skrev 2019-12-04 09:13:44 följande:

Spännande! Jag antar att jag får tid i januari eftersom det blir så nära jul annars. Ska prata med dem i morgon.

Får jag fråga vilken klinik du går på? Jag går på cvl i uppsala..annars kan man alltid ta VULet på ngn mödravård typ mama mia i sthlm, de har alltid öppet
  • njetnjet
    Doftljuset skrev 2019-12-02 21:26:32 följande:

[quote=80073977][quote-nick]njetnjet skrev 2019-12-02 19:56:26 följande:[/quote-nick]

Om de ändå kunde säga eller veta vad problemet är! När de inte vet känns allt så osäkert-tänk om det alltid blir likadant?? Förstår att du är livrädd. Försöker tänka positivt men det är svårt.

Jag går på Livio i Stockholm, där är det inte ens helgöppet. Du då? Hur många ägg såg de nu då och hur många vill de att det ska bli, ungefär? Där jag går verkar de sikta på 10-15 men jag tycker det känns lite.

Jag går på Sophiahemmet :) Tycker dom är väldigt bra och bemötande, hoppas dom kan hjälpa mig i hamn bara!!Försöker också tänka positivt men ibland alltså det är ju avgrunds djupt sorg.. vet inte men frågade om det va antal eller storlek och var storleken dem sökte. Hoppas den högre dosen gett resultat nu- teori bre det är många ägg det rör sig om.

Hur har det gått? För mig blir det äggplock på fredag....så nervöst. Svårt att hoppas fast de säger att allt ser bra ut, det sa de ju förra gången också.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-04 07:58:47 följande:

Ni som plussat här, hade ni starka symptom? Rd 7 här med femdagars. Ömma bröstvårtor men beror säkert på ovitrelle... förra ggn kom mensen på rd10.

Jag hade olika symtom de gånger jag plussade. Första gången var brösten mycket mer svullna, och jag mådde väldigt illa rätt tidigt. Andra gången hade jag mer molvärk och hugg i magen runt RD 5-6. Det jag märkt båda gångerna rätt tidigt är att jag blev sååå andfådd av minsta lilla. Pulsen var mycket högre än normalt. Från vilopuls på runt 45-50 låg den istället på 75.

Har du tänkt testa något?
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-04 16:27:55 följande:

Jag hade olika symtom de gånger jag plussade. Första gången var brösten mycket mer svullna, och jag mådde väldigt illa rätt tidigt. Andra gången hade jag mer molvärk och hugg i magen runt RD 5-6. Det jag märkt båda gångerna rätt tidigt är att jag blev sååå andfådd av minsta lilla. Pulsen var mycket högre än normalt. Från vilopuls på runt 45-50 låg den istället på 75.

Har du tänkt testa något?

Okej tack för svar! Aah känner typ inget av det. Mensen kommer garanterat :( känner det så väl. Kommer inte vilja se ett tomt test så kommer inte testa tidigare... skulle vara för att jag isf kan dricka alkohol på min födelsedagsfest i helgen.....
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-04 17:42:10 följande:

Okej tack för svar! Aah känner typ inget av det. Mensen kommer garanterat :( känner det så väl. Kommer inte vilja se ett tomt test så kommer inte testa tidigare... skulle vara för att jag isf kan dricka alkohol på min födelsedagsfest i helgen.....

Jag hade också en stark känsla av att mensen skulle komma, speciellt första gången. Var så jävla säker på att jag bara skulle se ett streck när jag testade, var sjukt oförberedd på två. Så man kan inte lita på magkänslan alltid! Jag förstår om du inte kan eller vill eller vågar hoppas, så jag hoppas åt dig! <3
  • Jocke S
    Doftljuset skrev 2019-12-03 19:27:46 följande:

Hej och välkommen,

Jag har ingen erfarenhet av det du söker, förutom kampen med ivf och manliga faktor. Hur har er klinik bemöt er i den biten ni är i? 

Jag tycker att dom är dömande, vi går på rmc i Linköping. Vi är fortfarande under utredningfasen om du förstår mig. Och vi började i april/mars genom landstinget. Västervik först sen skickade dom en remiss till rmc i Linköping, så dom ska bedöma oss utifrån diabetes samt ADHD samt aspergers. Börjar bli lite frustrerad:(
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-12-04 19:33:05 följande:

Jag hade också en stark känsla av att mensen skulle komma, speciellt första gången. Var så jävla säker på att jag bara skulle se ett streck när jag testade, var sjukt oförberedd på två. Så man kan inte lita på magkänslan alltid! Jag förstår om du inte kan eller vill eller vågar hoppas, så jag hoppas åt dig! <3

Tack <3. Urs den här jävla skiten. Är så sjukt deppig. Tänker på hur mycket man ska gå igenom. Å inte tala om dig med allt skit som hänt. Ytterligare en jul på samma jävla ruta... är du fortf sjukskriven?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-04 21:35:06 följande:

Tack <3. Urs den här jävla skiten. Är så sjukt deppig. Tänker på hur mycket man ska gå igenom. Å inte tala om dig med allt skit som hänt. Ytterligare en jul på samma jävla ruta... är du fortf sjukskriven?

Verkligen! Tänk om man vetat det här för tre år sen.. fy fan. Så naiv man var. Trodde allt skulle gå så lätt.

Ja, jag är sjukskriven den här veckan och nästa. Hoppas jag känner mig tillräckligt ok för att börja jobba efter det. Kommer bli så jobbigt att gå tillbaka dock och möta alla igen. Är rädd för att någon osmidig människa ska fråga varför jag varit borta. Antar att alla undrar men vet inte vad jag ska säga om någon ställer frågan. Usch. Jag är inte redo än iallafall, det känner jag.
  • Kallamakka
    LLW skrev 2019-12-04 21:59:27 följande:

Verkligen! Tänk om man vetat det här för tre år sen.. fy fan. Så naiv man var. Trodde allt skulle gå så lätt.

Ja, jag är sjukskriven den här veckan och nästa. Hoppas jag känner mig tillräckligt ok för att börja jobba efter det. Kommer bli så jobbigt att gå tillbaka dock och möta alla igen. Är rädd för att någon osmidig människa ska fråga varför jag varit borta. Antar att alla undrar men vet inte vad jag ska säga om någon ställer frågan. Usch. Jag är inte redo än iallafall, det känner jag.

Hej!

Jag vill bara säga att när jag skulle tillbaka till jobb efter min sjukskrivning i samband med missfallet - så bad jag min chef att meddela att ingen skulle prata med mig om det.

Alla på mitt arbete visste vad som hänt, och ingen frågade något. Det var jätte skönt.

Du kanske kan ordna det så också? Att ingen ska fråga dig?
  • Najo
    LLW skrev 2019-12-04 21:59:27 följande:

Hej beklagar ditt missfall. Skedde det sent? Jag fick missfall i v 7 i vpr9as, ingen visste ju men jag var så nere för räkning att jag berättade för min chef och några kolleger jag jobbade med just då. Det hjälpte mig faktiskt mkt i läkningsprocessen att prata om det. Det man får höra när man är öppen är hur vanligt det är med missfall. Öppnar man sig så öppnar sig andra. Min kollega fick missfall i V22 och där var det mkt hysch runt omkring henne och det blev nog så mkt för att folk var rädda för att prata med henne om det. Fast eg var det kanske det hon behövde. Man ska inte behöva bry sig om andra när man drabbas av ett missfall såklart, men man ska komma ihåg att fler än man tror också har missfall i bagaget. Man hanterar sorgen på olika sätt.
Svar på tråden IVF hösten 2019