• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-12-13 07:05:04 följande:

Har inte kunnat sova inatt. Testdag idag. Ruvardag 16 med blastocyst. För första gången i mitt liv och snart 3 års kämpande har vi fått ett starkt o fint gravtest! Jag tror inte att det är sant!!!!!

Jaaaa!!!! Ååh jag visste väl det haha! Sån otroligt häftig känsla det är att se strecket, helt underbart <3 stort grattis vännen, nu jävlar håller vi tummarna!
  • Aryzza

Har inte kunnat sova inatt. Testdag idag. Ruvardag 16 med blastocyst. För första gången i mitt liv och snart 3 års kämpande har vi fått ett starkt o fint gravtest! Jag tror inte att det är sant!!!!!

Grattis!!! <3
  • Najo
    Jooosen skrev 2019-12-13 08:45:16 följande:

Ja jag ska försöka att inte testa ihjäl mig. Men vore intressant att se digitalt med antal veckor iofs. Testade du även med sånt? Känns som mina oxå kommer o går lite ...

Testade veckoindikator V4+3 och då stod det 2-3 v. Testade igen V5+3 och då stod det 3+. Inget mer sedan dess.
  • Ölandstoka

Nog för att vi alla redan visste ;) Men grattis!!!! Blir så jätteglad och rörd för din skull :)
  • Söderlund

Men alltså äntligen, stort grattis!!!
  • Kallamakka
    Jooosen skrev 2019-12-13 08:43:36 följande:

Tack alla! Det känns helt jävla sjukt. Vet inte vart ja ska ta vägen. Nu ska ja försöka att inte oroa mig utan bara vara glad :)

Grattis! Du är nog mer förvånad än nån annan här i tråden, haha! Kul med plus efter kämpandet, hoppas du får en fin graviditet framför dig och kan njuta! :)
  • vill2017
    Jooosen skrev 2019-12-13 08:43:36 följande:

Tack alla! Det känns helt jävla sjukt. Vet inte vart ja ska ta vägen. Nu ska ja försöka att inte oroa mig utan bara vara glad :)

Åh vad kul! Grattis!! Så himla roligt! Fattar inte att du lyckades hålla dig från att testa. Jag testade varenda dag. Vilken otroligt rolig julklapp. När fick ni tid för vul?
  • fannylinnea

Hej alla! Det kommer ett litet längre inlägg här.

Hoppar in här, på riktigt. Skrivit någon gång förut men känt att jag inte haft så mycket att komma med. Jag är nu på ruvardag 8 med ett tvådagars embryo. Första gången för mig så jag vet inte vad jag ska känna eller hur jag ska hantera detta. Dum som jag är har jag tjuvtestat (som om det ens skulle kunna bli positivt såhär tidigt?!). Testdag är inte förrän juldagen...

Mina känslor i kroppen: konstant molvärk i äggstockarna (känns preciiiiis som att mensen ska komma när som helst), svullna och ömma bröst, illamående, trött/orkeslös.

Jag förstår att mina symtom med största sannolikhet beror på lutinus. Men mensvärken oroar mig något enormt... Är rädd att gå på toaletten och upptäcka blod i trosan...

Är det nån av er som plussat som också haft den där exakta mensvärksliknande kramperna i äggstockarna?

Kram och trevlig helg <3

• Jooosen
    vill2017 skrev 2019-12-14 12:01:26 följande:

Åh vad kul! Grattis!! Så himla roligt! Fattar inte att du lyckades hålla dig från att testa. Jag testade varenda dag. Vilken otroligt rolig julklapp. När fick ni tid för vul?

Tack snälla :) fick tid 27/12 på Sophiahemmet! De hade tydligen öppet då!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Esmes

Stort Grattis!! Så roligt! Visst är det en helt overklig känsla efter alla år!
Svar på tråden IVF hösten 2019