• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Olidligaväntan

Ja så kom det där jävla samtalet från kliniken.

Bara ett ägg blev ju befruktat och det blir ingen återföring imorgon för det ägget utvecklas för långsamt. Fått telefontid på måndag. Nu ska vi våndas över helgen, för att höra om vi får göra några fler försök eller inte. Man vet ju aldrig med tanken på hur svår stimulerad jag är. Kul helg.

• Suckxxx

Misslyckades efter första ivf försöket ????

En fråga, jag håller på att läsa en hel del om barn som blivit till med frysta ägg. Det sägs att chansen är större att bli gravid då kroppen oftast är mer i balans än vid färsk på grund av alla hormoner vi får. Jag håller verkligen tummarna.

Ni som känner till andra som fått barn med fryst embryo Stämmer det att barn med frysta embryo oftast är större i kroppasstorkelen än barb som blivit till med färsk/naturlig. Vilket kan ibland leda till komplikationer. Vad händer om man blir gravid med tvillingar med två frysta embryo. ?

• Suckxxx

#1821 Idag 19:27

En fråga, jag håller på att läsa en hel del om barn som blivit till med frysta ägg. Det sägs att chansen är större att bli gravid då kroppen oftast är mer i balans än vid färsk på grund av alla hormoner vi får. Jag håller verkligen tummarna.

Ni som känner till andra som fått barn med fryst embryo Stämmer det att barn med frysta embryo oftast är större i kroppasstorkelen än barb som blivit till med färsk/naturlig. Vilket kan ibland leda till komplikationer. Vad händer om man blir gravid med tvillingar med två frysta embryo. ?

• Suckxxx

#1821 Idag 19:27

• Doftljuset

Hej hej,

Är det någon här som haft problem med att äggen inte delar sig? Förra gången slutade alla 9 att dela sig. Nu blir det total frys efter ägguttaget men fortfarande livrädd att dom återigen inte ska dela sig:(

• Annanathalia
    Doftljuset skrev 2019-12-06 20:17:05 följande:

Hej hej,

Är det någon här som haft problem med att äggen inte delar sig? Förra gången slutade alla 9 att dela sig. Nu blir det total frys efter ägguttaget men fortfarande livrädd att dom återigen inte ska dela sig:(

Skulle haft insättningen förra helgen men samtliga våra 5 befruktade ägg slutade att dela sig/utvecklas natten till dag 5.
  • Doftljuset

[quote=80083182][quote-nick]Annanathalia skrev 2019-12-06 23:17:06 följande:[/quote-nick]

Skulle haft insättningen förra helgen men samtliga våra 5 befruktade ägg slutade att dela sig/utvecklas natten till dag 5.

Precis som i vårat fall. Ledsen! Va det första gången det skede?

• Jooosen

Rd 10 idag men femdagars som några vet!! Igår trodde jag att mensen kom på morgonen. Satte in en tampong som var tom sen. Tar ju inte vaginaltabletter utan tog endast ovitrelle, 3 st. Sista var samma dag som embryot sattes in. Står inte ut. Känner lite molvärk men annars inget. Vågar inte testa, o se ännu ett negativt test :(. Men ska ha födeldagsfest ikväll!

Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Kallamakka
    Jooosen skrev 2019-12-07 09:49:59 följande:

Rd 10 idag men femdagars som några vet!! Igår trodde jag att mensen kom på morgonen. Satte in en tampong som var tom sen. Tar ju inte vaginaltabletter utan tog endast ovitrelle, 3 st. Sista var samma dag som embryot sattes in. Står inte ut. Känner lite molvärk men annars inget. Vågar inte testa, o se ännu ett negativt test :(. Men ska ha födeldagsfest ikväll!

Toppen att det inte var mens, det är ju bra. När väntas mensen komma? :)

Hoppas du får en trevlig fest och kan slappna av och ta lite paus! :)
  • Najo
    Jooosen skrev 2019-12-07 09:49:59 följande:

Hoppas hoppas för dig!
Svar på tråden IVF hösten 2019