• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Söderlund
    Loviisa89 skrev 2019-08-30 08:38:02 följande:

Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.

Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.

Grattis!!

Förstår verkligen känslan. Jag har haft ont i ryggen och lätt mensvärk ett par dagar, precis som jag brukar få inför mens... Känns inte alls kul. Men jag tog ett nytt test idag och fick också gravid 2-3. Har inte meddelat kliniken än då jag har testdag på tisdag.
  • Hedblomster

Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.

Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.

Säger grattis här också! Ger en verkligen hopp :) Hoppas det är the real deal nu!!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Loviisa89
    Jooosen skrev 2019-08-30 09:11:22 följande:

Men åh grattis! Förstår att du är nervös. Håller tummarna nu att fröt stannar <3 visst var det du som tar albyl?

Tack! Ja, precis, jag tar en fjärdedels albyl minor om dagen:)
    Insta: Ivfskafunka
  • Loviisa89
    Söderlund skrev 2019-08-30 09:38:42 följande:

Grattis!!

Förstår verkligen känslan. Jag har haft ont i ryggen och lätt mensvärk ett par dagar, precis som jag brukar få inför mens... Känns inte alls kul. Men jag tog ett nytt test idag och fick också gravid 2-3. Har inte meddelat kliniken än då jag har testdag på tisdag.

Tack! Jag har också haft som lite svag mensvärk till och från, som det brukar kännas när mensen är pågång. Tror och hoppas att det är ett bra tecken och att det är växtvärk :) Åh vad skönt att ditt ökat också! Förstår att du bara vill ha tisdag nu då :)
  • Hedblomster
    nypan78 skrev 2019-08-29 22:28:28 följande:

Skulle kört äp i vecka 38 och hade börjat spraya i 10 dagar. Väntade på mensen men den kom aldrig...

Häftigt!!! Grattis!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Loviisa89
    Hedblomster skrev 2019-08-30 10:03:36 följande:

Säger grattis här också! Ger en verkligen hopp :) Hoppas det är the real deal nu!!

Tack! Vad bra att det inger hopp, vi he ju fått rätt så liknande resultat du och jag, så hoppas det funkar för dig också nu :)
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-08-29 22:34:32 följande:

[quote=79863865][quote-nick]Ölandstoka skrev 2019-08-29 09:17:41 följande:[/quote-nick]Kul! :) Det går bra, tycker inte att det är jobbigt men är absolut skönt att det inte är sprutor jättemånga dagar också :)

Hur går det för dig, börjar du känna att det växer i äggstockarna?[/

Vad bra att det gå bra! Det går bra här också. Tyckte första fyra dagarna gick relativt smärtfritt. Lite ?just Do it? över det hela för min del. Idag var det dock extra jobbigt!(dag 5). Lite trögare att få in kanylen. Började även med Fyremadel idag. Den gick bra att ta men sved en del efteråt tycker jag.

I övrigt har jag mått bra. Har mått lite illa på kvällarna. Äggstockarna har jag inte känt av alls! Vilket oroar mig lite :| Imorn är det UL, blir spännande att se hur det går där inne

Hur ser din plan ut då? Långa eller korta protokollet? Hur mår du?

Skönt att det går bra, hur gick vul? Känns det bra?

Jag kör korta. Det går bra, är mest påfrestande för att jag inte tror att det kommer att funka men själva behandlingen går bra. Har vul på tisdag. Redan igår på sprutdag 3 började jag få äl-flytningar så något händer iaf :)
  • Fifen

Jäklar vad härligt! Stort stort grattis!! :D

Kände du det på dig? Har du haft några symptom? Jag är ju nervo här hemma inne på RD4 och har redan börjat känna av lite olika symptom, är det inbillning eller inte ????
  • Loviisa89
    Fifen skrev 2019-08-30 15:56:56 följande:

Kände du det på dig? Har du haft några symptom? Jag är ju nervo här hemma inne på RD4 och har redan börjat känna av lite olika symptom, är det inbillning eller inte ????

Tack så mycket! Långt kvar men ett steg i rätt riktning iallafall :)

Nej jag kände det inte på mig. Inte föränn jag tog upp det där testet ur papperskorgen och det visade nått svagt. Sen var det ju rätt mycket som var annorlunda nu mot tidigare ruvningar så det kanske ingav mer hopp, som man hade i början. Detta var ju första embryot som var odlat med menopur (förra omgången fick vi bemfola), det var första gången jag fick letrozol och ovitrelle och inte bara litade på min egen cykel, det var första gången jag tog albyl vid en insättning, och vi gjorde insättningen 5 dagar efter lh-ökning, innan har det varit 6 dagar efter. :) Tror inte jag började känna av nån molvärk föränn typ dagen innan BIM.

Hoppas att det inte är inbillning, utan att det händer nått därinne :)
  • Söderlund
    Fifen skrev 2019-08-30 15:56:56 följande:

Jag har känt mycket väldigt tidigt och plussade svagt på ruvardag 4. Redan samma kväll som insättning och ruvardag 1 kände jag stickningar/dragning i livmodern. Mådde lite illa ruvardag 4-5. Vet att allt är tidigt men jag reagerade inte så på Lutinus förra gången, så allt är nog inte inbillning. En del känner mer, en del mindre helt enkelt.

Det som är mest nytt just nu är jag inte kan äta så mycket åt gången och är inte hungrig som jag brukar. När jag äter tar det som stopp, mår inte illa men känner liksom att, inte mer nu. Spännande med allt nytt!
Svar på tråden IVF hösten 2019