• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • malinmalan
    mscoconut skrev 2019-08-30 08:34:01 följande:

Spännande! Bara en dag som skiljer då typ! Skönt ändå att det blir några till frysen. Hade jag varit du hade jag testat på lördagen! Då kan man skratta/gråta/osv obehindrat och inte behöva tänka på jobbet. :)

Jag fick inte mitt återförande nu utan ska vänta till dag 6 på måndag. Sköterskan sa att det var en bra grej, ja vi får se. Vet inte än hur många som klarade sig.

Låter ju som att du har fina odds då när de vill odla längre! :)

Att testa en lördag är kanske klokare som du säger, fixar nog inte jobb om det är negativt.. :)

Oroar mig dock lite just nu över att det känns som en förkylning smyger sig på.. hoppas inte det påverkar om man skulle bli sjuk? Någon som vet?
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-08-30 17:11:22 följande:

Tack så mycket! Långt kvar men ett steg i rätt riktning iallafall :)

Nej jag kände det inte på mig. Inte föränn jag tog upp det där testet ur papperskorgen och det visade nått svagt. Sen var det ju rätt mycket som var annorlunda nu mot tidigare ruvningar så det kanske ingav mer hopp, som man hade i början. Detta var ju första embryot som var odlat med menopur (förra omgången fick vi bemfola), det var första gången jag fick letrozol och ovitrelle och inte bara litade på min egen cykel, det var första gången jag tog albyl vid en insättning, och vi gjorde insättningen 5 dagar efter lh-ökning, innan har det varit 6 dagar efter. :) Tror inte jag började känna av nån molvärk föränn typ dagen innan BIM.

Hoppas att det inte är inbillning, utan att det händer nått därinne :)

Ååh hoppas hoppas nu!! Förstår att du är orolig, men ett positivt test är ju ett första steg!
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-08-30 18:08:58 följande:

Ååh hoppas hoppas nu!! Förstår att du är orolig, men ett positivt test är ju ett första steg!

Tack så mycket! Ja men precis :D
    Insta: Ivfskafunka
  • Hoppet19
    Loviisa89 skrev 2019-08-30 08:38:02 följande:

Jag testade ju på ruvardag 6 med ett testa tidigt och det var ju helt blankt. När jag kom hem från jobbet tog jag upp testet från papperskorgen för att kolla igen (som man gör, haha), och då såg jag ett svagt streck som verkar ha kommit fram när det torkade! Jag tog ett till testa tidigt på ruvardag 8 och fick ett supersvagt streck som knappt syntes (och som förvann när det torkade). Ruvardag 9 testade jag med ett vanligt test och fick då ett tydligare streck, fastän det ska vara mindre känsligt.

Idag ruvardag 13 har jag testdag och fick GRAVID 2-3 på digitalt! Har fått tid för ultraljud 17 september. Nu hoppas vi på tredje graviditeten gillt, och är ju såklart livrädda för att vi ska få ett till MA. Så jag vågar inte räkna mig som gravid riktigt än.

Wow stort grattis!!
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-08-30 14:45:41 följande:

Skönt att det går bra, hur gick vul? Känns det bra?

Jag kör korta. Det går bra, är mest påfrestande för att jag inte tror att det kommer att funka men själva behandlingen går bra. Har vul på tisdag. Redan igår på sprutdag 3 började jag få äl-flytningar så något händer iaf :)

Det gick bra, eller egentligen vet jag inte riktigt! Hon såg många blåsor men de hade inte vuxit så mycket. Hon sa att det är normalt att de inte kommit igång än. Hon sa också ?Jag hoppas inte att alla dessa blåsor växer till?. Inte hört något från kliniken vilket betyder oförändrad dos. Nytt VUL på måndag! Då hoppas jag att det hänt mer!

Spännande att du har VUL på tisdag! Du får uppdatera hur det gick sen. Låter ju lovande med ÄL-flytningar. :D
  • mscoconut
    malinmalan skrev 2019-08-30 17:39:05 följande:

Låter ju som att du har fina odds då när de vill odla längre! :)

Att testa en lördag är kanske klokare som du säger, fixar nog inte jobb om det är negativt.. :)

Oroar mig dock lite just nu över att det känns som en förkylning smyger sig på.. hoppas inte det påverkar om man skulle bli sjuk? Någon som vet?

Livmodern är väl en rätt skyddad miljö så ska nog inte va några problem att bli förkyld :) håller tummarna!
  • Loviisa89
    Hoppet19 skrev 2019-08-30 21:05:28 följande:

Wow stort grattis!!

Tack! :D
    Insta: Ivfskafunka
  • Hedblomster

Ruvardag 5 och jag känner mig bara deppig. Den gången jag plussade på dag 6 (med frysförsök dock) hade jag väldigt ont i brösten och det har jag inte nu... Jag hade ont av alla sprutor tills för två dagar sedan men nu måste jag typ hoppa upp och ner för att de ska kännas ömma lol. Vet att det inte BEHÖVER betyda något men det känns deppigt. Och sen måste man vänta en cykel innan frysförsök, då hamnar vi i slutet av oktober men de kanske inte har plats för oss ens då, och då hamnar vi i november. Allt känns bara deppigt.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Aryzza
    Hedblomster skrev 2019-08-31 11:27:36 följande:

Ruvardag 5 och jag känner mig bara deppig. Den gången jag plussade på dag 6 (med frysförsök dock) hade jag väldigt ont i brösten och det har jag inte nu... Jag hade ont av alla sprutor tills för två dagar sedan men nu måste jag typ hoppa upp och ner för att de ska kännas ömma lol. Vet att det inte BEHÖVER betyda något men det känns deppigt. Och sen måste man vänta en cykel innan frysförsök, då hamnar vi i slutet av oktober men de kanske inte har plats för oss ens då, och då hamnar vi i november. Allt känns bara deppigt.

Ruvardag 7 och jag är väldigt upp och ner. Ibland positiv och ibland bara nej kommer aldrig funka. Letar symptom hit och dit men allt kan ju också bero på den vidriga lutinusen så känns som jag inte kan lite på något. En kollega som oxå gjort ivf berättade hon är gravid igår och det var verkligen skitjobbigt trots att jag vet att hon kämpat mer än oss. Jätteglad för hennes skull men känner mig så utanför och som att det aldrig ska funka för oss. Alla mina närmsta kollegor och vänner har barn och pratar mycket om det och jag har liksom inget att bidra med. Nu blev detta jättemörkt och ledsamt men du är i alla fall inte ensam <3 man får vara ledsen. Men det är inte över förrän det är över, någon gång måste det ju vara din tur!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-08-31 11:27:36 följande:

Det är verkligen så påfrestande att ruva :( man kan ju aldrig glömma bort det helt, så hjärnan får ju aldrig vila. Man bara ältar och ältar trots att det inte är några nya tankar direkt.. Hoppas så himla mycket att det är er tur nu, fy tusan vad ni förtjänar det!!
Svar på tråden IVF hösten 2019