Regler för 18-åring ?
Hej jag vill veta vad ni har för regler för hemmaboende 18-åringar som fortfarande går gymnasiet? Vad kan man kräva/inte kräva av dom?
Hej jag vill veta vad ni har för regler för hemmaboende 18-åringar som fortfarande går gymnasiet? Vad kan man kräva/inte kräva av dom?
Jag undrar ju vad andra har kommit överens med sina "unga vuxna" om . Förslag/tips eftersökt jag. I nuläget vet man aldrig om bonusen ska äta med oss eller ens komma o sova. Helt plötsligt kan han stå i våran hall mitt i natten när han eg. Ska sova hos sin mamma. Hör aldrig av sig utan dyker upp sent o har i släptåg för oss okända som bara traskar in i vårat hem. Hjälper aldrig till hemma,städar aldrig i sitt rum. Har husdjur här som han missköter så vi får ta hand om dom istället . O så fort vi påpekar nåt så sticker han utan att säga vart eller när han ska komma tillbaka. Så tips på vad vi kan göra åt situationen för den är ohållbar just nu.
Det största problemet är att han inte hör av sig så vi vet aldrig om han ska äta med oss ,sova hemma eller nån annanstans.o att han missköter djuren. Tjatat oss blå om att man hör av sig iaf det gör ju vi andra i hushållet! O djuren vill han sälja men dom är svårsålda så det blir nog avlivning av dom tyvärr.
Nu är ju min bonusdotter 1 år yngre, men här har vi bestämda veckor då hon vistas hos oss och sin mamma. (Vv) Om hon vill komma extra någon dag är hon välkommen men hon får göra av sig innan och kolla så det är ok. Säg att det är en lördag och vi kanske har ordnat barnvakt till vår gemensamma 5 åring för vi har folk hemma på middag och ska gå ut, då passar det inget vidare att bonusen kommer och förstör våra planer.
Hon hör även av sig om hon vara ska komma förbi och hämta något. Samma där, vi kanske går runt nakna eller har högljutt sex, inte så kul om nån bara dyker in då och kanske med en kompis.
De veckor hon bor här gör hon som alla andra, tar ut kylen när hon är sugen. Givetvis tar hon inte något som skulle vara till ett speciellt tillfälle, står det en tårta där fattar hon att hon inte kan äta den.
Om hon åker till stan direkt efter skolan förväntar vi oss att hon meddelar det och även säger om hon ska ha middag eller ej. Hör hon inte av sig lagar vi ingen mat till henne. Samma regler som vår gemensamma son kommer ha när han blir äldre.
Ett barn ska alltid vara välkommen hem, hon ska inte behöva be om lov för det. Vill man absolut göra något som inte får störas så får ni väl hyra en lokal.
Har talat med bonusen idag o sagt att han ska meddela om han inte äter med oss. Om han inte kommer hem o käkar utan meddelat så kommer jag göra lunchlåda till mig o ev.rester får han äta upp om han skulle dyka upp senare. Har även sagt att vi vill veta om han inte sover hemma för att vi annars blir oroliga.
Ts vad är det för sorts djur? Reptiler eller råttor gissar jag på.
Sluta tjata på honom om middagen då, låt honom äta när han kommer hem, om han kommer hem? Är det viktigt att ni vet exakt när och om han kommer hem? För honom är det antagligenninte viktigt, han resonerar nog att ni äter i vilket fall och då spelar det ingen roll om han är med eller inte..?
Angående djuren så låter det som en tråkig men rätt idé för deras skulle om ingen vill ta hand om dom.