• Anonym (Bonusmamma)

Regler för 18-åring ?

Hej jag vill veta vad ni har för regler för hemmaboende 18-åringar som fortfarande går gymnasiet? Vad kan man kräva/inte kräva av dom?

• Svar på tråden Regler för 18-åring ?
  • Ess
    Anonym (ä) skrev 2019-11-04 18:14:48 följande:
    Nej, man kan inte förvisa dem från sitt hem även om det är den andre veckans förälder. Ska man göra något speciellt ifred så får man särskilt komma överens om det med barnet, eller hyra en lokal eller ta in på hotell.

Hade det varit min pappa när jag varit i tonåren som inte välkomnade mig ALLTID så hade jag flyttat hem till mamma och inte kommit tillbaka. Relationen skulle också vara allvarligt skadat. Men bonusmamman skulle kanske bli nöjd av det.
    Jo det går alldeles utmärkt att hålla schemat. Otroligt respektlöst av en vuxen/nästan vuxen individ att tro den kan komma precis när den vill. Hade aldrig accepterat svängdörrar, de hade fått gå igen om jag var ensam hemma.

Barnsligt och tramsigt resonemang. Ja, då hade du fått flytta hem till din mamma.
  • Jemp
    Ess skrev 2019-11-04 18:32:49 följande:

Jo det går alldeles utmärkt att hålla schemat. Otroligt respektlöst av en vuxen/nästan vuxen individ att tro den kan komma precis när den vill. Hade aldrig accepterat svängdörrar, de hade fått gå igen om jag var ensam hemma.

Barnsligt och tramsigt resonemang. Ja, då hade du fått flytta hem till din mamma.

Hade du själv varit okej med att inte få komma hem som du ville?
  • Jemp
    Anonym (Isa) skrev 2019-11-04 18:12:25 följande:

Det är väl upp till hur man har kommit överens med den andra föräldern och sin eventuellt nya partner. Här är det strikt varannan vecka som gäller, nycklar lämnas kvar här vid veckobyte. Fast nog tycker jag att en snart 18 åring inte behöver sitta och häcka här varannan vecka. Måste väl vara skönare att bo på ett ställe

Oj, väldigt glad att jag inte är uppvuxen så. Själv hade jag två hem, inte två ställen där jag var gäst.
  • Anonym (Guckosko)
    Ess skrev 2019-11-04 18:32:49 följande:

Håller med.
  • Anonym (Guckosko)
    Jemp skrev 2019-11-04 18:37:29 följande:
    Oj, väldigt glad att jag inte är uppvuxen så. Själv hade jag två hem, inte två ställen där jag var gäst.
    Mina ex-styvbarn fick aldrig några nycklar Det var bara vi som var fast bosatt i hemmet som hade.
  • Anonym (Isa)
    Jemp skrev 2019-11-04 18:37:29 följande:

Sambon jobbar ändå eftermiddag varannan vecka och hans barn är väl här för att träffa honom inte mig. Och vem som kommer in här när jag är ensam bestämmer jag och ingen annan.
  • Jemp
    Anonym (Isa) skrev 2019-11-04 18:40:30 följande:

Sambon jobbar ändå eftermiddag varannan vecka och hans barn är väl här för att träffa honom inte mig. Och vem som kommer in här när jag är ensam bestämmer jag och ingen annan.

Barn har inte rätt att känna sig hemma förrän de flyttat hemifrån?
  • Anonym (Bonusmamma till 17 åring)
    Ess skrev 2019-11-04 18:04:14 följande:

Barnet är välkommet, i det hemmet hen ska vistas den veckan. Vill hen komma över på fel vecka så får hen höra av sig och kolla om det går bra.

Precis så! Här har vi inga svängdörrar utan man får meddela sig. Barnet bor här varannan vecka. Detta gäller även MiN dotter, som bor hos sin pappa vv. Hon ringer också innan och stämmer av.
  • Anonym (Isa)
    Jemp skrev 2019-11-04 18:42:47 följande:

Barn har inte rätt att känna sig hemma förrän de flyttat hemifrån?

Vad menar du?
  • Anonym (Bonusmamma till 17 åring)
    Anonym (Mn) skrev 2019-11-04 14:39:32 följande:

Förstör 17 åringen så mycket för er alltså om hon kommer fast ni har folk hemma på middag? Om hon kommer när ni ska gå ut är det väl bara att hon får vara ensam, det är väl inte så att ni måste sitta hemma för hennes skull?

Har man barn i den ålder kan man inte gå runt naken och ha högljutt sex närsomhelst och varsomhelst. Kommer ni fortsätta med det när er gemensamma son växer upp, eller måste han också meddela innan han kommer hem?

Om vi fixat med barnvakt för att ha en barnfri kväll vill vi verkligen inte ha andra barn där då heller. Att för en gång skull få hå ut och bara vara vi! Ska man då behöva hålla kontakt med 17 åringen för att kolla att allt är ok under kvällen och se till att hon har mat osv, nä då är kvällen inte särskilt barnfri. Sen kanske vi vill ha HÖGLJUTT sex hela natten då vi är barnfria!

Observera att min make tycker precis som mig, han vill inte heller ha massa spring när barnet är hos sin mamma. Även jag har en dotter och samma regler gäller för henne. Och tänk, alla våra barn mår bra, vi har regler som gäller alla och alla respekterar och tycker är ok.
Svar på tråden Regler för 18-åring ?