Regler för 18-åring ?
Hej jag vill veta vad ni har för regler för hemmaboende 18-åringar som fortfarande går gymnasiet? Vad kan man kräva/inte kräva av dom?
Hej jag vill veta vad ni har för regler för hemmaboende 18-åringar som fortfarande går gymnasiet? Vad kan man kräva/inte kräva av dom?
Jo det går alldeles utmärkt att hålla schemat. Otroligt respektlöst av en vuxen/nästan vuxen individ att tro den kan komma precis när den vill. Hade aldrig accepterat svängdörrar, de hade fått gå igen om jag var ensam hemma.
Barnsligt och tramsigt resonemang. Ja, då hade du fått flytta hem till din mamma.
Det är väl upp till hur man har kommit överens med den andra föräldern och sin eventuellt nya partner. Här är det strikt varannan vecka som gäller, nycklar lämnas kvar här vid veckobyte. Fast nog tycker jag att en snart 18 åring inte behöver sitta och häcka här varannan vecka. Måste väl vara skönare att bo på ett ställe
Oj, väldigt glad att jag inte är uppvuxen så. Själv hade jag två hem, inte två ställen där jag var gäst.
Sambon jobbar ändå eftermiddag varannan vecka och hans barn är väl här för att träffa honom inte mig. Och vem som kommer in här när jag är ensam bestämmer jag och ingen annan.
Barnet är välkommet, i det hemmet hen ska vistas den veckan. Vill hen komma över på fel vecka så får hen höra av sig och kolla om det går bra.
Barn har inte rätt att känna sig hemma förrän de flyttat hemifrån?
Förstör 17 åringen så mycket för er alltså om hon kommer fast ni har folk hemma på middag? Om hon kommer när ni ska gå ut är det väl bara att hon får vara ensam, det är väl inte så att ni måste sitta hemma för hennes skull?
Har man barn i den ålder kan man inte gå runt naken och ha högljutt sex närsomhelst och varsomhelst. Kommer ni fortsätta med det när er gemensamma son växer upp, eller måste han också meddela innan han kommer hem?