Regler för 18-åring ?
Hej jag vill veta vad ni har för regler för hemmaboende 18-åringar som fortfarande går gymnasiet? Vad kan man kräva/inte kräva av dom?
Hej jag vill veta vad ni har för regler för hemmaboende 18-åringar som fortfarande går gymnasiet? Vad kan man kräva/inte kräva av dom?
fast att stampa in mitt i natten och dra in polare hur som helst? väsnas med kanske, nej?
Läst tråden? Du citerar ett inlägg i sidodiskussionen om huruvida barn/ungdomar ska vara välkomna hem på "fel" vecka.
Som svar på din fråga tycker jag det är rimligt att få ta hem polare, men dagtid/normalt vakna tider och inte fest hur som helst.
Komma hem (smygandes/normaltyst) på natten ja men nattetid på "fel" vecka bör man ha meddelat först kan jag tycka. Just för att familjen ska slippa vakna och misstänka inbrott.
Som vuxen kan jag förstå att det kan vara skönt med en paus/barnfri stund ibland. Och att man kan vilja ha sex ifred ;)
Men det tycker jag inte barnen ska behöva tänka på. Jag är jätteglad över att ha haft fullvärdiga hem där jag var välkommen och där jag kunde känna att det generellt sågs som positivt att jag var där, oavsett vecka. Min styvmor var en jättetillgång under min uppväxt hon med.
Det är det upp till föräldern att avgöra, inte ungarna. Är föräldern och styvföräldern överens så är det deras regler som gäller.
Ingen kan säga att en styvförälder ska stå med öppen dörr för andras ungar.
Det fick jag också höra om jag inte skötte mig. Göra vad jag ville fick jag göra när jag flyttat hemifrån.