• Blåsippa123

BF augusti 2020

Hej!

Jag plussade igår!

Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

• Svar på tråden BF augusti 2020
  • Jonniie
    Blomma10 skrev 2019-12-08 16:02:07 följande:

ENDAST MEDLEMMAR KAN SE INLÄGG OCH VILKA SOM ÄR MEDLEMMAR! Den som inte är medlem i gruppen kan alltså INTE se vem som finns där!!

Jag var inne och kollade och kunde se alla admin och dom som senast gått med.
  • Jonniie
    Jonniie skrev 2019-12-08 18:49:15 följande:

Jag var inne och kollade och kunde se alla admin och dom som senast gått med.

Förlåt bara admin :)
  • MojitoJ

Hej och grattis till alla bäbisar! Jag plussade för ungefär en vecka sen. Bf 10/8. Jag och min man har en dotter på 2 år sen innan. Ska bli kul, men känns lite nervöst att bli tvåbarnsmamma!

Jag vill gärna vara med i Facebook-gruppen men är lite osäker på vem jag ska skriva till

• Skatt88

Jag kan inte fatta att jag är gravid. Första barnet.

Förra månaden plussade jag med testa tidigt tester som blev svagare för varje test och så kom mensen typ BIM+1. Tidigt missfall I guess, mycket mer trådigt slem I blodet än vanligt. Då han jag bli känslosam och pirrig för att sedan bli besviken.

Men nu har jag också testat tidigt, de har blivit starkare och igår fick jag ett svagt men befintligt streck på ett vanligt test. Det fick jag aldrig förra månaden. Jag tror att jag är några dagar efter BIM nu (osäker på när ägglossningen verkligen skedde)

Känner inget i magen förutom lite punktvisa ilningar på sidorna ned mot ljumskarna till. Min kille är försiktigt glad men samtidigt rädd att det inte blir något. Hans bebislängtan är enorm. Jag längtar också men är mer rädd för hur jag ska klara det. Känns så overkligt!!!

BF 13/8 som det ser ut nu :)

• Myselfandi
    Skatt88 skrev 2019-12-09 10:12:59 följande:

Jag kan inte fatta att jag är gravid. Första barnet.

Förra månaden plussade jag med testa tidigt tester som blev svagare för varje test och så kom mensen typ BIM+1. Tidigt missfall I guess, mycket mer trådigt slem I blodet än vanligt. Då han jag bli känslosam och pirrig för att sedan bli besviken.

Men nu har jag också testat tidigt, de har blivit starkare och igår fick jag ett svagt men befintligt streck på ett vanligt test. Det fick jag aldrig förra månaden. Jag tror att jag är några dagar efter BIM nu (osäker på när ägglossningen verkligen skedde)

Känner inget i magen förutom lite punktvisa ilningar på sidorna ned mot ljumskarna till. Min kille är försiktigt glad men samtidigt rädd att det inte blir något. Hans bebislängtan är enorm. Jag längtar också men är mer rädd för hur jag ska klara det. Känns så overkligt!!!

BF 13/8 som det ser ut nu :)

Stort grattis. Vi väntar också första men är också försiktigt glada. Vi har två missfall i år bakom oss. Har precis som du få symptom. Ömma bröst och lite molvärk.
  • UNICORNPOWER

Hej alla, plussade i förrgår och tagit fyra test till sedan dess då varken jag eller sambon kunde smälta det. Brösten värker en del men det är nog de symptom jag har. Aå grymt taggad! Första graviditeten.

• Liteanonym

Hej, en till här som plussat :) fick positivt den 29 november, och bf beräknat 6 augusti. Tredje gången jag är gravid i år, fick två missfall i somras varav den andra graviditeten upptäcktes att jag hade en enorm cysta I livmodern precis bredvid graviditeten, så är lite små rädd just nu.

Är 10:e gången jag är gravid, inga barn sedan innan och vi har precis påbörjat utredning och nu har jag plussat. Helt ofattbart. Och den här gången känns det helt annorlunda mot alla andra gånger då jag liksom känt i kroppen att något känns ?fel?. Det gör inte det nu och även om jag varken kontaktat mvc, gyn eller något ännu så känner jag ett lugn. Som att den här gången är det bara rätt.

Grattis till alla er andra, ska bli spännande att förhoppningsvis få följas åt :)

• Skatt88
    Anx123456 skrev 2019-12-09 10:59:39 följande:

Hej! 

Vilka tabletter tar ni?
    Själv tar jag bara folsyra än så länge

Jag tar Apotekets "Gravid"-tablett som är mer än bara Folsyra. 117% RDI Jod bl.a. som är viktigt ifall man bara har exempelvis Himalayasalt hemma som inte innehåller tillsatt Jod.
  • Myselfandi
    Liteanonym skrev 2019-12-09 13:38:05 följande:

Hej, en till här som plussat :) fick positivt den 29 november, och bf beräknat 6 augusti. Tredje gången jag är gravid i år, fick två missfall i somras varav den andra graviditeten upptäcktes att jag hade en enorm cysta I livmodern precis bredvid graviditeten, så är lite små rädd just nu.

Är 10:e gången jag är gravid, inga barn sedan innan och vi har precis påbörjat utredning och nu har jag plussat. Helt ofattbart. Och den här gången känns det helt annorlunda mot alla andra gånger då jag liksom känt i kroppen att något känns ?fel?. Det gör inte det nu och även om jag varken kontaktat mvc, gyn eller något ännu så känner jag ett lugn. Som att den här gången är det bara rätt.

Grattis till alla er andra, ska bli spännande att förhoppningsvis få följas åt :)

Stort grattis! Håller tummarna för att det går vägen den här gången. Har också två missfall bakom mig från i år, ett MA i maj och ett tidigt missfall i oktober. Förhoppningsvis vill det sig hela vägen den här gången. Har du några symtom?
Svar på tråden BF augusti 2020