• Blåsippa123

BF augusti 2020

Hej!

Jag plussade igår!

Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

• Svar på tråden BF augusti 2020
  • Millaaaanssss
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 08:56:18 följande:

Tror tyvärr att jag fick ett missfall inatt.. Är helt förstörd :( en dag fick man vara glad

Men usch, beklagar:( Men ta inte ut det i förskott, kan ju vara en luring bara? Håller tummarna för dig!
  • Hoppas96
    Millaaaanssss skrev 2019-12-11 17:46:39 följande:

Men usch, beklagar:( Men ta inte ut det i förskott, kan ju vara en luring bara? Håller tummarna för dig!

Tack vad gullig du är.. Jag får testa igen om två veckor kanske :) har snart blödit i 24h och känner som mensvärk. Men har ingen erfarenhet av detta så är bara att vänta och se! Lycka till till dig!
  • Bobbycar92

Jag plussade 3/12 beräknat enligt app 6/8. Haft symtom som ömmande bröst och lätt illamående. Dessa symtom har nu avtagit helt och jag är livrädd för ma.. Ringde gyn idag som inte tyckte det var indikation nog för ett tidigt UL då jag var så tidigt i graviditeten.. va fan gör man? ????

• Anonym (Tumvante)
    Bobbycar92 skrev 2019-12-11 20:06:07 följande:

Jag plussade 3/12 beräknat enligt app 6/8. Haft symtom som ömmande bröst och lätt illamående. Dessa symtom har nu avtagit helt och jag är livrädd för ma.. Ringde gyn idag som inte tyckte det var indikation nog för ett tidigt UL då jag var så tidigt i graviditeten.. va fan gör man? ????

Jag har bokat in ett VUL hos en privat gynekolog i nästa vecka (då kommer jag vara 6+3). De flesta privata kliniker låter en göra ett VUL om man är orolig, men det kostar ju då någon hundring. Kanske värt att ringa runt och testa?
  • Karbor01

Hej, plussade precis! Väntar vårat andra barn men har 2 missfall i bagaget. Känner lite bröstspänningar (som när mjölken rinner till) då och då. Sen är jag sugen på ost och saltlakrits som jag gjorde min senaste graviditet:)

• Liteanonym
    Myselfandi skrev 2019-12-11 17:21:00 följande:

Fick en rosa flytning på papperet idag när jag var på toa :( Det har kommit lite mer rosa men inget rött blod. Tog ett gravtest nu när jag kom hem som visade starkt positivt. Sist när jag fick missfall började det med rosa flytning, negativt gravtest och stor blödning på bara några timmar. Jag hoppas att flyttningens är ofarlig. Och försöker tänka på det väldigt positiva testet.

Åh vad jobbigt, det är min största rädsla just nu. Vad jobbar du med? Tänker om du har ett tungt och stressigt arbete så kanske du behöver ta det lite lugnt? Sen kan man ju också få en blödning i samband med att man egentligen skulle haft mens, när har du bf?

Jag tycker du ska försöka vara så lugn det bara går, att gravtest ändå visar starkt ser jag som ett positivt tecken för på mig så har det alltid blivit svagare och svagare i samband med blödning som resulterat i missfall så allt hopp är ju verkligen inte ute <3 Vet ej vart du bor heller men man kan ju åka till gynakuten eller akutmottagning om man är riktigt orolig vid blödning, har gjort det alla gånger och även om man får vänta många timmar är det faktiskt värt de! Man får liksom veta hur allt ligger till och kan ta det efter vad som sägs där :) har en kompis som också är gravid och hon var inne förra veckan på akuten för smärta Och extrem oro och allt såg bra ut för henne.

Är man väldigt orolig och har tex blödning och/eller ont och känner att man vill kolla så att allting är bra så får man det! Jag hoppas och håller tummarna för att allt ser bra ut i magen! Kram!
  • LinneaM93

Finns det nån fb grupp? :) kommer gärna med. Gravid i v.6 (snart 7). Hade mf 2 månader sen, så hoppas detta går vägen nu :)

• Myselfandi
    Liteanonym skrev 2019-12-11 23:53:07 följande:

Åh vad jobbigt, det är min största rädsla just nu. Vad jobbar du med? Tänker om du har ett tungt och stressigt arbete så kanske du behöver ta det lite lugnt? Sen kan man ju också få en blödning i samband med att man egentligen skulle haft mens, när har du bf?

Jag tycker du ska försöka vara så lugn det bara går, att gravtest ändå visar starkt ser jag som ett positivt tecken för på mig så har det alltid blivit svagare och svagare i samband med blödning som resulterat i missfall så allt hopp är ju verkligen inte ute <3 Vet ej vart du bor heller men man kan ju åka till gynakuten eller akutmottagning om man är riktigt orolig vid blödning, har gjort det alla gånger och även om man får vänta många timmar är det faktiskt värt de! Man får liksom veta hur allt ligger till och kan ta det efter vad som sägs där :) har en kompis som också är gravid och hon var inne förra veckan på akuten för smärta Och extrem oro och allt såg bra ut för henne.

Är man väldigt orolig och har tex blödning och/eller ont och känner att man vill kolla så att allting är bra så får man det! Jag hoppas och håller tummarna för att allt ser bra ut i magen! Kram!

Tack för din omtanke. Under natten och förmiddagen har det inte varit något.

Men lite rosa nu vid lunchtid. Så länge jag inte får blod eller mer rosa känner jag mig ok. Det är ju så tidigt så ingen kan ju göra något även om man kollar upp det. Jag avvaktar ett tag till. Hörde av en läkare att om fostret klarat sig genom vecka 9 är de lika positivt som vecka 12. Eller som han sa, man öppnar julklappen lite tidigare :) Jag jobbar som lärare, så inga tunga lyft! Jag hade BIM 6/12 och BF mitten av augusti. Så tänker att flyttningarna inte kommer i samband med att jag skulle haft mens. Kram
  • Myselfandi
    Liteanonym skrev 2019-12-11 23:53:07 följande:

Tack för din omtanke. Under natten och förmiddagen har det inte varit något.

Men lite rosa nu vid lunchtid. Så länge jag inte får blod eller mer rosa känner jag mig ok. Det är ju så tidigt så ingen kan ju göra något även om man kollar upp det. Jag avvaktar ett tag till. Hörde av en läkare att om fostret klarat sig genom vecka 9 är de lika positivt som vecka 12. Eller som han sa, man öppnar julklappen lite tidigare :) Jag jobbar som lärare, så inga tunga lyft! Jag hade BIM 6/12 och BF mitten av augusti. Så tänker att flyttningarna inte kommer i samband med att jag skulle haft mens. Kram
Svar på tråden BF augusti 2020