• Blåsippa123

BF augusti 2020

Hej!

Jag plussade igår!

Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

• Svar på tråden BF augusti 2020
  • Madam
    UNICORNPOWER skrev 2019-12-11 14:25:10 följande:

Har ni kontaktat barnmorska än?

Jag mailade i måndags till barnmorskemottagningen som jag gick till förra graviditeten.
    Första besöket lär bli i januari någon gång.
  • jess06

Kan hoppa in här med.

Hade dock velat vara med i fb gruppen då det är lättare, vem skickar jag då PM till?

27 årig, gift tvåbarnsmamma. Dotter född -16 och en ängladotter född -18 (föddes stilla i v35).

• furateriereribgev

Jag har, på min mvc så får man första inskrivningen i v 6 sedan ett till i vecka 8. Så har min första tid nu på fredag Glad
  • furateriereribgev
    UNICORNPOWER skrev 2019-12-11 15:53:21 följande:

Bokade nu min första tid är 2/1 och enligt appen så är jag i vecka 8 då:)

När är din BF enligt appen? Glad
  • UNICORNPOWER

Enligt min mensapp så är det 20/8 och enligt pregglife e det 16/8 så vet inte riktigt, sista mensens första dag var 8/11 iaf :)

• Lullisen

Det går jättebra att skicka pm till mej med för/- och efternamn så bjuder jag in er till den dolda facebook gruppen :)

• Anonym (Tumvante)

Plussade 2/12 och tror BF är 10/8. Det är lite oklart eftersom jag fick ett missfall (första graviditeten) i september och mensen var lite konstig efter det... Är oerhört rädd den här gången och vågar inte riktigt vara glad.

• Myselfandi
    Liteanonym skrev 2019-12-10 19:08:16 följande:

Ja jag håller tummarna stenhårt! Det får vara vår tur nu :)

Ja det är nog en sannolik kombination, sen blir ju kroppen rätt trött i början av en graviditet för det är en så stor omställning och kroppen jobbar som tusan :) du får äta extra D-vitamin och se till att hinna med dagsljus och vila när du kan :)

Fick en rosa flytning på papperet idag när jag var på toa :( Det har kommit lite mer rosa men inget rött blod. Tog ett gravtest nu när jag kom hem som visade starkt positivt. Sist när jag fick missfall började det med rosa flytning, negativt gravtest och stor blödning på bara några timmar. Jag hoppas att flyttningens är ofarlig. Och försöker tänka på det väldigt positiva testet.
  • Millaaaanssss

Jag var på inskrivning idag, v 7+0 börjar imorgon. Nästa gång blir vecka 10 :)
Svar på tråden BF augusti 2020