• Blåsippa123

BF augusti 2020

Hej!

Jag plussade igår!

Kunde inte hitta en tråd med BF augusti 2020 så då tänkte jag att jag startar en sån tråd!

Hur mår ni och vad känner ni just nu? :)

• Svar på tråden BF augusti 2020
  • NathalieAtlanta

Hej! En liten fråga, är det så att barnmorskan kommer kunna se på ultraljud vilken vecka man är i eller kommer man alltid att utgå ifrån de datum som man kommit fram till innan?

Tack för svar!

• Rosahimmel86
    NathalieAtlanta skrev 2019-12-15 13:25:20 följande:

Hej! En liten fråga, är det så att barnmorskan kommer kunna se på ultraljud vilken vecka man är i eller kommer man alltid att utgå ifrån de datum som man kommit fram till innan?

Tack för svar!

På ultraljudet så kommer barnmorskan att mäta ditt barn och då kommer hon fram till ett BF datum. Så det behöver inte vara prick samma som du har utgått från innan ;)
  • NathalieAtlanta
    Rosahimmel86 skrev 2019-12-15 15:25:05 följande:

På ultraljudet så kommer barnmorskan att mäta ditt barn och då kommer hon fram till ett BF datum. Så det behöver inte vara prick samma som du har utgått från innan ;)

Okej, tack för det!
  • SVM92

Hej! Plussade i fredags och är så himla glad! Har en son på 15 månader så detta blir andra barnet :)

• Zebran89

Om allt går som det ska får jag en augustibebis. Hur hittar jag Fb gruppen? Någon som kan Pma?

• Liteanonym

Hej på er här inne. Hur mår ni? Finns det någon här inne som har extremt illamående/ingen aptit eller som inte klarar av att äta något för att allt är så äckligt?

Har gråtit så mycket idag, är så hungrig och sugen på saker men så fort jag äter det jag är sugen på (eller typ allt jag testat äta) så mår jag så illa och spyr rakt ut. För allting smakar verkligen så äckligt. Kan inte ens äta mackor. Fick i mig lite fruktsallad och glass nu ikväll. Det är det enda jag inte fått kväljningar och spytt av men man måste ju äta mat?!?!

• Soon2beMrs
    Liteanonym skrev 2019-12-16 02:23:23 följande:

Hej på er här inne. Hur mår ni? Finns det någon här inne som har extremt illamående/ingen aptit eller som inte klarar av att äta något för att allt är så äckligt?

Har gråtit så mycket idag, är så hungrig och sugen på saker men så fort jag äter det jag är sugen på (eller typ allt jag testat äta) så mår jag så illa och spyr rakt ut. För allting smakar verkligen så äckligt. Kan inte ens äta mackor. Fick i mig lite fruktsallad och glass nu ikväll. Det är det enda jag inte fått kväljningar och spytt av men man måste ju äta mat?!?!

Hej! Jag brukar kunna få i mig grejer men spyr några gånger om dagen, försökte jobba men då spydde jag 11 gånger. Men mår sjukt illa hela tiden men blir ännu värre så fort jag tänker på mat.

Men tipset man brukar få är ät var du kan, kalla lätta saker som inte luktar brukar funka bättre. Det brukar bara vara så i några veckor och bebisen får den näring den behöver ändå.

Får du dock inte i dig någonting alls, varken ätbart eller vätska, så måste du söka vård. :)
  • LinneaM93

Är det någon annan som har minskad molvärk i v.7? Är så rädd för mf igen :( känner kanske ett stick om dagen just nu om ens det... :(

Svar på tråden BF augusti 2020