• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Hoppas96
    Tjoppa12 skrev 2020-01-11 18:18:26 följande:

Jag har googlat runt tills jag blivit galen men inte fått ett riktigt svar. Alkohol när man ska försöka skaffa barn är ju ändå rätt logiskt och lätt att hitta info om att man ska dra ner på. Jag har inte druckit en droppe under detta försök, men idag på ål+4 ska jag på en tjejkväll där dom andra kommer dricka. Om jag dricker cider, är det dumt ? Känns som jag sabbar chanserna. Hur "illa" är det att dricka när man är där jag är i cykeln ?

Vet inget om chanser osv men det sägs ju att man ska minska på det när man vill bli gravid. Två glas är nog inga konstigheter :) dagen eftersom jag hade äl drack jag en hel del och satt på pub, dock knappt druckit någonting alls på hela hösten. Samtidigt kanskr man ångrar sig sen om man inte får plus, så du får försöka göra en avvägning :)
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-12 08:48:11 följande:

Symtom för mig var:

Äl+ 10 = mensvärkskänsla under dagen på jobbet, högg i höger äggstocken på eftermiddagen och sedan riktigt obehagliga ilningar på kvällen när jag skulle sova. Temp låg på 36.67.

ÄL+11= temp på 37.03 visste och tog ett test. Visade svagt plus på predictor early. Fortsatta ilningar, lite ömma bröst.

Sedan på ÄL + 12 tog jag nya test där det hade stegrat och vågade på mig ett digitalt på kvällsurin vilket visade gravid 1-2.

Så för först på ÄL +10 började jag ana, och tempen bekräftade sen. Jag har aldrig fått sån molvärk och sådana ilningar innan. Detta var försök nr 2 för oss.

Det jag gjorde annorlunda denna gång var att ta tillskott av EPA glandin men har ingen aning om det hjälpte min slemhinna. Men gravid blev jag och kanske blivit utan dom också lycka till!!

Vad är EPA glandin och på vilket sätt hjälper det slemhinnan? :)
  • Mezzy
    Supertrio skrev 2020-01-12 07:15:44 följande:

Ni som har plussat, stort grattis!!:)

Vad hade ni för symptom? Hur tidigt kom det? Och vad var annorlunda mot andra cykler?

/ En som inte skulle överanalysera symptom denna gång..;)

Jag hade knappt några symtom denna månad. Har haft molvärk varje månad mellan äl och mens så tänkte inte så mycket på det. Men jag brukar ha ont i brösten oxå och det hade jag inte denna månad. Det ilade till i dem ibland bara.

Men min mage har varit galet uppsvälld och det kom ca 1 vecka efter äl. Brösten blev större oxå men trodde det berodde på att jag gått upp lite i vikt senaste månaden.

Sen dagen innan bim så blev jag helt plötsligt väldigt varm så det kändes som att hela ansiktet kokade :)
  • sarakarolina

Är nu på bim+1 och ingen mens. I fredags fick jag ett svagt blått plus på cb men negativt på cb digital. Idag supersvagt plus på cb (spökstreck?!). Ont i brösten och i höger äggstock. Min temp har dock gått ner.. har annars legat ca 0,5-0,6 över sedan äl. Så förvirrande. Bifogar testet från idag.. ser ni strecket?

• Sofieelises
    sarakarolina skrev 2020-01-12 10:57:25 följande:

Är nu på bim+1 och ingen mens. I fredags fick jag ett svagt blått plus på cb men negativt på cb digital. Idag supersvagt plus på cb (spökstreck?!). Ont i brösten och i höger äggstock. Min temp har dock gått ner.. har annars legat ca 0,5-0,6 över sedan äl. Så förvirrande. Bifogar testet från idag.. ser ni strecket?

Ser absolut ut som ett äkta plus, spök är inte så tydligt.

Är det starkare än det du tog i fredags eller svagare?
  • sarakarolina
    Sofieelises skrev 2020-01-12 10:59:28 följande:

Ser absolut ut som ett äkta plus, spök är inte så tydligt.

Är det starkare än det du tog i fredags eller svagare?

Testet jag tog idag är svagare än i fredags :(
  • Önskarbebis2020
    Loea skrev 2020-01-12 10:17:00 följande:

Vad är EPA glandin och på vilket sätt hjälper det slemhinnan? :)

Så här står det bland annat ? EPA Glandin kan hjälpa till för tjockare slemhinna?. I mitt fall som ätit mini piller i över 7 år visste om att slemhinnan var väldigt tunn då jag gjort vul pga ont i ena äggstocken tidigare under 2019. Så jag provade att ta 1-2 kapslar fram till 1 dag innan ÄL. Mycket viktigt att sluta ta dom när ÄL varit. Men som sagt har ingen aning om det var det som gjorde att vi blev gravida
  • Tjoppa12
    Hoppas96 skrev 2020-01-12 09:22:14 följande:

Vet inget om chanser osv men det sägs ju att man ska minska på det när man vill bli gravid. Två glas är nog inga konstigheter :) dagen eftersom jag hade äl drack jag en hel del och satt på pub, dock knappt druckit någonting alls på hela hösten. Samtidigt kanskr man ångrar sig sen om man inte får plus, så du får försöka göra en avvägning :)

Ja det blev det lilla lilla lilla vinglaset igår. Inget mer, så jag är inte orolig. Men du har ju plussat !! Grattis! Så kul för dig har man ju sett i tidigare trådar. Hoppas på att jag är likis ! Hur tidigt fick du ont i brösten ?
  • Miu1234
    Miu1234 skrev 2020-01-11 14:53:46 följande:

Kanske syns mer här?

Tydligen falskt alarm? Mensen har dock inte kommit ännu.
  • Sofieelises
    sarakarolina skrev 2020-01-12 11:06:31 följande:

Testet jag tog idag är svagare än i fredags :(

Då skulle jag tro på kemisk graviditet/tidigt missfall utifrån sjunkande temp också :(
Svar på tråden BIM januari