molly50 skrev 2020-03-11 08:37:35 följande:
Jag är övertygad om att de flesta otrogna som blivit påkomna anser sig ha försökt sköta det snyggt.
Ändå så har det kommit fram och orsakat lidande för den som blivit bedragen.
Jag är dessutom en sådan som vill veta om min man skulle vara otrogen så jag också får en chans att välja hur jag vill leva mitt liv.
Det ska inte bara vara förbehållet den som bedrar.
Nej jag kan inte hålla med dig. Baserat på egen erfarenhet, på massor av studier och att ha pratat med många människor som har egna erfarenheter, så tror jag att de flesta som avslöjas VILL bli avslöjade eller har medvetet STRUNTAT i att försöka sköta det på sådant sätt att de inte ska bli avslöjade.
Jag är helt övertygad att många vill bli avslöjade, medvetet eller omedvetet, eller helt enkelt struntar i vilket.
De flesta jag kommit i kontakt med, och i studier, har jag fått lära mig att de som verkligen lägger sig vinning om att sköta sin otrohet på sådant sätt att de verkligen gör allt för att säkerställa att inte bli avslöjade, blir heller aldrig avslöjade (nästan aldrig?).
Jag förstår att detta är obekväma tankar och rent känslomässigt svårt för många, men om man ser lite objektivt på det så finner jag det som ganska självklart.
Jag respekterar att du vill veta.
De flesta uppger sig vilja veta, men jag tror också att det finns många som tror sig vilja veta men som i verkligheten nog skulle föredra att slippa veta.
Jag hoppas att du och andra också ska ha förmåga respektera att jag, och sannolikt många andra, INTE vill veta.
Om jag inte vet något så är jag helt opåverkad, det kan inte störa eller påverka mig eller mitt liv på minsta lilla vis, jag kan inte känna av något svek eller känna av något negativt överhuvudtaget.
För mig är det ett enkelt val att föredra detta framför att jag skulle vilja veta.
Det måste du kunna förstå?
Men om man som du drabbas av misstankar, möts av förnekande, så kommer självfallet saken i en helt annan dager.
Men jag hoppas att du kan se den fundamentala skillnaden mellan dessa två motsatta scenarier?