• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Emmo77

Får man hänga med här hos er? Plussade idag enligt beräkningar (dock lite svårt eftersom jag är lite oregelbunden) så är BF 24/12.

Har sedan innan

Son född 2007 och son född 2014.

Hade mf sep förra året så är jag ju lite orolig, vågar väl inte helt hoppa högt än...

• jlk

Vi har gjort ultraljud och allt såg bra ut. 7+1 och med ett bra hjärtslag.

Så skönt. Hade ett MA i november och har opererat bort ett mindre myom efter det så lyckan är total nu.

Risken för missfall minskar väl en hel del när man hört hjärtljud?

• trollkvinna123
    Barnsligamor skrev 2020-04-23 13:58:12 följande:

Okej ! Min första vart jag igång satt med vecka 42+0 kom 42+1

Andra kom 40+5 så får vi se hur den här kommer ????

Oj, håller tummarna för att du får en liten överraskning och att bebis vill komma ut tidigare! :)
  • Barnsligamor
    trollkvinna123 skrev 2020-04-24 06:22:46 följande:

Oj, håller tummarna för att du får en liten överraskning och att bebis vill komma ut tidigare! :)

Den får helst komma lite sent vill inte att bebisen ska komma på julafton ;) bättre på nyår isåfall
  • trollkvinna123
    Barnsligamor skrev 2020-04-24 06:28:18 följande:

Den får helst komma lite sent vill inte att bebisen ska komma på julafton ;) bättre på nyår isåfall

Ja, det har du rätt i. Min lilla 1 åring föddes på nyårsafton :)
  • Mammacitan

Är gravid med mitt andra barn med BF 24 december.

Med min son som snart fyller 1 gick jag två veckor över BF och blev igångsatt.

Men som jag har förstått är det andra riktlinjer nu?

Oavsett så blir det spännande och se om det blir en 2020 eller 2021 bebis ????

• Zaluna

Har kontaktat Tiami men inte fått någon inbjudan än till gruppen. Bf 24 december 2020

• Elvira2020
    Emmo77 skrev 2020-04-23 21:28:23 följande:

Får man hänga med här hos er? Plussade idag enligt beräkningar (dock lite svårt eftersom jag är lite oregelbunden) så är BF 24/12.

Har sedan innan

Son född 2007 och son född 2014.

Hade mf sep förra året så är jag ju lite orolig, vågar väl inte helt hoppa högt än...

Hej,

Kul att vi nu är flera stycken lite ?äldre?... vi som passerat 40 hihi.

Jag har 3st tjejer sen tidigare -02,-04 och -08 så går detta hela vägen så blir den en liten sladdis.

Haft 2 mf, och ett utomkveds så vågar inte hoppa högt av glädje än på ett tag.
  • AngelaS
    Anna7 skrev 2020-04-23 21:18:35 följande:

Likadant för mig. Igår kväll ljusrosa flytning. Blev super rädd! Googlade och kände det är lugnt för det är vanligt och det visste jag sen innan.

I morse lite mensliknande värk en kort stund. Ingen mer flytning fören nu på kvällen. Då var det mer klart inte som en flytning men ändå lite mer åt det rosa hållet. Läskigt! Vet att det förmodligen inte är något och att det är vanligt men ändå sjukt otäckt. Man vet ju inte..

Usch det är så jobbigt :( Hoppas det går vägen <3

Jag fick tag på en barnmorska (på stället jag förhoppningsvis kommer att gå till sen) och hon lugnande mig lite. Att jag har mensvärk kan bero på att livmodern växer och att det droppat lite färskt blod kan bero på ett blodkärl som brustit. Behöver inte betyda missfall. Skulle vara observant på om det kommer mer mensliknande blod eller om smärtan ökar. 

Det är verkligen ovissheten som knäcker en.. Känner mig urlöjlig som springer på toa 500 gånger om dagen för att kolla i trosorna! 
Svar på tråden BF December 2020