• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Blårosor
    Felicia3 skrev 2020-04-20 08:24:54 följande:

Nån här inne som mår extremt illa?

Jag mår illa konstant och kan inte äta normalt.Osäker på hur jag ens ska kunna köra bil till arbetsintervju idag.Jag kan inte kräkas heller.kör sea-armband men osäkert om det hjälper.jag är tacksam för symtom men jag vill inte ens vara vaken pga detta.usch mått illa sen v 5 men det ökade rejält v 6.nyss gått in i v 7.

Jag har mått illa de senaste veckorna, till och från i v.6 men kräktes igenom hela v.7. Nu i v.8 kan jag äntligen äta lite mer och lättare, och får behålla det jag äter. Men mår fortfarande illa. Det beror nog en del på att jag lärt mig vad som funkar och inte. Att småäta är bra, och frukt eller andra kalla och friska saker är toppen. Och sånt som är flytande och kallt, och vatten såklart. Knäckebröd går också alltid ner. Det hjälper också mycket att INTE lägga sig ner efter att ha ätit, även om det är det enda man vill. 
  • Banuni
    Felicia3 skrev 2020-04-20 09:57:10 följande:

Tack men kommer ändå inte kunna ta jobbet då det är tunga lyft,Systembolaget.men vill ändå gå och göra ett gott intryck.de kommer inte vilja ha mig sen när jag säger jag är gravid.

Alltså jag klarar knappt att gå/stå.ligger så mkt jag kan pga illamåendet.mat är ofta att glömma,lever på kräm,blåbärspaj och Knäcke med ost.fick i mig lite äggröra med grönsaker igår.

Dricker mycket bubbelvatten.nörjat med omeprazol.

Hur orkar du? Jag tycker det är så tufft när jag inte ens fått se om det finns ett foster.

Jag fattar! Usch då. Inget med tunga lyft nu!!

Asså mitt illamående kommer och går. Så jag äter när jag inte mår illa typ..

Nä jag vet. Så jobbigt att gå igenom detta om det sen inte är något där inne så klart :( tänker på det 99% av min vakna tid....
  • AngelaS

Hej!
    Hade behövt lite hjälp med kosttillskott och vitaminer för oss som är nygravida. 
    Jag har under flera månader ätit Mitt Val Kvinna, 2 tabletter om dagen (står på förpackningen att det är ok att äta om man planerar barn eller redan är gravid). Men nu när jag fick pratat med en barnmorska säger hon att jag ska sluta med dem och ta tabletter med högre dos Folsyra. I Mitt Val tabletterna är det 400 mikrogram. Låter konstigt att det inte skulle räcka?

Det var det första samtalet med en barnmorska och man vill ju gärna att deras råd ska stämma...
    Vilka tabletter tar ni?

• xiv
    AngelaS skrev 2020-04-20 16:22:16 följande:

Hej!
    Hade behövt lite hjälp med kosttillskott och vitaminer för oss som är nygravida. 
    Jag har under flera månader ätit Mitt Val Kvinna, 2 tabletter om dagen (står på förpackningen att det är ok att äta om man planerar barn eller redan är gravid). Men nu när jag fick pratat med en barnmorska säger hon att jag ska sluta med dem och ta tabletter med högre dos Folsyra. I Mitt Val tabletterna är det 400 mikrogram. Låter konstigt att det inte skulle räcka?

Det var det första samtalet med en barnmorska och man vill ju gärna att deras råd ska stämma...
    Vilka tabletter tar ni?

Jag äter än så länge Ledins B12 + Folsyra, de innehåller också 400 mikrogram, men jag har inte varit på ngt samtal ännu.

En annan sort står det såhär på: En tablett TillVal Folsyra innehåller 500 mikrogram folsyra. (Socialstyrelsens och Livsmedelsverkets rekommendationer för intag är 400-500 µg per dag.)

Frågade du exakt hur mkt hon tycker du ska ta?
  • Skogsrået88

#Angela S det finns ju mitt val Gravid också? Det äter syrran som är i v 30, hon bytte från mitt val kvinna, när hon blev gravid.

• Jagochhon

Hej alla. Någon annan som är så jävla trött? Är bara i v. 6 men jag kan på riktigt somna hur som helst och när som helst. Tycker så synd om min sambo då jag inte hinner mer än att lägga mig i sängen och så somnar jag. Någon annan som har detta problemet?

• Felicia3
    Banuni skrev 2020-04-20 12:18:44 följande:

Jag fattar! Usch då. Inget med tunga lyft nu!!

Asså mitt illamående kommer och går. Så jag äter när jag inte mår illa typ..

Nä jag vet. Så jobbigt att gå igenom detta om det sen inte är något där inne så klart :( tänker på det 99% av min vakna tid....

<3 <3
  • Felicia3
    Jagochhon skrev 2020-04-20 18:29:45 följande:

Hej alla. Någon annan som är så jävla trött? Är bara i v. 6 men jag kan på riktigt somna hur som helst och när som helst. Tycker så synd om min sambo då jag inte hinner mer än att lägga mig i sängen och så somnar jag. Någon annan som har detta problemet?

Jag är rätt trött men jag kan ju heller inte äta normalt.Blir energilös då liksom.sover på dagarna ibland (är i v7 nu),ibland sover jag flera gånger.
  • Jagochhon

Felicia3 oj. Har du haft svag mensvärk från och till också? Känner mig bara så jävla matt. Hade ett missfall för lite mer än en månad sedan och är livrädd för ytterligare ett

• Banuni
    Jagochhon skrev 2020-04-20 19:42:41 följande:

Felicia3 oj. Har du haft svag mensvärk från och till också? Känner mig bara så jävla matt. Hade ett missfall för lite mer än en månad sedan och är livrädd för ytterligare ett

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Har nån typ av värk som molar till o från hela tiden. Är också jävligt matt, ligger i soffan för det mesta..... Så fort det värker till i magen tänker jag Oh nej nu kommer det blod.... haha. Så utmattande att vara orolig :(
Svar på tråden BF December 2020