BF December 2020
Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.
Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.
Idag blev illamåendet värre. Har haft ett litet illamående sedan ca 2 veckor tillbaka men det har gått bra att dricka bubbelvatten och äta regelbundet. Jag kan fortfarande äta, så det är bra. Men känns hela tiden som att jag har blivit magsjuk och ska behöva springa till toa. Är i vecka 8+5. Nu kommer mer och mer tankar på kub. Förra graviditeten var jag så orolig inför kub så jag i princip grät hela ultraljudet (fick bra resultat). Men då hade jag min partner med mig. Denna gång får jag ställa in mig på att göra ultraljudet själv... vet inte vad jag ska säga till barnmorskan... typ " jag är jättenervös och kommer kanske inte kunna titta på skärmen för då kommer jag böla"...
Jag trodde inget fanns men idag såg vi ett foster med hjärtslag.(v 9) iom vidrig migrän tänkte jag att det nog var kört samt brösten plötsligt var mjukare.bf ändrades från 12/12 till 8/12.Vågar inte hoppas så mkt än (3 missfall) men just idag vågar jag känna mig lite lugnare.Nytt VUL om 3 v.
Idag blev illamåendet värre. Har haft ett litet illamående sedan ca 2 veckor tillbaka men det har gått bra att dricka bubbelvatten och äta regelbundet. Jag kan fortfarande äta, så det är bra. Men känns hela tiden som att jag har blivit magsjuk och ska behöva springa till toa. Är i vecka 8+5. Nu kommer mer och mer tankar på kub. Förra graviditeten var jag så orolig inför kub så jag i princip grät hela ultraljudet (fick bra resultat). Men då hade jag min partner med mig. Denna gång får jag ställa in mig på att göra ultraljudet själv... vet inte vad jag ska säga till barnmorskan... typ " jag är jättenervös och kommer kanske inte kunna titta på skärmen för då kommer jag böla"...
Hur gammal är du? Risken för att något ska vara fel ökar med åldern. För egen del är jag 39, försöker tänka att det är så liten risk och sannolikheten att det ska gå bra är störst. Känner dessutom flera som fått väldigt låga siffror men där det inte var någon fara.
Är du väldigt nervös kan du ju beställa NIPT privat, så vet du ju säkert. Det kan man göra från vecka 10. Kostar några tusen men kanske kan vara värt det.
Jag fyller 34 i år. Visar nipt om det finns ett foster eller inte? Jag har velat göra ett privat ul, men har fått nej från de kliniker jag kontaktat i och med corona. Bor i Stockholm. Det är själva anspänningen " finns det ett foster " som gör mig nervös... och inte lika mycket att det skulle vara något fel på fostret. Tänkte nog ta upp det med mvc, kanske det känns bättre att prata med en kurator.
Jag fyller 34 i år. Visar nipt om det finns ett foster eller inte? Jag har velat göra ett privat ul, men har fått nej från de kliniker jag kontaktat i och med corona. Bor i Stockholm. Det är själva anspänningen " finns det ett foster " som gör mig nervös... och inte lika mycket att det skulle vara något fel på fostret. Tänkte nog ta upp det med mvc, kanske det känns bättre att prata med en kurator.
Oj blev ett tokigt inlägg ovan, inte meningen att svara dubbelt
Hur går jag till väga om jag vill komma med i fb-gruppen? ??
Hur går jag till väga om jag vill komma med i fb-gruppen? ??
Jag är också orolig och vill göra tidigt ultraljud. Jag fick för mig att det bara var att boka en tid och pröjsa för sig så fick man det gjort... även nu i corona-tider. Men om dom vägrar en tidigt ul/vul fast man betalar... då får jag lite panik.Jag är också orolig och vill boka tidigt vul. Men nu blir jag nervös när jag läser att klinikerna säger nej! Tar dom inte emot några personer alls pga corona eller hur funkar det? Jag trodde verkligen att man kunde få tidigt vul/ul bara man var beredd att betala. Dåliga nyheter detta... (Bor också i Stockholm!) Jag har plussat för 2 v sedan men jag tror inte att det är något levande i magen, måste se det för att tro det:(