BF December 2020
Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.
Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.
Hej! Jag är gravid gör första gången och har troligtvis bf 25/12. Är vi v. 5 nu (4+3).
Hade svagt plus redan bim-5 som blev starkare på bim-1 och gjorde ett digitalt clear blue igår med gravid 2-3 veckor.
Mådde riktigt illa förra helgen innan jag visste jag var gravid och även till och från nu på eftermiddagarna känner jag mig extremt trött och gasig/svullen/illamående. Ibland undrar jag om jag är sjuk eller om det är graviditeten. Trodde inte man kunde känna så mycket så tidigt?
Hoppas den lille vill stanna. Vet att det är vanligt med missfall så är ju orolig till och från..
Heej hoppas också in här gravid med andra barnet :) beräknad i december 2020
Hej alla!
Jag vill diskutera lite symtom såhär i v5/v6.
Jag är jäkligt känslig mot hormoner och bara jag ska ha min mens kan jag dagen innan knappt gå av hur ont jag får i livmodern och ländryggen.
Denna grav. har jag haft just denna ?mensvärksliknande? smärtan fast i snart 1 vecka istället, och testat positivt på grav tester.
Det som, inte oroar men, gör mig fundersam är just denna smärta i ländrygg och livmoder.
Nu på morgonen har jag verkligen känt så som man känner samma dag man ska få sin mens hehe om ni vet den konstiga känslan jag pratar om... Sen tänker jag Nä du har ju haft ont i ryggen i flera dagar nu. Tänk inte på det... Det liksom kommer i vågor och nästan ilar ner mot ljumsken ibland. Men ryggen känner jag i nästan hela tiden...
Så jag undrar hur ni som annars har mycket mensvärk känner nu i början av grav?
Hej alla!
Jag vill diskutera lite symtom såhär i v5/v6.
Jag är jäkligt känslig mot hormoner och bara jag ska ha min mens kan jag dagen innan knappt gå av hur ont jag får i livmodern och ländryggen.
Denna grav. har jag haft just denna ?mensvärksliknande? smärtan fast i snart 1 vecka istället, och testat positivt på grav tester.
Det som, inte oroar men, gör mig fundersam är just denna smärta i ländrygg och livmoder.
Nu på morgonen har jag verkligen känt så som man känner samma dag man ska få sin mens hehe om ni vet den konstiga känslan jag pratar om... Sen tänker jag Nä du har ju haft ont i ryggen i flera dagar nu. Tänk inte på det... Det liksom kommer i vågor och nästan ilar ner mot ljumsken ibland. Men ryggen känner jag i nästan hela tiden...
Så jag undrar hur ni som annars har mycket mensvärk känner nu i början av grav?
Hej! Jag är gravid gör första gången och har troligtvis bf 25/12. Är vi v. 5 nu (4+3).
Hade svagt plus redan bim-5 som blev starkare på bim-1 och gjorde ett digitalt clear blue igår med gravid 2-3 veckor.
Mådde riktigt illa förra helgen innan jag visste jag var gravid och även till och från nu på eftermiddagarna känner jag mig extremt trött och gasig/svullen/illamående. Ibland undrar jag om jag är sjuk eller om det är graviditeten. Trodde inte man kunde känna så mycket så tidigt?
Hoppas den lille vill stanna. Vet att det är vanligt med missfall så är ju orolig till och från..
Hej
Jag tog ut min spiral och fick aldrig nån mens. Så vet inte riktigt när jag ska räkna ifrån.
Men tog ett cb den 14/4 och den visade gravid 1-2
När hade ni trott min bf är? :)

Igår pratade jag med Kvinnohälsan över telefon. Hittills har de KUB som vanligt (mitt län erbjuder alla KUB) men som det också verkar på många andra ställen så får man inte ta med någon. Men det är en stund kvar tills det är dags (sköterskan sa början av juni), så det kanske hinner ändras. Sköterskan räknade mitt bf till 7/12 och trodde jag var i början av vecka 7. Men det tror jag själv inte på, jag har långa cykler och något oregelbunden ägglossning, så enligt min uträkning är jag närmare vecka 6 med bf 14/12. Egentligen spelar det inte så stor roll, men det ska bli intressant att se vem som har gissat närmast när vi får datum från KUB.
Jag är också känslig och just denna molvärk känns ordentligt. Känns som mensvärk delux och som att mensen ska komma vilka sekund som helst - helt normalt.
Fick lite ljusljusljus rosa vattnig flytning på pappret för ca 2h sedan.. :( Men inget mer sen dess. Illamående, ömma bröst och tröttheten kvarstår.
Dock har min väldigt extrema molvärk avtagit. Den var som värst under hela morgonen/förmiddagen.
Hoppas verkligen inte det är mf på gång.... :(
Någonstans mellan 22-30 dec kanske, svårt att gissa med en veckas spann.