• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Anna7
    AngelaS skrev 2020-04-24 14:21:44 följande:

Usch det är så jobbigt :( Hoppas det går vägen <3

Jag fick tag på en barnmorska (på stället jag förhoppningsvis kommer att gå till sen) och hon lugnande mig lite. Att jag har mensvärk kan bero på att livmodern växer och att det droppat lite färskt blod kan bero på ett blodkärl som brustit. Behöver inte betyda missfall. Skulle vara observant på om det kommer mer mensliknande blod eller om smärtan ökar. 

Det är verkligen ovissheten som knäcker en.. Känner mig urlöjlig som springer på toa 500 gånger om dagen för att kolla i trosorna! 

Eller hur! Kollar också hela tiden haha. Men läst precis det du säger så borde inte oroa mig. Inte haft ont förutom den korta stunden och inge mer blod sen igår kväll. Så är nog helt normalt. Men läskigt såklart.
  • Filifjonken

Jag har också plussat förra veckan och BF 29 december! Har inga barn sedan tidigare. Känner mig så rädd och orolig över att det ska bli missfall förr eller senare. Vet inte riktigt varifrån oron kommer, kanske har jag läst för mycket på Facebook och Familjeliv. Jag har kollat en massa statistik och jag förstår inte hur jag ska kunna vara glad och slappna av.

Vågar inte ta ut någon glädje alls i förskott och går snarare runt och är arg istället för glad. Suck. Jobbigt att vara en orolig själ. Jag vill ha en bebis mest av allt just nu, och skulle bli förkrossad om det inte gick vägen!

Har också ansökt om att gå med i FB-gruppen men inget svar!

• Zaxika
    jlk skrev 2020-04-24 00:02:35 följande:

Vi har gjort ultraljud och allt såg bra ut. 7+1 och med ett bra hjärtslag.

Så skönt. Hade ett MA i november och har opererat bort ett mindre myom efter det så lyckan är total nu.

Risken för missfall minskar väl en hel del när man hört hjärtljud?

Vad roligt att höra! Grattis :)

Jag har för mig att det minskar risken drastiskt att ha sett hjärtljud <3
  • gammelpysen
    Zaxika skrev 2020-04-24 18:31:15 följande:

Vad roligt att höra! Grattis :)

Jag har för mig att det minskar risken drastiskt att ha sett hjärtljud <3

När vi gjorde UL med dottern sade läkaren att har man nått så här långt är det 18 år av oro som väntar. Så risken sjunker jättemycket, ja.
  • Räkan2020

Hej! Plussade i veckan och har enligt mina uträkningar BF 31/12-20 :) Undrar om jag får gå med i denna grupp?

• Emmo77

Hur mår ni? Alltså har ni gravtecken? Tycker själv inte att jag har några men de kommer väl så småningom. Inte haft jättetidiga med de andra barnen heller.

• Sweetheart2017

Vi är så glada, känns så overkligt efter 4 missfall. Nu hoppas vi de lilla hjärtat vill stanna och växa. Är i v 7 idag och ska på nytt vul om 2 veckor.

• trollkvinna123
    Sweetheart2017 skrev 2020-04-25 19:07:50 följande:

Vi är så glada, känns så overkligt efter 4 missfall. Nu hoppas vi de lilla hjärtat vill stanna och växa. Är i v 7 idag och ska på nytt vul om 2 veckor.

Håller tummarna för er! Vilken härlig känsla att se den lilla. :)
  • Barnsligamor
    Emmo77 skrev 2020-04-25 18:57:27 följande:

Hur mår ni? Alltså har ni gravtecken? Tycker själv inte att jag har några men de kommer väl så småningom. Inte haft jättetidiga med de andra barnen heller.

Med mina två andra graviditeter (mina söner) har jag haft mindre symptom än vad jag har denna graviditet. Har väl varit lite smått illamående samt kissnödig lite oftare . Men den här graviditeten wow! Mår illa konstant halsbränna hela tiden yr till och från . Kissar hela tiden och är så trött att det känns som jag ska gå i idé ;) mannen min tror detta är en flicka men det trodde han med pojke Som kom innan med ;?)
  • Superronja
    Emmo77 skrev 2020-04-25 18:57:27 följande:

hej jag mår bra, lite svullna bröst bara som ömmar. men annars inget annat :)
Svar på tråden BF December 2020