• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • trollkvinna123
    Barnsligamor skrev 2020-04-23 07:06:04 följande:

Jaha vad kul ! Är så nyfiken på om denna graviditet blir full gången om denna oxå kommer gå över tiden eller inte ????

Precis, det är ju väldigt spännande. Första kom 4 dagar över tiden och andra kom på bf, fortsätter trenden kommer denna tidigare. Men jag tror inte det. :)
  • Barnsligamor
    trollkvinna123 skrev 2020-04-23 08:23:20 följande:

Precis, det är ju väldigt spännande. Första kom 4 dagar över tiden och andra kom på bf, fortsätter trenden kommer denna tidigare. Men jag tror inte det. :)

Okej ! Min första vart jag igång satt med vecka 42+0 kom 42+1

Andra kom 40+5 så får vi se hur den här kommer ????
  • AngelaS

Usch vilken dag det har varit.. Är gravid med första och gick in i vecka 6 idag. Hade molvärk just vid BIM och någon dag efter, men sen har alla symptom avtagit. 
    Idag när jag gick på toa kom det 5-6 droppar färskt blod (inga klumpar eller annat).. och paniken alltså... Gråter Har haft ett par ljusrosa flytningar förra veckan men har hört att det är normalt. Men att det idag droppade blod känns hemskt. Har haft binda nu i en timme men inget mer har kommit. Känner också en dov mensvärk nu så hoppas verkligen inte att det är mensen som är på gång. 

Känner någon igen detta? Är det början på missfall? Känner mig så ledsen..

• Banuni
    AngelaS skrev 2020-04-23 16:27:48 följande:

Usch vilken dag det har varit.. Är gravid med första och gick in i vecka 6 idag. Hade molvärk just vid BIM och någon dag efter, men sen har alla symptom avtagit. 

Idag när jag gick på toa kom det 5-6 droppar färskt blod (inga klumpar eller annat).. och paniken alltså...  Har haft ett par ljusrosa flytningar förra veckan men har hört att det är normalt. Men att det idag droppade blod känns hemskt. Har haft binda nu i en timme men inget mer har kommit. Känner också en dov mensvärk nu så hoppas verkligen inte att det är mensen som är på gång. 

Känner någon igen detta? Är det början på missfall? Känner mig så ledsen..

Det är helt normalt med både flytning och lite blod! Det kan vara precis vad som helst förutom missfall. Men jag förstår din oro till hundra procent. Men tror att om du inte haft jätte ont så är det nog inget missfall! Har du andra grav symtom som ömma bröst eller liknande kvar?

Vissa känner ju ingenting från och till. Så försök att tänka att du fortfarande är gravid eftersom inget annat har bekräftats! <3
  • Banuni
    Barnsligamor skrev 2020-04-22 14:51:36 följande:

Hej ! Jag plussade på stickan/skickorna i föregår ???? enligt sista mensen är det 27 dec som gäller för förlossning 4+3 idag????????????

Detta är mitt tredje barn om allt går som det ska med denna graviditet ???????? hoppas vi kan följa med varandras resa och stöta varandra vid frågor ???? / 2 barns mamma på 23 år

Barn 1 född 2013

Barn 2 född 2018

Barn 3 bf 27 dec 2020

Är i samma v som du och har samma bf-datum som du! 27 dec! Spännande :D

Ni kan gå med i vår Facebook grupp om ni vill, tror vi är fler som är aktiva där!

Kontakta Tiama på FL så bjuder hon in er i gruppen!
  • AngelaS
    Banuni skrev 2020-04-23 17:06:09 följande:
    Det är helt normalt med både flytning och lite blod! Det kan vara precis vad som helst förutom missfall. Men jag förstår din oro till hundra procent. Men tror att om du inte haft jätte ont så är det nog inget missfall! Har du andra grav symtom som ömma bröst eller liknande kvar?

Vissa känner ju ingenting från och till. Så försök att tänka att du fortfarande är gravid eftersom inget annat har bekräftats! <3
    Hoppas du har rätt. Nej jätteont har jag inte, är mer som en vanlig mensvärk, ont i ena sidan osv.
    Nej, symptomen är borta. Hade egentligen bara molvärk precis vid BIM sen har jag inte känt av något annat. Inga ömma bröst eller liknande. 
    Har första mötet med bm om 2 veckor, så ska höra med dem!
    Tack för dina snälla ord <33 
  • Anna7

Likadant för mig. Igår kväll ljusrosa flytning. Blev super rädd! Googlade och kände det är lugnt för det är vanligt och det visste jag sen innan.

I morse lite mensliknande värk en kort stund. Ingen mer flytning fören nu på kvällen. Då var det mer klart inte som en flytning men ändå lite mer åt det rosa hållet. Läskigt! Vet att det förmodligen inte är något och att det är vanligt men ändå sjukt otäckt. Man vet ju inte..

• Emmo77

Får man hänga med här hos er? Plussade idag enligt beräkningar (dock lite svårt eftersom jag är lite oregelbunden) så är BF 24/12.

Har sedan innan

Son född 2007 och son född 2014.

Hade mf sep förra året så är jag ju lite orolig, vågar väl inte helt hoppa högt än...

• Emmo77

Får man hänga med här hos er? Plussade idag enligt beräkningar (dock lite svårt eftersom jag är lite oregelbunden) så är BF 24/12.

Har sedan innan

Hade mf sep förra året så är jag ju lite orolig, vågar väl inte helt hoppa högt än...

• Emmo77

Har sedan innan

Svar på tråden BF December 2020