• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • gammelpysen
    Michaaa skrev 2020-05-04 15:06:14 följande:

Guuud hjälp mig detta e min första graviditet...

Är i v 9 och redan i vecka 8 började jag må illa och låg mesta dels och sov.

Men nu blir det bara värre., äter frukt så fort jag kommit upp, det snurrar för mig och vill bara spy. Jag känner hur de åker upp o ner i halsen på mig men ingen spya utan rapar bara tom luft.

Lägger mig åter igen och försöker sedan ta mig upp för att äta ngt fort... Känslig för lukter.

Kan sova bort hela dagen och känna hunger som aldrig förr men när ja, sitter vid matbordet o ska ja käka knäckebröd få tar d 20 min få ner den...

Ömma bröst och min mage e riktig stor vette fan on jag har 2 st därinne som får mig må såhär illa...

Hur gör ni för att dämpa illamåendet?!

Vissa är hjälpta av postafen, alltså åksjuketabletter. Annars kan man be att få lergigan utskrivet.

Jag mådde så när jag väntade sonen. Inte mycket att göra tyvärr. Prova att äta i små portioner. Ha något att tugga på vid sängen på morgonen.
  • gammelpysen
    Mudcakemonster skrev 2020-05-02 00:14:24 följande:

Går in i vecka 9 idag, men jag har typ inga symptom? Är det vanligt? :) såg hjärtljud i måndags så en liten finns ju där inne. För två veckor sen mådde jag illa ett litet tag, men that?s it.

Jag är också i v 9, snart 10. Mådde illa i torsdags som senast då vi också var på VUL, och såg en liten med hjärtljud. Sen dess har jag mått i princip som vanligt. Blir såklart orolig men tänker att det förmodligen går upp och ner och att man inte kan göra något alls. RUL i slutet av maj, bara att vänta.
  • Michaaa

Oki tack för tipset. Men gud känns som jag äter hela tiden inte normalt. Dvs så fort jag får i mig ngt känns de som det redan är borta i magen känns som min mage brinner invändigt av hunger fastän jag ätit.

Tips att ha vid nattduksbord

• Zaxika
    Michaaa skrev 2020-05-05 00:04:52 följande:

Oki tack för tipset. Men gud känns som jag äter hela tiden inte normalt. Dvs så fort jag får i mig ngt känns de som det redan är borta i magen känns som min mage brinner invändigt av hunger fastän jag ätit.

Tips att ha vid nattduksbord

Den känslan kan jag ha vid magkatarr.
  • Mudcakemonster
    gammelpysen skrev 2020-05-04 19:19:40 följande:

Jag är också i v 9, snart 10. Mådde illa i torsdags som senast då vi också var på VUL, och såg en liten med hjärtljud. Sen dess har jag mått i princip som vanligt. Blir såklart orolig men tänker att det förmodligen går upp och ner och att man inte kan göra något alls. RUL i slutet av maj, bara att vänta.

Det är nog säkert inget att oroa sig, utan man ska bara försöka njuta. Nu har illamåendet kommit tillbaka och jag spydde idag haha!! Det var roligare då jag inte mådde illa.
  • Mudcakemonster

Hur ser era magar ut? Min är så stor att jag inte knappt kan dölja att jag är gravid om jag går ut! Som en ballong! Och bara vecka 9.

Svar på tråden BF December 2020