• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • eifos89
    tiama skrev 2020-05-11 13:42:44 följande:

Hej! Vill påminna igen om att det finns en dold grupp på Facebook för oss med BF december 2020. Om ni vill gå med kan ni skicka er mejladress i ett meddelande till mig här på familjeliv så bjuder jag in er. :)

Jag har skickat meddelande till dig! :)
  • KaffeOchHybris

Dagarna kryper sig närmare till inskrivning (onsdag) och KUB (om en vecka). Det värsta är nojjan om att ha haft ett tyst missfall. Det känns rätt vanligt (baserat på folks kommentarer här på familjeliv) att kvinnor går på första ultraljudet och får veta att fostret dog för flera veckor sedan. Jag försöker att inte tänka på det för mycket men jag förstår inte hur en del klarar av att vänta till v20 för första ultraljudet (men de kanske får höra hjärtljud innan via den där skannern som barnmorskan använder?). Nu har illamående slutar så jag är i 'spökveckorna' nu, vilket är med en blandning av lättnad o oro. Att ha symtom känns ju som en bekräftelse att fostret lever.

Hoppas ni andra mår bra!

• PelloBello
    KaffeOchHybris skrev 2020-05-25 07:20:05 följande:

Dagarna kryper sig närmare till inskrivning (onsdag) och KUB (om en vecka). Det värsta är nojjan om att ha haft ett tyst missfall. Det känns rätt vanligt (baserat på folks kommentarer här på familjeliv) att kvinnor går på första ultraljudet och får veta att fostret dog för flera veckor sedan. Jag försöker att inte tänka på det för mycket men jag förstår inte hur en del klarar av att vänta till v20 för första ultraljudet (men de kanske får höra hjärtljud innan via den där skannern som barnmorskan använder?). Nu har illamående slutar så jag är i 'spökveckorna' nu, vilket är med en blandning av lättnad o oro. Att ha symtom känns ju som en bekräftelse att fostret lever.

Hoppas ni andra mår bra!

Känner samma. Har kub om exakt en vecka. Känner mig väldigt ogravid nu. Såå nervös! Tycker också att MA känns alldeles för vanligt. Inte konstigt att man oroar sig.. Usch. Nej nu får den här veckan gå fort så man kan få se hur det står till.
  • KaffeOchHybris

Fick omboka inskrivningen pga en förkylning med dålig tajming. Men förhoppningsvis är jag symtomfri snart så jag slipper omboka KUB. Lite trisst men å andra sidan känns inskrivningen förhållandevis 'oviktig' iom att de ändå inte kan bekräfta att fostret lever vid det tillfället.

• upponed

Bf 13/12 här! Vi väntar vårat första barn. Ingen av oss har barn sedan tidigare, är 30 år..

Har haft fruktansvärt illamående, tabletter utskrivna och så ont i bäcken... :/ har varit tuffa första 12 veckor, inte så roligt om jag ska vara ärlig

• Clara87

Bf 31/12 om man räknar på sista mens. Har varit trött som få och mått lite halvkasst de senaste 5 veckorna men det känns helt okej så länge allt går vägen. Det blir vårt tredje barn, och jag har fått mage sååå tidigt jämfört med de andra graviditeterna. Jag tror inte bara det är svullna tarmar för jag har varit så hungrig och typ ätit för två ett längre tag nu :D min tanke är att inte berätta förrän jag verkligen inte kan dölja det längre, men det kanske blir tidigare än jag räknat med....

• KaffeOchHybris
    tiama skrev 2020-05-11 13:42:44 följande:

Hej! Vill påminna igen om att det finns en dold grupp på Facebook för oss med BF december 2020. Om ni vill gå med kan ni skicka er mejladress i ett meddelande till mig här på familjeliv så bjuder jag in er. :)

Hej Tiarna, jag vill gärna gå med i gruppen men du sa att du inte kunde hitta mitt namn när du sökte. Jag skickade en vänförfrågan för ett tag sen så du skulle hitta min användare, men fick inget svar. Gissar att du inte sett det eller trott att det var någon random människa, hehe. Men lägg gärna till mig om det går.

Hade första ultraljudet idag o får svar på KUB sent denna vecka. Det var skönt att se att hjärtat slog och allt såg normalt ut. Bf blev ändrat till 8 december så jag är väl 12+6 idag. Känns bra än så länge, så får vänta o se vad kub-värdena är innan vi börjar berätta för nära o kära.
  • tiama
    KaffeOchHybris skrev 2020-06-01 17:58:03 följande:

Hej Tiarna, jag vill gärna gå med i gruppen men du sa att du inte kunde hitta mitt namn när du sökte. Jag skickade en vänförfrågan för ett tag sen så du skulle hitta min användare, men fick inget svar. Gissar att du inte sett det eller trott att det var någon random människa, hehe. Men lägg gärna till mig om det går.

Men oj förlåt mig!! Jag hittar inte din vänförfrågan... Min facebookapp är usel. Men du får gärna skriva ett meddelande till mig på Facebook så fixar vi det! :)
  • upponed
    KaffeOchHybris skrev 2020-05-25 07:20:05 följande:

Hoppas ni andra mår bra!

Mycket av det man läser nojjar upp en, kanske lika bra o låta bli ^^ jag har läst samma som du så är lite orolig jag med, tänk om faktorn! Själv sitter illamående i en lite granna o har tidigt problem med bäcken... Ha det bra!
  • upponed
    juliaslife skrev 2020-05-11 10:12:51 följande:

Jag är i v 11 (10+1) och jag har en hel del symtom. Ömmande bröst sedan innan jag plussade. Illamående, framförallt om jag ätit dåligt och på morgonen. Känner mig glömsk och allmänt trött men jag sover extremt dåligt. Sover mindre nu än jag gjorde innan jag blev gravid.

Trots dessa symtom så känner jag mig inte gravid för fem öre. Detta blir mitt första barn och jag har ännu inte gjort något ultraljud. Barnmorskan gjorde inte ens ett graviditetstest på mig när jag var där första gången i v 7.

Jag ska till mvc idag och bli inskriven och ta blodprov inför kub b.la. Dock finns inte någon ultraljudsmottagning i staden jag bor i så vi måste åka en bit ifall det blir aktuellt med kub.

Men enligt barnmorskan kunde hon inte lova att vi får göra kub då det pga covid-19 varit inställt i Dalarnas län.

Någon som varit i liknande situation? Hur löste det sig för er?

Jag vill så gärna göra ett ultraljud av något slag, för att få se att detta är på riktigt.

Första barnet här med! Vi ha rinte hört något om kub av vår barnmorska så partnern ska ringa och kolla det med henne... Men jag måste gå själv på första ultraljudet nu i vecka 18 vilket inte alls är roligt med första barnet.. Vi tittar på alternativ som privat ultraljud som vi betalar för där kanske båda får vara med...
Svar på tråden BF December 2020