• HoppasPåEnTill

BF December 2020

Saknade en tråd så jag startar en. Om allt blir som tänkt så har vi BF 13 december 3020. Vi väntar på barn nummer 4.

• Svar på tråden BF December 2020
  • Jagochhon

Jag har gått in i v. 8 och helvete vad min mage är svullen. Kan knappt knäppa mina byxor och jag börjar få panik. Måste man köpa mammakläder redan nu? Mår illa från och till dålig i magen och gasig så jag spricker. Känner mig inte jättesexig direkt

• Johlit

Hej! Hoppar in här jag också. Jag är i v 9 och väntar mitt 4e barn :)

Som i alla mina graviditeter mår jag väldigt illa. Mitt bästa tips är att äta lite och ofta, jag äter konstant något hela morgon och fm. Är det väldigt illa och ihållande så tar jag lergigan comp som man får på recept. Bra att veta är att vanlig lergigan är väldigt tröttande medan comp inte är det.

Längtar så efter att få göra ul så att jag kan få se den lilla :)

• Zaxika

Jag går in i vecka 11 (v10+0) på söndag och jag fick ett roligt besked här i veckan om att göra ett "tidigt ul" på måndag hos min vanliga barnmorska. Ska bli spännande och skönt att se om det finns nåt där eller inte. Har börjar med postafen nu, men blir rätt trött av dem. Men lite mindre illamående iaf.

• Michaaa

Vecka 9 och min man har precis begärt skilsmässa och han vill få ut mig hemifrå så snabbt som möjligt.

Han vill ej att ja behåller barnet. Ja kämpat med att ha barn i många år och drömt om barn sen ja sj var barn.

Vad fan ska jag göra. Hur kan man göra mig gravid för tat sedan bara vilja skiljas

• Zaxika
    Michaaa skrev 2020-05-07 23:14:42 följande:

Vecka 9 och min man har precis begärt skilsmässa och han vill få ut mig hemifrå så snabbt som möjligt.

Han vill ej att ja behåller barnet. Ja kämpat med att ha barn i många år och drömt om barn sen ja sj var barn.

Vad fan ska jag göra. Hur kan man göra mig gravid för tat sedan bara vilja skiljas

Usch vilken mardröm!

Varför skilsmässa just nu? Ni har kämpat för barn och precis lyckats. Han får inte slänga ut dig hur som helst. Om han är seriös med skilsmässan så sök stöd hos någon du litar på och kontakta en jurist så att du får rätt råd från någon som vet vad som gäller.
  • gammelpysen

Oj vilken mardröm... Hur som helst ska du aldrig låta honom bestämma om du ska behålla barnet eller ej! Det är ditt beslut!

Är han chockad? Har ni kämpat för att få barn länge kommer ju många reaktioner fram, det kan ju vara så att han helt enkelt är överrumplad.

Har du någon att prata med?

Hur som helst ska du söka professionellt stöd. Och låt dig absolut inte tvingas till abort! Det är du som bestämmer!

Stort lycka till och många kramar.
  • Mudcakemonster

Ååh men nej va tråkigt!! :( skickar massor med kramar till dej! Får man fråga vad han nu plötsligt har för orsak till skilsmässa efter att ni kämpat så många år och äntligen lyckats?
  • FionaFT

Jag hoppar in från ingenstans här, är gravid i vecka 7 & mår illa till och från dygnet runt men sen igår har jag haft feberkänsla i kroppen och sover konstant. Är det normalt?

• KaffeOchHybris

Jag hade feberkänslor tidigt i förra graviditeten, men det försvann efter några veckor sen det debuterade.

Är v8+6 idag och fortfarande illamående, men det har varit lite bättre senaste dagarna. Det är jobbigast när jag vill gå ut någonstans, vill inte direkt behöva kräkas framför främlingar. Hoppas det blir bättre snary

• FionaFT

Man blir ju nojig i dessa Corona-tider men verkar inte vara helt ovanligt att ha feberkänsla i kroppen. Det är mitt första barn & jag kan fortfarande inte förstå att det är sant :)

Svar på tråden BF December 2020