• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (fylla) skrev 2020-04-30 13:34:36 följande:
    Du kan ju till att börja med sluta hänga på dejtningsidor och ta dig ut i verkliga livet och flörta med någon i din tycke och smak. så slipper du en massa tjockisar med endast bild på ansiktet Hahah. Kan även tillägga att man kan bli så lurad för man vet ju inte ens hur deras kroppshållning är heller, om benen är snea osv.. aja! Våga flörta i verkliga livet, kan lova att du får någon på kroken i alla fall. 
    Precis, magra kvinnor som är äldre har ofta väldigt dålig hållning, kan vara otränade med gamnacke typ. Gälelr män också.
    Mandel skrev 2020-04-30 13:33:13 följande:

Fast vill 40-åriga kvinnor ha en mager man?

Har en killkompis som bantade ned sig och blev riktigt mager så till slut sa jag till honom att de flesta kvinnor i vår ålder eller att i alla fall jag inte vill ha en karl som ser ut som en pubertetsfjortis i kroppen.

Han var normalviktig och såg bra innan och blev bara mager, gammal och rynkig liksom. Ser minst 10 år äldre ut nu!

Jag gillar inte övervikt vare sig på mig själv eller på en partner, men det får inte bli så att det är jag som har både det psykiska och fysiska övertaget! Råkar vara tämligen vältränad/stark... Är bland annat galen mtb-cyklist

Har problem med min dominanta sida redan innan så när jag är på dejt med en mager man så blir det bara så jobbigt när det enda jag tänker på är att jag klår honom lätt i armbrytning. Eller att det är jag som får kasta mig in i slagsmål med björnarna i skogen för han blir livrädd och klättrar upp i ett träd

Jag har aldrig bantat. Har alltid varit smal.

Jo, jag tror att de tjejer som jag har dejtat som inte har visat sig vara smala har varit besvärade över att jag är smal. Dom känner väl sig stora och klumpiga kanske.

Nu attraheras ju jag av kvinnor med lägre BMI än mig så då kommer jag fortfarande vara större och starkare än henne.

Men annars har du nog rätt. Kvinnor är inte lika mycket för smala män som män är för smala kvinnor. Just pga dominans faktorn.

Förövrigt är de flesta män starkare än kvinnor även om de är smala. Du kanske tror att du skulle klä honom lätt i armbrytning men det kan du nog glömma. Män har så mycket starkare överkropp än kvinnor.
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 13:56:52 följande:
    Förövrigt är de flesta män starkare än kvinnor även om de är smala. Du kanske tror att du skulle klä honom lätt i armbrytning men det kan du nog glömma. Män har så mycket starkare överkropp än kvinnor.

Nja.... En och annan karl har fått ge vika vid utmaningar på våra träningar. Även ledare på utbildningar

Ren bänkpress är jag värdelös, men får jag använda hela min kropp är jag svårslagen och får förvånade blickar av många då de förväntar sig att en normalviktig kontorsråtta ska vara klen. 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
    Mandel skrev 2020-04-30 14:36:20 följande:

Nja.... En och annan karl har fått ge vika vid utmaningar på våra träningar. Även ledare på utbildningar

Ren bänkpress är jag värdelös, men får jag använda hela min kropp är jag svårslagen och får förvånade blickar av många då de förväntar sig att en normalviktig kontorsråtta ska vara klen. 

Då är du ovanligt stark för att vara kvinna då och mött ovanligt svaga män.

Jag är ingen stor kille(66 kg) men jag ser inga kvinnor på gymmet som lyfter mer än mig.

Jag tycker förövrigt inte det är attraktivt med mycket muskler på kvinnor. Smala tjejer med lite magrutor kan vara hett dock.
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 14:43:03 följande:
    Då är du ovanligt stark för att vara kvinna då och mött ovanligt svaga män.

Jag är ingen stor kille(66 kg) men jag ser inga kvinnor på gymmet som lyfter mer än mig.

Jag tycker förövrigt inte det är attraktivt med mycket muskler på kvinnor. Smala tjejer med lite magrutor kan vara hett dock.
    Som jag skrev så fixar jag med största sannolikhet inte bänkpress, men när jag får använda hela kroppen står jag stadigt. Vet hur jag ska använda muskler och vikt för att utnyttja det maximalt. 
    Om jag inte haft urdåliga knän som hoppar ur led hade nog brottning varit något för mig
    Mandel skrev 2020-04-30 14:59:41 följande:

Som jag skrev så fixar jag med största sannolikhet inte bänkpress, men när jag får använda hela kroppen står jag stadigt. Vet hur jag ska använda muskler och vikt för att utnyttja det maximalt. 

Om jag inte haft urdåliga knän som hoppar ur led hade nog brottning varit något för mig

Vad är det för träningar där man får brottas med motsatta könet egentligen? :D

Vad är du ledare för ??

Ja , kvinnor kan ha starka lår absolut. Men är oftast betydligt svagare i överkroppen.
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 15:03:28 följande:
    Vad är det för träningar där man får brottas med motsatta könet egentligen? :D

Vad är du ledare för ??

Ja , kvinnor kan ha starka lår absolut. Men är oftast betydligt svagare i överkroppen.
    Är tränare för längdskidor och mtb och gått utbildningar för det och då är det alltid blandade grupper.

Jag har kanske inte så starka armar, men jag är van att använda hela överkroppen när jag grejar. Alltid lyft tungt med hjälp av magen. Och jag gör kanske lite mer än vad normala kvinnor gör.
    Har egen villa och flyttade dit i princip på egen hand utan bärhjälp och jag kan köra motorsåg för att kunna kapa och klyva ved till mig själv. 
    Mitt liv har präglats av mycket svett, tårar och envist kämpande och för att klara mig själv har jag fått använda hela kroppens styrka för maximal effekt.
    Mitt liv faller oftast på att vissa saker måste man vara 2 som hjälps åt rent praktiskt inte styrkemässigt.
    Mandel skrev 2020-04-30 15:33:15 följande:

Är tränare för längdskidor och mtb och gått utbildningar för det och då är det alltid blandade grupper.

Jag har kanske inte så starka armar, men jag är van att använda hela överkroppen när jag grejar. Alltid lyft tungt med hjälp av magen. Och jag gör kanske lite mer än vad normala kvinnor gör.

Har egen villa och flyttade dit i princip på egen hand utan bärhjälp och jag kan köra motorsåg för att kunna kapa och klyva ved till mig själv. 

Mitt liv har präglats av mycket svett, tårar och envist kämpande och för att klara mig själv har jag fått använda hela kroppens styrka för maximal effekt.

Mitt liv faller oftast på att vissa saker måste man vara 2 som hjälps åt rent praktiskt inte styrkemässigt.

Okej, längdskidor är ju en sport där du använder hela kroppen. Så jag kan tänka mig att dom är rätt starka. Jag åker endel längdskidor själv men inte på någon tävlingsnivå.

Men det kan inte ha varit några vältränade killar du brottade ner ? ????
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 16:09:25 följande:
    Okej, längdskidor är ju en sport där du använder hela kroppen. Så jag kan tänka mig att dom är rätt starka. Jag åker endel längdskidor själv men inte på någon tävlingsnivå.

Men det kan inte ha varit några vältränade killar du brottade ner ? ????
    En 15-årig brottare som inte lyckades brotta ned mig och en annan gång en av de manliga ledarna på skidledarutbildningen
    Eller en dejt som bara kände sig utmanad att testa mig, men han fick ge sig om inte blodvite skulle uppstå

Skitsmidigt i sängen att kunna låsa fast folk hur lätt som helst mellan låren
    Mandel skrev 2020-04-30 16:14:22 följande:

En 15-årig brottare som inte lyckades brotta ned mig och en annan gång en av de manliga ledarna på skidledarutbildningen

Eller en dejt som bara kände sig utmanad att testa mig, men han fick ge sig om inte blodvite skulle uppstå

Skitsmidigt i sängen att kunna låsa fast folk hur lätt som helst mellan låren

Haha, det låter som att du gillar att brotta ned män och visa din styrka? Föredrar du kanske till och med svagare män ? :D

Hur stor är du ? Är du lång och tung då antar jag ?
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild