Mandel skrev 2020-04-30 08:40:20 följande:
Vad anser du vara för mycket övervikt?
Jag har en äldre bild där jag väger 16kg mer (bmi 28,6) än vad jag gör på de andra bilderna och jag har fått mer likes på den bilden än den sista där jag väger minst.
Personligen har jag problem med mjukt fluff på mansmagar Och har märkt att man kan väga massor utan att för den skull vara oattraktivt tjock i mina ögon.
Senaste dejten är något kortare än x-maken och väger typ 12kg mer, men är inte i närheten av se så ovårdat pluffsig ut som x-maken gör. Nu kommer vi inte bli något par, men det har inte med vikten att göra utan beror på annat.
Finns andra saker än vart några extra kilon sitter som är viktigare att fokusera på i dejtingsvängen tycker jag. Vikt går att göra någonting åt, men det är svårt att ändra en otrevlig personlighet
För min del så räknar jag en kvinna som smal om hon har BMI 16-20. Mitt ex hade BMI 18,6 , vilket var utmärkt i mina ögon.
Hur kan du vara säker på att du fått mer likes på din överviktiga bild ? Är det en helkroppsbild då? Det kan ju lika gärna vara pga din smalare bild ?