• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Anonym (Tinder)
    Anonym (jessicabiel) skrev 2020-04-30 07:29:49 följande:

Det är enkelt att se vilka tjejer som är ute efter sex, de har urringat på bild.

Fel igen.
  • Anonym (jessicabiel)
    Anonym (Tinder) skrev 2020-04-30 07:36:22 följande:
    Fel igen.
    Det är enkelt att se vilka tjejer som är ute efter sex på en dejt, de har urringat.
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-28 18:44:36 följande:
    Det är ju min erfarenhet också...

Men man hoppas ju ändå om man ser ett sött ansikte och ödslar då en massa tid.

Vad anser du vara för mycket övervikt?
    Jag har en äldre bild där jag väger 16kg mer (bmi 28,6) än vad jag gör på de andra bilderna och jag har fått mer likes på den bilden än den sista där jag väger minst. 

Personligen har jag problem med mjukt fluff på mansmagar Och har märkt att man kan väga massor utan att för den skull vara oattraktivt tjock i mina ögon.
    Senaste dejten är något kortare än x-maken och väger typ 12kg mer, men är inte i närheten av se så ovårdat pluffsig ut som x-maken gör. Nu kommer vi inte bli något par, men det har inte med vikten att göra utan beror på annat.

Finns andra saker än vart några extra kilon sitter som är viktigare att fokusera på i dejtingsvängen tycker jag. Vikt går att göra någonting åt, men det är svårt att ändra en otrevlig personlighet

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Paulina)

Det är upp till var och en att visa upp rättvisande bilder på dejtingsidor. Både kvinnor och män förskönar tycker jag. Kvinnor är tex experter på förskönande filter, att ta kroppsbilder uppifrån så att kroppen ser smalare ut, att beskära så att de korta benen inte syns, att suga in midjan...varför gör man så? Och män gör likadant. Varför visar man upp något som inte existerar i verkligheten? Själv så visade jag upp helt nytagna ansiktsbilder när jag var med på en dejtingsida, plus en nytagen kroppsbild. Träffade min man där som jag numera har barn med...

• Anonym (Tinder)
    Anonym (jessicabiel) skrev 2020-04-30 07:48:34 följande:

Det är enkelt att se vilka tjejer som är ute efter sex på en dejt, de har urringat.

Ännu mera fel
  • Anonym (jessicabiel)
    Anonym (Tinder) skrev 2020-04-30 08:54:15 följande:
    Ännu mera fel
    Nej. Kvinnor säger det själva. Har hon urringat så ska mannen fatta att hon vill.
  • Mandel
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 08:50:13 följande:

Det är upp till var och en att visa upp rättvisande bilder på dejtingsidor. Både kvinnor och män förskönar tycker jag. Kvinnor är tex experter på förskönande filter, att ta kroppsbilder uppifrån så att kroppen ser smalare ut, att beskära så att de korta benen inte syns, att suga in midjan...varför gör man så? Och män gör likadant. Varför visar man upp något som inte existerar i verkligheten? Själv så visade jag upp helt nytagna ansiktsbilder när jag var med på en dejtingsida, plus en nytagen kroppsbild. Träffade min man där som jag numera har barn med...

Tycker snarare många män har sämre bilder än verkligheten. Ofta fåniga bilder tagna i konstig vinkel som får dem att se sämre ut. I mina ögon i alla fall.
    Det är vinklar och miner...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
    Mandel skrev 2020-04-30 08:40:20 följande:

Vad anser du vara för mycket övervikt?

Jag har en äldre bild där jag väger 16kg mer (bmi 28,6) än vad jag gör på de andra bilderna och jag har fått mer likes på den bilden än den sista där jag väger minst. 

Personligen har jag problem med mjukt fluff på mansmagar Och har märkt att man kan väga massor utan att för den skull vara oattraktivt tjock i mina ögon.

Senaste dejten är något kortare än x-maken och väger typ 12kg mer, men är inte i närheten av se så ovårdat pluffsig ut som x-maken gör. Nu kommer vi inte bli något par, men det har inte med vikten att göra utan beror på annat.

Finns andra saker än vart några extra kilon sitter som är viktigare att fokusera på i dejtingsvängen tycker jag. Vikt går att göra någonting åt, men det är svårt att ändra en otrevlig personlighet

För min del så räknar jag en kvinna som smal om hon har BMI 16-20. Mitt ex hade BMI 18,6 , vilket var utmärkt i mina ögon.

Hur kan du vara säker på att du fått mer likes på din överviktiga bild ? Är det en helkroppsbild då? Det kan ju lika gärna vara pga din smalare bild ?
  • Anonym (jessicabiel)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-29 20:14:39 följande:
    Du ska ju göra reklam för dig. Om du vill locka till dig frilufts tjejer så funkar säkert fiskebilder bra.

Jag tycker det är bra att man har bilder på sina hobbys . Det säger ju lite om personen också. Två flickor i en smäll . Du visar din kropp och dina intressen.
    En tjej jag träffade var BBW (big beautiful woman), hon var bäst i sängen. Hon gillade att fiska.
    Anonym (jessicabiel) skrev 2020-04-30 10:01:43 följande:

En tjej jag träffade var BBW (big beautiful woman), hon var bäst i sängen. Hon gillade att fiska.

Ja, du ser. Det verkar ju finnas någon för alla.

Så det är ju bra om BBW kvinnor visar helkroppsbild så kan jag sortera bort dom och du ligga med dom. Win win ... ingen behöver ödsla sin tid.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild