• Anonym (Varför? *Trött*)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

• Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 09:54:56 följande:
    För min del så räknar jag en kvinna som smal om hon har BMI 16-20. Mitt ex hade BMI 18,6 , vilket var utmärkt i mina ögon.

Hur kan du vara säker på att du fått mer likes på din överviktiga bild ? Är det en helkroppsbild då? Det kan ju lika gärna vara pga din smalare bild ?
    BMI 16-20 räknas som underviktig. Om du har så speciella krav så bör det stå med i din profil. Dom flesta kvinnor över 25 år är inte underviktiga utan snarare normalviktiga med ett BMI på ca 22.
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 10:31:33 följande:

BMI 16-20 räknas som underviktig. Om du har så speciella krav så bör det stå med i din profil. Dom flesta kvinnor över 25 år är inte underviktiga utan snarare normalviktiga med ett BMI på ca 22.

Undervikt går vid 18,5. Du kan vara frisk ned till 16 i BMI.

Under det är inte hälsosamt eller snyggt.

Har man BMI 22 är man inte smal. Men absolut normalviktig.
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 10:31:33 följande:

Sant. Att de flesta kvinnor över 25 år är inte smala längre.

Det var vanligare bland unga tjejer. Varför dessa är mer attraktiv. Men äldre kan vara det om de höll sin ungdomliga form. Men ju äldre dom blir desto mindre verkar de bry sig om sin form.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 10:39:48 följande:
    Undervikt går vid 18,5. Du kan vara frisk ned till 16 i BMI.

Under det är inte hälsosamt eller snyggt.

Har man BMI 22 är man inte smal. Men absolut normalviktig.
    Att leta efter en underviktig tjej att dejta är ju att ha en speciell preferens minst sagt, ungefär som att leta efter en överviktig tjej att dejta. Du kanske borde söka på mer specifika sidor än Tinder, som Bodycontact tex, där man skriver mått och vikt och längd.
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 09:54:56 följande:
    För min del så räknar jag en kvinna som smal om hon har BMI 16-20. Mitt ex hade BMI 18,6 , vilket var utmärkt i mina ögon.

Hur kan du vara säker på att du fått mer likes på din överviktiga bild ? Är det en helkroppsbild då? Det kan ju lika gärna vara pga din smalare bild ?
    Vill du ha tjejer på gränsen till undervikt så förstår jag att du får problem med de flesta tjejer.
    Utbudet blir otroligt begränsat då.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Neqbeth

Antagligen försöker de väl sortera bort sådana som dig genom att inte ha helkroppsbild?

Mandel skrev 2020-04-30 11:04:27 följande:

Vill du ha tjejer på gränsen till undervikt så förstår jag att du får problem med de flesta tjejer.

Utbudet blir otroligt begränsat då.

Ja, precis. De flesta tjejer över 25 år är lite mulliga eller tjocka.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 11:24:09 följande:
    Ja, precis. De flesta tjejer över 25 år är lite mulliga eller tjocka.
    Hur många män över 25 år träffar du som är underviktiga? Det handlar ju inte om att kvinnor efter 25 år inte tar hand om sig utan att de flesta vuxna är normalviktiga. Även att ämnesomsättningen saktar ner över åren. 
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 11:30:40 följande:

Hur många män över 25 år träffar du som är underviktiga? Det handlar ju inte om att kvinnor efter 25 år inte tar hand om sig utan att de flesta vuxna är normalviktiga. Även att ämnesomsättningen saktar ner över åren. 

Över 50% av vuxna är tvärtom överviktiga. Smala är ett utdöende släkte. Kolla på gamla filmer eller bilder från stränder på -70 . Då var smala vanliga människor vanligt. Idag är det ovanligt med smala människor.

Helt enkelt för att folk är för lata idag . Äter för mycket och dåligt.
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild