• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-15 19:36:15 följande:
    Mitt barn är 4,5 år :) önskar så ett syskon..
    Önskar så och håller mina tummar att vi kommer att kunna ge våra barn syskon en dagHjärta
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-15 18:16:45 följande:

Svar från kliniken idag. Jag tror jag har blivit lite girig men jag är besviken.

Vi fick ut 13 ägg, av de blev 9 befruktade. Dag två placerades ett in i mig och ett till frysen. Resten odlades det vidare på.

Idag fick vi besked att det bara blev 2 till frysen totalt, alltså att enbart 1 av 7 hade klarat att odlas vidare och sparats till dag 5.

Men det är ändå helt ok! Klart att man önskar av så många ägg att fler skulle ha gått fullt ut,helt förståeligt. Men ni har ändå två chanser till utan att börja från ruta ett igen om det skulle behövas {#emotions_dlg.flower}
    Lunaymar skrev 2020-10-15 20:02:41 följande:
    Jag förstår att du känner dig nere men se det positiva i det hela, du har ändå 2 försök till om det inte skulle gå denna gång. Det är inte illa alls. Själv har jag bara ett i frysen.

Jag har gråtit floder idag för jag började blöda imorse, på rd 10-11. Det är fortfarande lite men jag är helt säker på att det är mens och det känns verkligen jättejobbigt. Jag beundras verkligen kvinnor och par som orkar gå igenom detta flera gånger, själv är jag helt utmattad. Hoppas på en bättre dag imorgon.
    Jobbigt! Känner med dig, jag har alltid börjat blöda redan på dag 10 jag oxå...jävla skit rent ut sagt. Kramar till digHjärta

• minnie768
    Ölandstoka skrev 2020-10-15 13:26:21 följande:
    Ja det är en sån jäkla karusell detta, från att vara jätteglad och positiv till alldeles deppig från en dag till nästa. Det är inte lätt! Skönt att det blev ett till frysen :)

Det är jättevackra att bli hård i magen av lutinus. Det är bara att vänja sig, blir du gravid kan du räkna med att magen blir riktigt trög :P

Hur känns det annars att ruva? :)
    Det går ju inte att förstå sig på detta innan man själv varit med om den, det är så säkert... Jätteskönt att det blev en till frysen!
    Finns det något knep för att underlätta för magen eller är det bara att gilla läget? :P
    Jo men helt ok, dagarna går ju så klart sjukt långsamt man vill bara veta hur det har gått och hur mini mår där inne om den fortfarande lever. Man vill bara ta ett test! Tankarna är ju värst! Brösten har gått tillbaka lite och gör inte riiiktigt lika ont :P
    Enkeli skrev 2020-10-15 16:36:15 följande:
    Vad har du för andra symtom? Jag är på ruvardag 1.. jag svettas och fryser vartannat. Fick igår blastocyst .. är väldigt trött men det har jag varit under hela ivf
    Som jag sa ovan, ömma bröst, svullen och hård i magen sen är jag konstant trött också. 1 vecka sen jag fick tillbaka en 2-dagars idag.
    eeerica skrev 2020-10-15 17:32:18 följande:
    Hoppas du slipper använda den i frysen, den kan vara bra om du vill ha syskon :)

Helt rätt, du är gravid tills motsatsen bevisas, noja inte i onödan!

Njut och försök låta bli att räkna dagarna...sjukt svårt, jag vet!
    Åh jag hoppas också det!! Hade varit såå skönt att veta att den ligger i frysen och väntar på oss! Det är sjukt svårt att inte noja eller räkna dagarna..

Hur länge har ni andra hållt er innan ni testat? Har ni lyckas vänta in ev mens alt. testdag eller har ni tjuvtestat?

• eeerica
    minnie768 skrev 2020-10-16 09:08:49 följande:

Hur länge har ni andra hållt er innan ni testat? Har ni lyckas vänta in ev mens alt. testdag eller har ni tjuvtestat?

Men man kan ju ändå inget göra, tänker jag... Jag har testdag imorgon, tanken har väl slagit mig att testa tidigt, men det finns ingen anledning till det. Ett tidigt negativt är ju inte ett säkert negativt, och är det positivt, ja då får man helt enkelt veta nån dag tidigare bara.
  • Ölandstoka
    minnie768 skrev 2020-10-16 09:08:49 följande:

Det går ju inte att förstå sig på detta innan man själv varit med om den, det är så säkert... Jätteskönt att det blev en till frysen!

Finns det något knep för att underlätta för magen eller är det bara att gilla läget? :P

Jo men helt ok, dagarna går ju så klart sjukt långsamt man vill bara veta hur det har gått och hur mini mår där inne om den fortfarande lever. Man vill bara ta ett test! Tankarna är ju värst! Brösten har gått tillbaka lite och gör inte riiiktigt lika ont :PSom jag sa ovan, ömma bröst, svullen och hård i magen sen är jag konstant trött också. 1 vecka sen jag fick tillbaka en 2-dagars idag.Åh jag hoppas också det!! Hade varit såå skönt att veta att den ligger i frysen och väntar på oss! Det är sjukt svårt att inte noja eller räkna dagarna..

Vettig kost och att röra på dig är nog det bästa både för mage, sömn, humör och mycket annat :)
  • Ölandstoka
    Lunaymar skrev 2020-10-15 20:02:41 följande:

Jag förstår att du känner dig nere men se det positiva i det hela, du har ändå 2 försök till om det inte skulle gå denna gång. Det är inte illa alls. Själv har jag bara ett i frysen.

Jag har gråtit floder idag för jag började blöda imorse, på rd 10-11. Det är fortfarande lite men jag är helt säker på att det är mens och det känns verkligen jättejobbigt. Jag beundras verkligen kvinnor och par som orkar gå igenom detta flera gånger, själv är jag helt utmattad. Hoppas på en bättre dag imorgon.

Nej, beklagar verkligen att du blöder! Jag vet hur det känns, hoppet försvinner puts veck. Så klart behöver det inte vara kört men som sagt, jag vet hur det känns. Många kramar!

Ska du testa för att veta säkert?
  • Ölandstoka

Vul idag på cykeldag 11 och läkaren trodde ägglossning inom 5 dagar. Längtar efter FET och att ruva :)

• Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-15 19:35:34 följande:

Ni som ruvar,hur är ert humör?jag

Varit lite ledsen och arg också..hoppas det inte är PMS

Är på ruvardag 5. Haft ?vanliga? pms- symtom men värre under en dag och nu mår jag helt okej. Hade mycket biverkningar av lutinus till en början som nu verkar ha avtagit. Jag sysselsätter mig men upplever ändå att dagarna går såååå långsamt! Kanske ska tjuvtesta på dag 9. Hur mår du?
  • minnie768
    eeerica skrev 2020-10-16 09:34:10 följande:
    Men man kan ju ändå inget göra, tänker jag... Jag har testdag imorgon, tanken har väl slagit mig att testa tidigt, men det finns ingen anledning till det. Ett tidigt negativt är ju inte ett säkert negativt, och är det positivt, ja då får man helt enkelt veta nån dag tidigare bara.
    Oj starkt jobbat av dig!! Hur länge har du ruvat? Har förstått att det kan skilja rätt många dagar på testdag klinik till klinik
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-10-16 11:18:53 följande:

Nej, beklagar verkligen att du blöder! Jag vet hur det känns, hoppet försvinner puts veck. Så klart behöver det inte vara kört men som sagt, jag vet hur det känns. Många kramar!

Ska du testa för att veta säkert?

Tack, det känns lite bättre idag men det gör verkligen ont i hjärtat. Alltså jag gråter ju över något som jag aldrig har haft egentligen.

Men ja, jag tänkte testa till helgen bara för att kunna sluta med lutinus. På kliniken sa de att jag skulle testa på måndag så jag får se.

Jag såg ditt meddelande om VUL och ÄL nästa vecka! Vad bra :) något att se fram emot då!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020