• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • eeerica

Godmorgon :)

Så var testdagen äntligen här. Visst är det ett svagt streck? Sambon sover ( kanske även alla som brukar vara här)

Får väl vänta nån dag till och se om det blir tydligare...

• eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-16 21:01:55 följande:

Åhh så spännande med testdag! Hur känns det? Har du haft symtom? Lycka till??

Tack! Tror jag lyckades få till ett svagt streck... Jag har illamående då och då men annars inga symptom alls.
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-16 16:14:30 följande:

Jo det är det Men ja, jag har lärt mig att ingen klinik är den andra lik, typ,haha. Ja heja heja dig, inte ens en dag kvar nu!

Här försöker jag underhålla mig ca två veckor till genom att laga lite middagar till nära och kära,början ikväll Alla sprutor väntar på mig i kylskåpet nu...

Ja,jag säger detsamma Slänger ut en stoooor kram till er alla i tråden! Ni är grymma allihopa!

Nu är det gjort! Resultatet har jag lagt i ett eget inlägg, men jo ett svagt streck är jag rätt övertygad om, så får väl skicka in det svaret och göra ett nytt om några dagar :)

Mer än grymma skulle jag säga, finns inte ord för att beskriva styrkan i ivf-are <3
  • Scasm
    eeerica skrev 2020-10-17 06:13:09 följande:

Så var testdagen äntligen här. Visst är det ett svagt streck? Sambon sover ( kanske även alla som brukar vara här)

Grattis! Absolut positivt <3
  • Scasm

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

• Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-10-16 21:04:15 följande:

Hur funkar det där? Man sätter in den precis när du haft ägglossning?

Man sätter in så många dagar efter ägglossning som embryot är gammalt. När jag satte tillbaka blastocyst blev det 6 dagar efter positivt ägglossningstest.
  • Clemmentina

Det är ändå ett tydligt streck. :) Stort grattis! Nu hoppas vi strecket blir starkare.
  • Clemmentina
    Scasm skrev 2020-10-17 06:37:48 följande:

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

Absolut, ser ett streck! Hoppas att du är gravid. :) Håller tummarna för att det blir starkare och starkare.
  • Enkeli

Ser mycket bra ut!! Bara njuta nu .. jag skulle säga du är gravid för tänker att nu bör de ha vara så pass säkra att hormonerna gått ur som orsaka falskt positivt! Så glad för dig! Hur känns det?
  • Sussna85

Nämen grattis! Ett väldigt tydligt streck skulle jag säga <3 Så jäkla underbart!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020