• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:17:14 följande:

Absolut, ser ett streck! Hoppas att du är gravid. :) Håller tummarna för att det blir starkare och starkare.

Tack för lite bekräftelse. Skönt att det inte bara är i min hjärna jag ser strecket. Man bli lätt så tokig när man håller på med allt detta.
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-17 06:37:48 följande:

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

Jag tror vi är rätt så i samma fas, min testdag är 27/10 men jag kommer inte våga testa än.. möjligen i slutet av nästa vecka. Är så rädd för falskt positivt just.. men hoppas verkligen ditt blir bara starkare och starkare! Har du embryo eller blasto? När sattes den in? ( möjligt du sagt förlåt isf)
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-17 06:37:48 följande:

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

Ett tydligt streck för dig med! Vågar nog säga grattis <3 För mig har Ovitrellen varit kvar i kroppen ända till dag 12. Men då har jag ändå inte fått så tydligt streck som ditt.

Så ja,wow,grattis! :)
  • Clemmentina
    Scasm skrev 2020-10-17 07:39:54 följande:

Tack för lite bekräftelse. Skönt att det inte bara är i min hjärna jag ser strecket. Man bli lätt så tokig när man håller på med allt detta.

Ser det rätt tydligt ändå! Tänker att det förmodligen syns ännu tydligare i verkligheten. FL brukar dra ner kvaliteten på foton. Vilken ruvardag är du på?
  • Clemmentina

Nu kom mensen här! Börjar förmodligen med sprutor imorgon. Någon mer som precis är till att starta?

• Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-17 07:40:01 följande:

Jag tror vi är rätt så i samma fas, min testdag är 27/10 men jag kommer inte våga testa än.. möjligen i slutet av nästa vecka. Är så rädd för falskt positivt just.. men hoppas verkligen ditt blir bara starkare och starkare! Har du embryo eller blasto? När sattes den in? ( möjligt du sagt förlåt isf)

Jag satte in ett 2 dagars embryo fredag 9/10 så det är ett tag tills jag ska testa egentligen.

Jag hoppas verkligen du får ett positivt på testdagen. Jag räknar fortfarande inte med att mitt kommer vara positivt då men för mig kändes det skönt att få ett positivt test idag, jag har bara fått ett positivt test en gång tidigare och även om det inte går hela vägen tänker jag att min kropp kanske ha förstått att jag kan bli gravid :')
  • Scasm
    Sussna85 skrev 2020-10-17 07:43:12 följande:

Ett tydligt streck för dig med! Vågar nog säga grattis <3 För mig har Ovitrellen varit kvar i kroppen ända till dag 12. Men då har jag ändå inte fått så tydligt streck som ditt.

Så ja,wow,grattis! :)

Hoppas det håller sig kvar. Och tack!
  • Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:45:14 följande:

Ser det rätt tydligt ändå! Tänker att det förmodligen syns ännu tydligare i verkligheten. FL brukar dra ner kvaliteten på foton. Vilken ruvardag är du på?

Hoppas det blir ännu tydligare på måndag.

Jag är på RD 8, satte in ett tvådagars förra fredagen.
  • Scasm
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:46:03 följande:

Nu kom mensen här! Börjar förmodligen med sprutor imorgon. Någon mer som precis är till att starta?

Spännande! Jag hejar på dig!
  • Chajsa
    eeerica skrev 2020-10-17 06:13:09 följande:

Godmorgon :)

Så var testdagen äntligen här. Visst är det ett svagt streck? Sambon sover ( kanske även alla som brukar vara här)

Får väl vänta nån dag till och se om det blir tydligare...

Grattis!!! Så glad för din skull! ????
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020