• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    Scasm skrev 2020-10-17 06:37:48 följande:

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

Så härligt med positivt, grattis! Nu hoppas vi på stegring! Blev också inspirerad att testa med CBs testa tidigt, satte in ett femdagars 11/10. Men har mensvärk så inte så mkt hopp :/
  • Clemmentina
    Scasm skrev 2020-10-17 07:53:43 följande:

Hoppas det blir ännu tydligare på måndag.

Jag är på RD 8, satte in ett tvådagars förra fredagen.

Det blir det säkert! Det är ju tidigt att plussa på vad som skulle vara äl+10. Håller tummarna!

Tack för att du hejar! Det behövs... ;) Nu hoppas jag det är vår tur.
  • Enkeli
    Scasm skrev 2020-10-17 07:51:32 följande:

Jag satte in ett 2 dagars embryo fredag 9/10 så det är ett tag tills jag ska testa egentligen.

Jag hoppas verkligen du får ett positivt på testdagen. Jag räknar fortfarande inte med att mitt kommer vara positivt då men för mig kändes det skönt att få ett positivt test idag, jag har bara fått ett positivt test en gång tidigare och även om det inte går hela vägen tänker jag att min kropp kanske ha förstått att jag kan bli gravid :')

Tänk positivt! Tror du får ett plus på testdagen med!

Jag satte in en blasto i onsdags.. det jag kännt hittils har varit att jag frysit varenda dag och sen blivit varm. Sen tycker jag nu mig känna mig annorlunda i magen.. men det är säkert inbillning.

Hur har ni gjort med kaffe? Jag dricker en halv kopp om dagen.. kanske eg borde sluta helt men det är så pass lite. Jag känner mig lugn, ännu iaf!
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-17 08:10:18 följande:

Så härligt med positivt, grattis! Nu hoppas vi på stegring! Blev också inspirerad att testa med CBs testa tidigt, satte in ett femdagars 11/10. Men har mensvärk så inte så mkt hopp :/

När du har du testdag? Jag har 27/10.. ska försöka hålla mig iaf en vecka från att testa
  • Scasm
    Enkeli skrev 2020-10-17 08:22:11 följande:

Jag satte in en blasto i onsdags.. det jag kännt hittils har varit att jag frysit varenda dag och sen blivit varm. Sen tycker jag nu mig känna mig annorlunda i magen.. men det är säkert inbillning.

Hur har ni gjort med kaffe? Jag dricker en halv kopp om dagen.. kanske eg borde sluta helt men det är så pass lite. Jag känner mig lugn, ännu iaf!

Det där med positiva tankar höll i ett år för mig. Nu när det gått två år är jag betydligt mer realistisk men tack för pepp :)

Mitt enda eventuella symptom är att jag är otroligt trött. Somnar tidigt på kvällarna. Och just det, ibland krampar det till i livmodern och brösten är lite ömma men det kan ju lika gärna vara lutinusen.

Hoppas det inte är inbillning för dig utan att du faktiskt bakar en liten unge där inne <3
  • eeerica
    Clemmentina skrev 2020-10-17 07:15:15 följande:

Det är ändå ett tydligt streck. :) Stort grattis! Nu hoppas vi strecket blir starkare.

Tack :)
  • eeerica
    Chajsa skrev 2020-10-17 08:06:19 följande:

Grattis!!! Så glad för din skull! ????

Tack :)
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-17 06:37:48 följande:

Idag tjuvtestade jag med CBs testa tidigt. Och jag tycker nog att jag anar ett sträck. Jag tog otrivelle 5/10 så det borde ha gått ur kroppen. Men som säkert fler här tänker så betyder det positiva testet såhär tidigt enbart att det är positivt nu och att jag hoppas på en stegring. Min egentliga testdag är 23/10 men känner jag mig rätt så kommer jag testa varannan dag fram till officiella testdagen.

Jo visst finns där något, definitivt med tanke på att det är jättetidigt, så det blir nog starkare om några dagar :)
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-17 08:22:11 följande:

När jag fick min FET sa dom håll dig ifrån alkohol och tobak. Ja och kaffe sa jag. Fick till svar att kaffe får du gärna dricka, men du bör inte drick mer än 3 koppar om dagen. Jag har druckit vanligt kaffe, 1 mugg på morgonen och en mitt på dagen. Kaffetant som jag är så har jag även fått i mig några koppar därutöver, men då har jag använt Nescafé koffeinfritt. Prova det, men du kommer inte gilla det i början. När jag var gravid med min dotter drack jag enbart det koffeinfria.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020