• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

• Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:45:05 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Oj, jag var bara in och kollade läget här så läser jag detta :D Vad otroligt spännande! Grattis och lycka till, hoppas att det här är det din kropp har väntat på. Vilken julklapp :) Blev alldeles glad nu :)
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:44:36 följande:

Me. Oj va spännande för er :)
  • GlitterLina
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:44:36 följande:

• Grustradgarden

Fantastiskt! :) lycka till!
  • Lunaymar

Vad glad jag blir av att läsa detta! Fantastiskt!!!

Vad kul att det har gått så snabbt :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-10 20:19:59 följande:

Ja privatklinikerna är iallafall lite mera lyhörda och inte så fyrkantiga i sitt behandlingsätt,vad jag har hört iallafall :) har ju tagit allt privat från första början.. men inte ens de privata går med på allt man vill och skulle vilja pröva :/ Men iallafall mer ändå :) Så jag tycker det absolut skulle vara en tanke för er!

Ja, även om det kostar ganska mycket. Vi har ändå två försök kvar vilket är ganska mycket tänker jag.

En annan fråga - Har du ngn gång testat det långa protokollet?

Vi hade 11 ägg men de växte i ofas så vi förlorade många omogna. Tänkte att det kanske är bra att på ngt sätt synka tillväxten lite iaf och läste att för vissa så funkar det med att nedreglera innan.
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-11 13:45:49 följande:

Ja, även om det kostar ganska mycket. Vi har ändå två försök kvar vilket är ganska mycket tänker jag.

En annan fråga - Har du ngn gång testat det långa protokollet?

Vi hade 11 ägg men de växte i ofas så vi förlorade många omogna. Tänkte att det kanske är bra att på ngt sätt synka tillväxten lite iaf och läste att för vissa så funkar det med att nedreglera innan.

Ja med två försök kvar så förstår jag att inte privat är ett alternativ riktigt än kanske :)

Jag har prövat långa en gång,fick då flest ägg(11st) och vid ÄP var 10 mogna. Så egentligen blev det bäst resultat vid den långa metoden för mig, flest ägg och minst omogna:)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-12-11 11:49:23 följande:

Oj, jag var bara in och kollade läget här så läser jag detta :D Vad otroligt spännande! Grattis och lycka till, hoppas att det här är det din kropp har väntat på. Vilken julklapp :) Blev alldeles glad nu :)

GlitterLina skrev 2020-12-11 12:15:31 följande:

Grustradgarden skrev 2020-12-11 13:07:16 följande:

Lunaymar skrev 2020-12-11 13:42:59 följande:

Vad glad jag blir av att läsa detta! Fantastiskt!!!

Vad kul att det har gått så snabbt :)

Tack tack alla fina! <3 Blev helt paff när kliniken ringde och sa att nu har vi en donator! Tackar ni ja? Var helt inställd med att vi måste vänta ett tag. Men ja,inte klagar jag :)
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-12-11 13:07:16 följande:

Ölandstoka skrev 2020-12-11 11:49:23 följande:

Hur går det för er två med era små därinne? <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020