• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:45:05 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Men gud vilken nyhet! Fantastisk nyhet nu såhär innan jul:) grattis!<3
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-10 12:20:45 följande:

Hej!

Jag har börjat blöda och fick ett stort MINUS på testet. Undra om man kan hitta test där, istället för inga streck, dyker det upp en blomma eller liknande. Typ ?tyvärr inte men här får du en blomma iaf?. Skämt åsido, jag känner mig helt tom och behöver tid för att kunna orka fortsätta. Pratade med kliniken och de sa att jag inte ska vänta alltför länge då man har endast 1,5 år på sig via Landstinget att genomgå alla behandlingar. Ingen stress alls haha.

Ang min fertilitet - de har sagt att alla tester ser bra ut. Men sen kollade jag igenom journalen och har AMH på 1,3. Vet du vad du har? Normalt men vid den undre gränsen tänker jag. Sen har jag problem med lutealfasen (det var därför jag sökte hjälp i första hand) men de tycker inte att det är ett så stort problem alls. Jag förstår mig inte på dem. När jag nämner att vi kanske ska mäta olika hormonnivåer, kolla om jag har endometrios etc så får jag svar ?ja, men vi skulle ändå inte veta vad vi kan göra med alla dessa resultat. Lite frustrerande.

Hur går det för dig? Hoppas du har mer tur och får en fin julklapp <3

Åh beklagar för minuset<3 förstår känslan och tomheten när ingenting dyker upp.

Usch ja, den jäkla stressen från landstinget också. Inte nog att man redan är stressad över hela situationen. Hur tänker ni nu göra? Har ni ägg i frysen för återföring eller blir det nytt ägguttag?

Jag hade 2,9 på AMH ganska hög. Men samtidigt, det behöver betyda någonting heller. Tror mina ägg inte varit tillräckligt bra för att fullfölja utvecklingen.

Det är lite det jag kan känna med landstinget, att allting bara ska ske så hastigt. Inte direkt utredningar som sker.

Test imorgon tänker vi... jag hade riktlinje på först stad 5 sen RD 10, men vid RD10 vågade jag inte. Det kändes för läskigt.

Vi hoppas på ett plus imorgon. Just på luciadagen. Kanske blir det en ?Staffan var en stalledrängen ?:))
  • Filly
    Lunaymar skrev 2020-12-10 12:20:45 följande:

Hej!

Jag har börjat blöda och fick ett stort MINUS på testet. Undra om man kan hitta test där, istället för inga streck, dyker det upp en blomma eller liknande. Typ ?tyvärr inte men här får du en blomma iaf?. Skämt åsido, jag känner mig helt tom och behöver tid för att kunna orka fortsätta. Pratade med kliniken och de sa att jag inte ska vänta alltför länge då man har endast 1,5 år på sig via Landstinget att genomgå alla behandlingar. Ingen stress alls haha.

Ang min fertilitet - de har sagt att alla tester ser bra ut. Men sen kollade jag igenom journalen och har AMH på 1,3. Vet du vad du har? Normalt men vid den undre gränsen tänker jag. Sen har jag problem med lutealfasen (det var därför jag sökte hjälp i första hand) men de tycker inte att det är ett så stort problem alls. Jag förstår mig inte på dem. När jag nämner att vi kanske ska mäta olika hormonnivåer, kolla om jag har endometrios etc så får jag svar ?ja, men vi skulle ändå inte veta vad vi kan göra med alla dessa resultat. Lite frustrerande.

Hur går det för dig? Hoppas du har mer tur och får en fin julklapp <3

Åh beklagar för minuset<3 förstår känslan och tomheten när ingenting dyker upp.

Usch ja, den jäkla stressen från landstinget också. Inte nog att man redan är stressad över hela situationen. Hur tänker ni nu göra? Har ni ägg i frysen för återföring eller blir det nytt ägguttag?

Jag hade 2,9 på AMH ganska hög. Men samtidigt, det behöver betyda någonting heller. Tror mina ägg inte varit tillräckligt bra för att fullfölja utvecklingen.

Det är lite det jag kan känna med landstinget, att allting bara ska ske så hastigt. Inte direkt utredningar som sker.

Test imorgon tänker vi... jag hade riktlinje på först stad 5 sen RD 10, men vid RD10 vågade jag inte. Det kändes för läskigt.

Vi hoppas på ett plus imorgon. Just på luciadagen. Kanske blir det en ?Staffan var en stalledrängen ?:))
  • JessTild

Vi går privat.

Har heller aldrig hört talas om egg-glue innan, men var tydligen en ?lösning? de doppar ägget i innan ET för att det skall fästa bättre.

Glömde dock fråga om varför de vill använda sig av detta? Om det var något speciellt som gjorde att de ville så?

Var inte så pigg efter ÄP direkt. Tyckte det gjorde fruktansvärt ont och fick mycket medicin

• JessTild

Vi går privat.

Har heller aldrig hört talas om egg-glue innan, men var tydligen en ?lösning? de doppar ägget i innan ET för att det skall fästa bättre.

Glömde dock fråga om varför de vill använda sig av detta? Om det var något speciellt som gjorde att de ville så?

Var inte så pigg efter ÄP direkt. Tyckte det gjorde fruktansvärt ont och fick mycket medicin

• Sussna85
    Dhalia skrev 2020-12-11 18:42:36 följande:

Ååh va snabbt det gick helt otroligt!! Så glad för er skull, massa grattis <3

Clemmentina skrev 2020-12-11 19:30:48 följande:

Vad roligt! Lycka till! :)

AndraSladdis skrev 2020-12-11 20:15:39 följande:

Oj vad snabbt! Blir spännande att följa detta!

Chajsa skrev 2020-12-12 00:30:54 följande:

Åh så roligt att läsa, lycka till nu!!! <3

Åh tack så mycket alla härinne som orkar kommentera och hejja fast jag vet att alla kämpar så med sitt egna <3 Ni är bäst!
  • Sussna85
    Dhalia skrev 2020-12-11 18:42:36 följande:

Ååh va snabbt det gick helt otroligt!! Så glad för er skull, massa grattis <3

Clemmentina skrev 2020-12-11 19:30:48 följande:

Vad roligt! Lycka till! :)

AndraSladdis skrev 2020-12-11 20:15:39 följande:

Oj vad snabbt! Blir spännande att följa detta!

Chajsa skrev 2020-12-12 00:30:54 följande:

Åh så roligt att läsa, lycka till nu!!! <3

Åh tack så mycket alla härinne som orkar kommentera och hejja fast jag vet att alla kämpar så med sitt egna <3 Ni är bäst!
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-12-12 21:51:02 följande:

Men gud vilken nyhet! Fantastisk nyhet nu såhär innan jul:) grattis!<3

Ja verkligen,tack! <3 Jag hoppas att du får ett fint plus nu denna luciamorgon <3 Håller tummarna!
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-12-12 08:26:14 följande:

Det tickar på. längtar till 28/12, när vi (eller jag) ska på RUL. Har känt små rörelser nu i v 18. Har börjat oroa mig lite kring förlossning, så jag ska försöka läsa lite böcker i ämnet.

När får ni sätta igång med donator?

Så härligt när man känner dessa små rörelser. Första gången jag kände det kommer jag ihåg hur paff och förvånad jag blev. Kände precis som en fisk därinne,haha. Det är bra att vara lite förberedd jo vad som komma skall. Men det där fixar du,kroppen är fantastiskt när den dagen kommer <3

Vecka 2 sätter vi igång! Men är osäker på om donatorns behandling börjar då,eller om det då är färdigt för insättning. Förstod inte sköterskan riktigt...men får veta säkert nu på måndag när läkaren ringer.
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-12-12 21:18:52 följande:

Tack :) nej, vi har inte kollat och som det känns nu kommer vi inte göra det heller, men man vet ju aldrig. Haha. Man är ju väldigt nyfiken.. men för en luttrad och länge barnlös spelar det ju verkligen ingen roll.. <3

Haha a då kanske man låter bli :) blir ju väldigt speciellt på förlossningen då :) nej förstår absolut känner samma sak.... när ja frågade min sambo nu senast vi var gravida så sa han jag tar vadsomhelst bara jag får ett barn haha:)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020