• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-07 19:31:52 följande:

Hej jag är en trist förespråkare av att inte testa tidigt pga att man har en cocktail av hormoner i kroppen + att ovitrelle kan spöka till det om man är ute för tidigt med testning. Tycker också jag ser nått svagt streck men sjå dig ett par dar alt till testdag och testa på nytt. Mitt var också svagt nu på testdag men syntes mer när det torkat.

Håller helt med dig i sak, men mitt tålamod är så kasst! Tog ovitrelle inför fet för 14 dagar sen så hoppas den är ute men håller med dig om att det nog inte är tillförlitligt :)
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-05-07 20:45:18 följande:

Hej jag kan förstått fel beror kanske på om man är rhneg eller ej det får vi se. Blir nog mer utförligt nästa gång. Nu var det väldigt generellt och var nog lite förvirrande med mina frågor och tidslinje hit och dit gen om min gravidresa.

Okej vi får hoppas för enkelhetensskull att du inte är rhneg.
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-05-08 00:20:42 följande:

Håller helt med dig i sak, men mitt tålamod är så kasst! Tog ovitrelle inför fet för 14 dagar sen så hoppas den är ute men håller med dig om att det nog inte är tillförlitligt :)

Oj men då är den definitivt ute hoppas de blir starkare nu :)
  • Chajsa
    Dhalia skrev 2021-05-08 13:17:58 följande:

Oj men då är den definitivt ute hoppas de blir starkare nu :)

Brun flytning idag så det är nog kört. Hoppas mensen kommer igång fort så att jag kan påbörja nästa färskförsök!
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-08 13:23:36 följande:

Brun flytning idag så det är nog kört. Hoppas mensen kommer igång fort så att jag kan påbörja nästa färskförsök!

Hej behöver inte vara kört jag fick rosa flytning och sen blev den röd veckan för test. Det höll i sig så jag testade i blodblandat vatten och det var positivt ändå. Idag är första dagen då det verkar lugna sig lite. Testade positivt 1v och 1dag sedan. Lycka till nu.
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-08 13:53:58 följande:

Hej behöver inte vara kört jag fick rosa flytning och sen blev den röd veckan för test. Det höll i sig så jag testade i blodblandat vatten och det var positivt ändå. Idag är första dagen då det verkar lugna sig lite. Testade positivt 1v och 1dag sedan. Lycka till nu.

Tack fina du, och grattis till plusset! Håller alla tummar för dig. De vanliga testen visar ett supersvagt andra streck nu men det är typ min vanliga bim idag och känner igen att mensen alltid börjar såhär. Meen mirakel kan ju ske!
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-05-08 14:13:49 följande:

Tack fina du, och grattis till plusset! Håller alla tummar för dig. De vanliga testen visar ett supersvagt andra streck nu men det är typ min vanliga bim idag och känner igen att mensen alltid börjar såhär. Meen mirakel kan ju ske!

Du kan mycket väl vara med om en nidblödning med. Kroppen behöver ju inte riktigt förstp att du är gravid. Jag håller tummarna för att du får ett plus. Mitt var svagt på rd8 men när jag tog cb dagen innan så kom de ett tydligt plus. :)
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-05-08 18:08:08 följande:

Du kan mycket väl vara med om en nidblödning med. Kroppen behöver ju inte riktigt förstp att du är gravid. Jag håller tummarna för att du får ett plus. Mitt var svagt på rd8 men när jag tog cb dagen innan så kom de ett tydligt plus. :)

Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-05-09 15:14:48 följande:

Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.

Jag har hört både bu och bä om både testlagret och rfsu graviditettest.. Kan vara ärlig i säga att jag tog ett för någon vecka sen när jag hade min blödning o rfsu visade svagare men positivt trodde de va kört då.. Men de v de ju inte. Visar cb positivt så grattis! :) då är du gravid :)
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-05-09 17:05:38 följande:

Jag har hört både bu och bä om både testlagret och rfsu graviditettest.. Kan vara ärlig i säga att jag tog ett för någon vecka sen när jag hade min blödning o rfsu visade svagare men positivt trodde de va kört då.. Men de v de ju inte. Visar cb positivt så grattis! :) då är du gravid :)

Tack snälla för pepp! Kan inte göra annat än hoppas och vänta nu. Glad för din skull!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020