• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-13 02:34:26 följande:

Ja och de sa åt mig att avvakta. Alltså allt är så märkligt. Testlagrets tester visar negativt men både clearblue och apoteket är positiva. Mensen skulle kommit för fem-sex dagar sen. Jag har haft ett par bruna flytningar och kramper i magen. Börjar misstänka utomkvedshavandeskap?! Har någon haft det?

Hej nej inte haft det men vad jag förstått på beskrivning av detta är att man har ordentliga smärtor. Om du inte tror på kliniken ring 1177 och rådfråga dem det här jag gjort. Om du får ordentligt ont åk in akut. Blödningar i nån grad har en del i graviditeten som jag förstått nu av både barnmorska och kliniken vad de sagt till mig är att så länge det inte är förknippat med smärta så är det "normalt" Jag skulle följ klinikens råd och testa fredag. Svårt med smärta då vi alla har olika smärttröskel men du kanske har koll på din vid det här laget. När jag fått missfall har det varit som nån gått med en taggtråd i magen och hackat snabba mycket smärtsamma korta hugg. Molande kan man ha även om man är gravid då det är mycket som skall möbleras om I magen. Men ring 1177 som sagt de är de enda som är öppna idag att rådfråga. Beskriv din historia blir lite terapi, de var jättegulliga med mig och förstående när jag ringt.. Hoppas det kan ge lite vägledning. Kram
  • Ivf2020

Ja och de sa åt mig att avvakta. Alltså allt är så märkligt. Testlagrets tester visar negativt men både clearblue och apoteket är positiva. Mensen skulle kommit för fem-sex dagar sen. Jag har haft ett par bruna flytningar och kramper i magen. Börjar misstänka utomkvedshavandeskap?! Har någon haft det?

Ol. Clearblue visar positivt, tro på de! Läkarna rekommenderade endast cb till mig, både vid ägglossning och gravtest. Hur går de med dig?
  • GlitterLina

Jag har haft utomkvedshavandeskap

Började med bruna blödningar

Smärta på ena sidan som ibland går neråt låren benen
  • Always choklad

Hej hur går det, har du testat idag? Mår du bra? Kram
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-13 07:20:49 följande:

Hej nej inte haft det men vad jag förstått på beskrivning av detta är att man har ordentliga smärtor. Om du inte tror på kliniken ring 1177 och rådfråga dem det här jag gjort. Om du får ordentligt ont åk in akut. Blödningar i nån grad har en del i graviditeten som jag förstått nu av både barnmorska och kliniken vad de sagt till mig är att så länge det inte är förknippat med smärta så är det "normalt" Jag skulle följ klinikens råd och testa fredag. Svårt med smärta då vi alla har olika smärttröskel men du kanske har koll på din vid det här laget. När jag fått missfall har det varit som nån gått med en taggtråd i magen och hackat snabba mycket smärtsamma korta hugg. Molande kan man ha även om man är gravid då det är mycket som skall möbleras om I magen. Men ring 1177 som sagt de är de enda som är öppna idag att rådfråga. Beskriv din historia blir lite terapi, de var jättegulliga med mig och förstående när jag ringt.. Hoppas det kan ge lite vägledning. Kram

Tack för din omtänksamhet <3 har diskuterat massa med kliniken och vi har kommit fram till att det måste vara så att av någon anledning har ovitrellen suttit kvar för mig i tre (!!!) veckor och gett de konstiga resultaten på testen. Har tagit ett blodprov som visade hcg 9, så spår kvar men ingen graviditet. Huggen i magen och sidan är sannolikt lutinus. Har avslutat dem nu och inväntar mens för att börja ny behandling. Har verkligen fått mig en läxa att inte tjuvtesta förrän prick på testdagen, att ovitrelle går ur efter 10 dagar verkar ju inte stämma för alla. Kram!
  • Ivf2020
    Chajsa skrev 2021-05-14 10:55:20 följande:

Tack för din omtänksamhet <3 har diskuterat massa med kliniken och vi har kommit fram till att det måste vara så att av någon anledning har ovitrellen suttit kvar för mig i tre (!!!) veckor och gett de konstiga resultaten på testen. Har tagit ett blodprov som visade hcg 9, så spår kvar men ingen graviditet. Huggen i magen och sidan är sannolikt lutinus. Har avslutat dem nu och inväntar mens för att börja ny behandling. Har verkligen fått mig en läxa att inte tjuvtesta förrän prick på testdagen, att ovitrelle går ur efter 10 dagar verkar ju inte stämma för alla. Kram!

Men nej! :( jag beklagar verkligen.. Jag har ju haft tur och sluppit ovitrelle, men helt galet att det kunnat sitta kvar så länge. Åh, jag som verkligen hoppades så för din skull! Då håller vi tummarna för mens och att du snart får göra en ny isättning :)
  • Always choklad

Hej vad ledsen jag blir att höra och det är konstigt att det kan fungera så olika för alla. Hoppas du får en ordentlig förklaring när de gjort en utredning, du får gärna upodater oss. Jag hoppas att du får börja om igen snart när du känner dig mogen. Är jobbigt psykiskt denna process kram!
  • Dhalia

Eller om den höll på att ta sig men sen inte gick hela vägen. Vissa får ju kemisk graviditet. Beklagar verkligen :(
  • AndraSladdis

Beklagar verkligen! Som Dhalia vill jag också föreslå att det var en kemisk snarare än Ovitrelle. Kram!
  • Chajsa
    Ivf2020 skrev 2021-05-13 21:17:49 följande:

Ol. Clearblue visar positivt, tro på de! Läkarna rekommenderade endast cb till mig, både vid ägglossning och gravtest. Hur går de med dig?

Det visade sig vara falska positiv hela tiden ända fram till testdag, ovitrellen satt i sjukt länge, till dagen före testdag, för mig konstigt nog. Mensen har dragit igång och jag ska börja ny behandling imorgon med korta programmet. Skönt att ha något nytt att fokusera på! Vilken vecka är du nu i? <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020