• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad

Hej en fråga vad har era kliniker sagt om folsyra? På min har de minskat från 2 till 1 tablett. Men när jag var hos barnmorskan sa hon att ivfare skall ta 2. Hur gör ni? Nu kör jag på 1 och typ 2-3 nävar cashewnötter per dag bra på folsyra och smörjande för magen hemskt gott ihop med russin, kör det på havregrynsgröt till och med hehe.

• GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-05-12 06:16:11 följande:

Hej en fråga vad har era kliniker sagt om folsyra? På min har de minskat från 2 till 1 tablett. Men när jag var hos barnmorskan sa hon att ivfare skall ta 2. Hur gör ni? Nu kör jag på 1 och typ 2-3 nävar cashewnötter per dag bra på folsyra och smörjande för magen hemskt gott ihop med russin, kör det på havregrynsgröt till och med hehe.

Oj 2 tabletter har jag aldrig hört dem säga ..
  • Chajsa

Hej alla, jag var ju dum och tjuvtestade och fick positivt graviditetstest under ett par dagar, men som aldrig blev starkare. Nu är det negativt och jag har ont i magen. Lite spottings. Tidigt mf/kemisk grav är ett faktum. Kliniken har tidigare sagt att jag nog kan sätta igång en ny färskomgång direkt med mensen som kommer, detta var en FET. Har någon erfarenhet av detta och vet hur jag kan göra med lutinus? Vill egentligen bara sluta så att mensen kan komma igång ordentligt. Bryter ihop och går vidare...

• Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-12 08:30:11 följande:

Hej alla, jag var ju dum och tjuvtestade och fick positivt graviditetstest under ett par dagar, men som aldrig blev starkare. Nu är det negativt och jag har ont i magen. Lite spottings. Tidigt mf/kemisk grav är ett faktum. Kliniken har tidigare sagt att jag nog kan sätta igång en ny färskomgång direkt med mensen som kommer, detta var en FET. Har någon erfarenhet av detta och vet hur jag kan göra med lutinus? Vill egentligen bara sluta så att mensen kan komma igång ordentligt. Bryter ihop och går vidare...

Hej ring kliniken och fråga vad du ska göra, när har du testdag?
  • Inalina

Åh så ledsen att höra :( är det testdagen nu?

för om det är (definitivt) negativt så kan du sluta med progesteronet så mensen kommer igång. (min mens kom igång även fast jag tog progesteron så det påverkades inte). Förstår att man vill sätta igång direkt igen, så det var ju bra att kliniken föreslagit detHjärta
  • Annna84

Vad ledsen jag blir att läsa detta! Det hände mig en gång också. Är det negativt nu så skulle jag sluta med lutinus så att du snabbt kan komma vidare med nästa försök, så att du hinner innan sommaren kommer <3 kramar
  • GlitterLina

Men åh :( va tråkigt

Men när har du riktiga testdagen?
  • Chajsa
    GlitterLina skrev 2021-05-12 14:50:45 följande:

Men åh :( va tråkigt

Men när har du riktiga testdagen?

Ja jättetråkigt, testdag på fredag så det är kört :( fattar inte varför mensen inte kommer.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-12 16:20:48 följande:

Ja jättetråkigt, testdag på fredag så det är kört :( fattar inte varför mensen inte kommer.

Hej lutinus har skjutit upp min mens flera gånger.. Mensen har först börjat ett par timmar efter jag tagit sista tabletten. Fick du tag på kliniken idag?
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-12 19:53:05 följande:

Hej lutinus har skjutit upp min mens flera gånger.. Mensen har först börjat ett par timmar efter jag tagit sista tabletten. Fick du tag på kliniken idag?

Ja och de sa åt mig att avvakta. Alltså allt är så märkligt. Testlagrets tester visar negativt men både clearblue och apoteket är positiva. Mensen skulle kommit för fem-sex dagar sen. Jag har haft ett par bruna flytningar och kramper i magen. Börjar misstänka utomkvedshavandeskap?! Har någon haft det?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020