• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-05-08 13:23:36 följande:

Brun flytning idag så det är nog kört. Hoppas mensen kommer igång fort så att jag kan påbörja nästa färskförsök!

Skulle nog också säga att de inte behöver vara kört som Always choklad skrev. Om de inte kommer riktigt mycket blod så har vi kvar hoppet lite till :)
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-09 15:14:48 följande:

Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.

Hej jag kör på clear blue. Rosa digutala Ägglossningstesten av clear blue har de sagt jag ska köra på inför ägglossning så kör samma på gravidtest numer. Kostar lite mer är väl det som är negativt..
  • Chajsa
    Always choklad skrev 2021-05-09 22:10:33 följande:

Hej jag kör på clear blue. Rosa digutala Ägglossningstesten av clear blue har de sagt jag ska köra på inför ägglossning så kör samma på gravidtest numer. Kostar lite mer är väl det som är negativt..

Ja tack jag ska skrota testlagrets, clearblues resultat gör mig gladare ;)
  • Inalina
    Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.
    Stort grattis!! Vad glad jag blir för din skullHjärta Även om vi ALLA här inne förtjänar plus och graviditeter så tror jag nog att du är en av dem som haft det tuffast, så det värmer lite extra att du fick plusset!Solig
  • Jenzia

Några som vill följas åt i en gravid-tråd? Jag har skapat en ny för oss som blivit gravida via IVF <3

• Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-09 22:17:33 följande:

Vad glad jag blir, heja heja
  • Always choklad
    Jenzia skrev 2021-05-10 09:11:10 följande:

Några som vill följas åt i en gravid-tråd? Jag har skapat en ny för oss som blivit gravida via IVF <3

Hej jag får se efter ultraljudet är det ok är jag är på tills dess håller jag mig här.
  • Annna84

Grattis! Vad underbart att det tog sig :)
  • Chajsa
    Inalina skrev 2021-05-10 08:38:21 följande:

Stort grattis!! Vad glad jag blir för din skull Även om vi ALLA här inne förtjänar plus och graviditeter så tror jag nog att du är en av dem som haft det tuffast, så det värmer lite extra att du fick plusset!

Så snällt sagt, tack fina du. Jag gråter av lycka när jag tittar på graviditetstesten. Så tacksam att det oavsett om det inte fortskrider denna gång är möjligt för ägget att fästa igen. Var så rädd att min livmoder var full med ärr efter operation av massor av moderkaksrester efter mitt avbrytande i v 20. Nu ska jag avvakta några dagar och läsa om er andra i tråden, ledsen alla att jag tagit över den lite senaste dagarna :)
  • GlitterLina
    Chajsa skrev 2021-05-09 22:17:33 följande:

Ja håll dig till clearblue :)

Minns ej, hade du haft testdag?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020