• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-05-11 13:28:47 följande:

Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!

Vad härligt att höra! Stort lycka till!
  • Always choklad

Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!

Heja heja!
  • Clemmentina
    Chajsa skrev 2021-05-11 12:39:16 följande:

Hoppas för oss båda!!! Var så rädd för sammanväxningar och ärrbildning men som jag förstått är kroppen fenomenal på att läka sig och ärrbildning är ofta ärftligt. Jag har tagit paus i testningen men är lite inställd på att det inte blir något, ingen stegring på testen trots tre dagar emellan, två småblödningar och mensvärk. Men testen är positiva om än svaga och jag har ju inte haft officiell testdag ännu så väntar till den om jag inte börjat blöda. Jag är så arg på mig själv för att jag tjuvtestar och utsätter mig för onödig plåga! Nästa gång om inte detta blir ska jag göra allt för att hålla mig :) om någon funderar på tjuvtest- stå emot!

Tycker inte du ska vara arg på dig själv...det är mänskligt att vilja veta innan testdag. Jag tänker också att det är bra att veta om att det faktiskt fäste. Håller tummarna för att testen blir starkare!
  • Clemmentina

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig på torsdag!
  • AndraSladdis
    Annna84 skrev 2021-05-11 14:33:53 följande:

Vad härligt att höra! Stort lycka till!

Tack och detsamma! Visst väntar du på ET också?
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2021-05-11 14:48:29 följande:

Heja heja!

Tack! Håller tummarna för ditt UL också!
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-05-11 16:42:39 följande:

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig på torsdag!

Tack! Att få ruva igen, så pirrigt så det inte är sant.
  • Chajsa

Ååh så roligt! Skickar lyckospark till lilla embryot!
  • Dhalia

Va skönt håller tummarna att allt ska gå bra nu :)
  • GlitterLina

Håller tummar :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020