• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 15:08:09 följande:

Nu är även jag äntligen en glad ruvare (eller också skitnervös emellanåt, hihi) ! Testdag om en vecka, ska inte tjuvtesta.

Va härligt håller alla tummar nu :)
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-05-17 21:14:56 följande:

Va härligt håller alla tummar nu :)

Tack! Jag är så orolig, har inga symptom nämligen. Vill inte tjuvtesta för att jag ändå inte får sluta med mediciner eller kontakta kliniken förrän på testdagen.
  • Ivf2020
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 22:34:32 följande:

Tack! Jag är så orolig, har inga symptom nämligen. Vill inte tjuvtesta för att jag ändå inte får sluta med mediciner eller kontakta kliniken förrän på testdagen.

Jag hade inga
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 22:34:32 följande:

Jag hade inga symptom alls, förutom utebliven mens.. Jag håller tummarna för att det tar sig!
  • AndraSladdis
    Ivf2020 skrev 2021-05-18 05:58:29 följande:

Jag hade ingaJag hade inga symptom alls, förutom utebliven mens.. Jag håller tummarna för att det tar sig!

Tack, hoppas det är så för mig med.
  • Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 15:08:09 följande:

Nu är även jag äntligen en glad ruvare (eller också skitnervös emellanåt, hihi) ! Testdag om en vecka, ska inte tjuvtesta.

Håller verkligen tummen hårt för dig! Du får gärna ge mig strategier att inte tjuvtesta för framtiden Hur mår du idag?
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-18 20:37:31 följande:

Håller verkligen tummen hårt för dig! Du får gärna ge mig strategier att inte tjuvtesta för framtiden Hur mår du idag?

Jag mår bättre, börjar vänja mig vid ruvningen kanske? Eller går det i vågor. Jag är motsvarande "ÄL+10" i dag och har redan passerat mitt gamla rekord att inte testa!

Förra året efter min FET testade jag "ÄL+9" och då plussade jag, men då blev jag bara så stressad över om sträcket ökade tillräckligt de första dagarna. Så jag tänkte vänta till helgen den här gången och hoppas att man får ett tydligt besked då.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-15 18:34:16 följande:

Tack snälla, får börja om redan imorgon med gonal-f, mensens andra dag. Jag uppdaterar, vill gärna höra hur det går för dig <3

Hej so far so good, fick provsvaren på allt möjligt de testade hos barnmorskan alla värden är normala. Nu gäller fredag, kommer bli knäckt om det ej ser bra ut..fyller år lördagen å jämnt så mycket som hänger på den där i magen. V7 nu.
  • Always choklad
    Chajsa skrev 2021-05-15 18:34:16 följande:

Tack snälla, får börja om redan imorgon med gonal-f, mensens andra dag. Jag uppdaterar, vill gärna höra hur det går för dig <3

Hej ok, då håller vi tummarna och tårna att allt funkar denna gång. Fan vad du är stark! kram!
  • AndraSladdis

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

• Chajsa
    AndraSladdis skrev 2021-05-19 18:37:39 följande:

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

Åh så spännande och vilket tydligt streck, grattis! Håller tummarna! När mitt streck försvann förra veckan var det aldrig så starkt från början. Kan ju vara olika såklart men ser lovande ut.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020