• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • LMG
    fruitloop skrev 2020-08-22 15:02:32 följande:

Mår inte lika illa längre. Men asså jag är sååå sjukt lättirriterad. Varenda person känns som en stor trög idiot... haha. Nån annan som känner så? Minns inte att det kom så här tidigt förra graviditeten.

Gick in i vecka 5 idag (4+0). Stor som en äppelkärna säger appen, haha!

Det var anledningen till att jag började misstänka att jag var gravid för min sambo sa ?vad är det med dig egentligen du är så arg hela tiden och blir irriterad för allt? oops haha..
  • LMG

Är säkert över nojig nu men har ett missfall bakom mig. Är inte det här väldigt svagt för att vara morgonurin 1 dag innan beräknad mens

• Onegemensamtbarn
    LMG skrev 2020-08-23 07:56:12 följande:

Är säkert över nojig nu men har ett missfall bakom mig. Är inte det här väldigt svagt för att vara morgonurin 1 dag innan beräknad mens

Har du testat med något annat test?

Jag har både babyplans,graviditetskollens och cd digitalt och de visar olika och stegrar olika alla tre.

Säkert ingen fara. Kram
  • LMG
    Onegemensamtbarn skrev 2020-08-23 11:07:38 följande:

Har du testat med något annat test?

Jag har både babyplans,graviditetskollens och cd digitalt och de visar olika och stegrar olika alla tre.

Säkert ingen fara. Kram

Ja det här var mitt clearblue igår, har ett RFSU kvar ska kolla om 2 dagar om det blivit starkare

• Apoapo

Plus imorse. Först jättesvagt med RFSU. Sedan tog jag ett digitalt nån timme senare som visade gravid.

Från sist har jag för mig att RFSU visar svagare streck.

Bf 4 maj.

35 år. Tredje barnet.

• Onegemensamtbarn

[quote=80601405][quote-nick]LMG skrev 2020-08-23 12:29:39 följande:[/quote-nick]

Ja det här var mitt clearblue igår, har ett RFSU kvar ska kolla om 2 dagar om det blivit starkare

Jättefint plus.

Lycka till!

• Ellen94

Jag har laddat ner appen preglife som visar att jag idag går in i vecka 5.

Men min senaste mens första dag var 21 juli. Visst borde jag väl då imorgon gå in i vecka 6?

Eller huuur räknar man? Och hur ändrar jag då isf i appen? Någon som vet Haha :)

• Ellen94
    Ellen94 skrev 2020-08-24 07:14:36 följande:

Men min senaste mens första dag var 21 juli. Visst borde jag väl då imorgon gå in i vecka 6?

Eller huuur räknar man? Och hur ändrar jag då isf i appen? Någon som vet Haha :)

Det blir som jag räknar om jag ändrar till att cykeln är 28 dagar. Fast jag tror den är 33 dagar.

Påverkar längden på cykeln hur långt gången man är?

Mkt frågor från en som är gravid första gången.. hehe
  • Tissel91
    Ellen94 skrev 2020-08-24 07:14:36 följande:

Hej där, jag tror du går in i vecka 6 beroende på hur lång din cykel är, då jag hade min senaste första mensdag 20:e juli :) Jag besökte barnmorskan i fredags som berättade då att jag 4+5 då. Hon sa att bf var 25:e april plus minus 14 dagar (tror min cykel är 26 eller 28 dagar).

Tyvärr kan jag inte svara på hur du ändrar i appen.
  • fruitloop
    Ellen94 skrev 2020-08-24 07:30:04 följande:

Det blir som jag räknar om jag ändrar till att cykeln är 28 dagar. Fast jag tror den är 33 dagar.

Påverkar längden på cykeln hur långt gången man är?

Mkt frågor från en som är gravid första gången.. hehe

Ja, det verkar påverka. Jag hade också min senaste mens första dag 21 juli, är i vecka 5 nu (4+2). Har en cykel på Ca 32 dagar. Jag räknade ut när bf är med familjelivs uträknare och skrev sedan in bf i preglife bara =)
Svar på tråden Bf maj 2021