• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Bebis2021STHLM

Två streck på testet i morse, beräknat första barn 5/5 2021, BIM 23/8 <3

Vi är helt lyriska, första försöket med då vi började försöka 4/7 efter vi gift oss.

Har ont i brösten, halsbränna (är det ens en grej?), samt också att jag tyckt att stekos från korv i gjutjärnspanna har varit det vidrigaste jag luktat på evigheter.
    Någon mer som har lite "egenheter" för sig?

• mrsLina

Har någon av er börjat känna några symtom? Jag springer på toaletten stup i kvarten och är trött men inget mer. Med första barnet hade jag sjukt ont i bröstvårtorna men minns inte när det kom..

• LMG
    mrsLina skrev 2020-08-24 09:47:10 följande:

Har någon av er börjat känna några symtom? Jag springer på toaletten stup i kvarten och är trött men inget mer. Med första barnet hade jag sjukt ont i bröstvårtorna men minns inte när det kom..

Ja har ont i brösten, molvärk, jätte trött och illamående ibland
  • Onegemensamtbarn
    mrsLina skrev 2020-08-24 09:47:10 följande:

Lite ömma bröst o lite illamående i mellan åt men inget nämnvärt än så länge.
  • mrsLina
    LMG skrev 2020-08-24 19:11:08 följande:

Ja har ont i brösten, molvärk, jätte trött och illamående ibland

Onegemensamtbarn skrev 2020-08-24 20:02:29 följande:

Blir lite orolig då man typ inte har några symtom... Är ni i v5 också? Jag vet det ska bli mer runt v6-8 men ändå.
  • Onegemensamtbarn
    mrsLina skrev 2020-08-24 22:47:14 följande:

Blir lite orolig då man typ inte har några symtom... Är ni i v5 också? Jag vet det ska bli mer runt v6-8 men ändå.

Japp också i v 5.

Du behöver inte vara orolig,det är så olika med symptom. Kram
  • Tissel91

Jag är i vecka sex och har egentligen inte några starka symptom. Här lite mensvärk och hugg då och då (har vanligtvis problem med stora mensmärtor), vilket barnmorskan så var helt normalt. Att det är olika för alla och vissa går symptomfria länge och andra inte. Så inget att oroa sig för :)
  • fruitloop
    Onegemensamtbarn skrev 2020-08-24 20:02:29 följande:

Det är så himla olika.  Jag är i vecka 5 nu. Mådde jätteilla förra veckan, men nu märker jag knappt av något. Förra graviditeten mådde jag sjukt dåligt vid vecka 5 (eller ja, alla veckor :p). Försök njuta så länge det varar ;)
  • Mikeybe
    Ellen94 skrev 2020-08-25 09:28:49 följande:

Tror ni detta är en normal hcg nivå? Tror det är 16 dagar efter äl

Ser jättebra ut ju :)
Svar på tråden Bf maj 2021