• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Ssaarraa

Plussade igår, helt oväntat och inte planerat, sambon vet inget än. Är 32 år och har två barn födda 16 och 18. Äter p-piller men mensen har krånglat lite men trodde inte jag skulle vara gravid. Nervös men glad, mest nervös för hur han ska ta det. Egentligen var vi båda klara efter 2 men skulle aldrig kunna tänka mig att göra abort nu. Bf 7/5

• Sertsb6688

Så trevligt med en grupp. Jag har skickat en förfrågan nu <3

Bf runt mitten maj & blir mitt tredje barn. Tidigare två flickor födda 17 & 18.

Kram

• memmsan

Samma för mig, men har barn -18 &-19. Yngsta fyller ett denna månad.... Ska prata med sambon idag, behövde en stund för att bearbeta det själv. Jag Har sedan andra bebisen föddes känt att jag vill ha ett till, samtidigt som jag inte vet hur jag/vi ska orka...

Har redan tidigare sagt till sambo att jag inte skulle kunna göra abort, och den känslan har jag absolut kvar.

Hoppas det går bra i erat samtal!

Ssaarraa skrev 2020-09-03 09:08:31 följande:

Plussade igår, helt oväntat och inte planerat, sambon vet inget än. Är 32 år och har två barn födda 16 och 18. Äter p-piller men mensen har krånglat lite men trodde inte jag skulle vara gravid. Nervös men glad, mest nervös för hur han ska ta det. Egentligen var vi båda klara efter 2 men skulle aldrig kunna tänka mig att göra abort nu. Bf 7/5

• Sopkvasten
    velvet skrev 2020-09-01 14:52:47 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar också in här. 35 år! Bor i Vasastan i Stockholm. Plussade i söndags. Oplanerat och olägligt. Jag och min sambo har två barn var från våra tidigare relationer och han vill inte ha fler barn. Jag däremot vill verkligen det även om jag håller med om att det är fel tajming nu. Kan dock inte hjälpa att jag känner mig glad? Så många tankar och känslor nu.

Hej!
    Jag är i samma sits nästan, lever också i bonusfamilj och vi har två barn vardera.

Och är nu gravid. Vi har pendlat lite upp och ner och min man vill ha ett barn med MIG men vet inte om han kommer orka att ha 3/5 barn. Efter några dagar av tårar, diskussion, spontana frågor om vad bebben skulle heta osv så bara landade vi i det. Strunt i alla orosmoln, vi grejar detta på alla sätt så nu kör vi bara :) 
  • Sopkvasten
    fruitloop skrev 2020-09-01 10:34:42 följande:

FB-gruppen kommer att stängas vid 100 personer. Vi är nu uppe i 27 medlemmar. Detta för att man ska kunna lära känna varann lite. Inte för att exkludera någon <3 

Förmodligen kommer flera FB-grupper skapas av andra (det brukar bli så) Så det kommer finnas grupper för alla =)

Jag har skickat PM till dig, hoppas jag hinner komma med :)
  • Dance dance dance
    fruitloop skrev 2020-09-01 10:34:42 följande:

FB-gruppen kommer att stängas vid 100 personer. Vi är nu uppe i 27 medlemmar. Detta för att man ska kunna lära känna varann lite. Inte för att exkludera någon <3 

Förmodligen kommer flera FB-grupper skapas av andra (det brukar bli så) Så det kommer finnas grupper för alla =)

Skickade meddelande till dig för några dagar sedan. Såg du det?
  • Emjamal

Hej har också bf i maj med fjärde barnet. Är 34 år gammal. Är.i vecka 5 nu be 9 maj

• Ankan373

Hej! Jag har precis fått + på stickan och hoppar in här. BF 16e maj 2021. Jag har sedan innan tvillingar som fyller 3 år i november. Ska bli så mysigt med fler barn även om jag inte riktigt vågar tro att det är sant än när det är så tidigt.

• fruitloop
    Dance dance dance skrev 2020-09-04 22:45:04 följande:
    Skickade meddelande till dig för några dagar sedan. Såg du det?
    Yes =) Har svarat dig. Behöver din mail.

Jag kan bara bjuda in i Facebookgruppen via datorn av nån anledning. Så ibland kan det ta tid 1-3 dagar innan ni får svar.

Vi har massa platser kvar i FB-gruppen =) Så hoppas se fler där snart! 
Svar på tråden Bf maj 2021