• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Lilja3389

Lillhumlan

Är också 5+0 känner exakt samma som dig. Vet inte vad jag hade väntat mig, men svårt att kännas verkligt. Känner mig som vanligt, vilket också känns konstigt då jag plussat.

• amn90
    LillHumlan skrev 2020-08-30 21:41:24 följande:

Jag känner mig verkligen inte gravid. Har lite molvärk (knappt värk, men känner något). Annars har jag inga symptom alls.. borde jag inte ens må lite illa i vecka 5+0? Har aldrig varit gravid innan och vet inte alls hur det ska kännas.

Någon mer som knappt känner något?

Jag hade noll illamående under hela min förra graviditet.det behöver inte kännas alls:)
  • mrsLina

Jag känner mig verkligen inte gravid. Har lite molvärk (knappt värk, men känner något). Annars har jag inga symptom alls.. borde jag inte ens må lite illa i vecka 5+0? Har aldrig varit gravid innan och vet inte alls hur det ska kännas.

Jag har inget illamående under min förra graviditet, men hade dock ont i brösten. Är i v5+0 har liiite molvärk, trötthet och får springa på toa mer ön vanligt. Men ingen ömhet i brösten eller illamående. Än..
  • trasselsudd13

I min förra graviditet så började illamåendet v7 och höll i sig i 10 veckor. Är så olika hur man mår :)
  • Ladythewinter

Hej. Jag har precis fått plus och är i vecka 5+0 efter ivf. Har svårt att bli glad då förra gången blev tidigt missfall sä vågar inte alls hoppas. Speciellt inte när clearblue visar 2-3 veckor och enligt mig borde visa 3+. Plus att jag bödit lite till och från under "ruvartiden" men

. Jag får se mig som gravid tills något annat visas.. isf är jag iaf beräknas till 3 maj..

• LillHumlan

Vad skönt att höra att jag inte är ensam. Skönt att ni andra inte mår dåligt. Jag har testat varje dag och sett en svag ökning men ändå.. längtar verkligen till första ultraljudet.

• LillHumlan
    Ladythewinter skrev 2020-08-31 05:54:00 följande:

Hej. Jag har precis fått plus och är i vecka 5+0 efter ivf. Har svårt att bli glad då förra gången blev tidigt missfall sä vågar inte alls hoppas. Speciellt inte när clearblue visar 2-3 veckor och enligt mig borde visa 3+. Plus att jag bödit lite till och från under "ruvartiden" men

. Jag får se mig som gravid tills något annat visas.. isf är jag iaf beräknas till 3 maj..

Grattis! De där testen är inte alltid 100% när det gäller att räkna veckor. Men du har fått ett plus. Har du pratat med någon barnmorska om detta?
  • Ladythewinter
    LillHumlan skrev 2020-08-31 06:21:09 följande:

Grattis! De där testen är inte alltid 100% när det gäller att räkna veckor. Men du har fått ett plus. Har du pratat med någon barnmorska om detta?

Tack.. nej jag vet de är ju inte det.

Nej inte än. Väntar på att kliniken ska ringa då vi ska meddela resultatet idag. Ska prata med dom då. . sen ska jag få ett ul om några veckor så längtar dit. Kan nog inte slappna av förens då.
  • Eliikaa

Grattis till era plus!! Jag har också precis plussat i början på förra veckan! Så beräknas 3e maj enligt preglife ????

• BubblanBm
    Hej! 

Sorry att vi kapar eran tråd men...

Vi är två barnmorskor som har en ide och undrar nu om några av er 
    är intresserade av att testa den?

https://kaaxen.wixsite.com/plustillbebis

Vi hoppas att vi ska kunna erbjuda dig trygghet och information på din resa till föräldraskapet eller om du redan är mitt i det.
    Vi erbjuder inte sjukvård så om det finns en tanke eller anning om att det skulle kunna vara någon som inte står rätt till så som sjukdomskänsla, feber hänvisar vi till 1177.se.

Vi stöttar och guidar dig i det friska som kan krångla. 
    Vi erbjuder stöd när frågorna blir många. 
    Vi önska ge närhet och tillgänglighet när frågorna snurrar. 

Gå gärna in på sidan och se om det kan vara något. Vi erbjuder en gratis privat rådgivning som tack för hjälpen. 

Mejla oss om du är intresserad på plustillbebis@gmail.com
    Vi ser fram emot att höra av er!
    Vänliga hälsningar Kajsa och Magda.

Svar på tråden Bf maj 2021