• mrsLina

    Bf maj 2021

    Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

    Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

    Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

  • Svar på tråden Bf maj 2021
  • jonadav

    Jag tror att jag plussat idag, helt klart synligt streck inom restiden. När jag kollade nån timme senare var det dock borta, men man ska ju läsa av inom testtiden.. vi får se imorgon. Är iaf gravid med nr 2 efter Ivf via donator ????????

  • t1234

    Någon mer som har/varit med om temp-sänkning såhär i början? Vaknade imorse med lite ont i halsen och snuva och temperatur på 36,35 (har annars legat runt 36,60 sedan jag plussade) Kan det bero på förkylningen? 

  • emeliienicole

    Hej! Jag chansar på att detta blir rätt månad. Är 24 år, väntar mitt andra barn (förhoppningsvis) med min sambo. Vår son är 5 år, har försökt i 4 år utan att det tagit sig. Har en tid hos gyn i morgon för att påbörja ev. IVF, men det verkar ju inte behövas nu..fick positivt igår och ett starkare streck idag, är fortfarande i chock och vågar inte tro på det! Testen har tidigare visat falskt positivt (starka streck), i flera omgångar, så vi har svårt att hålla våra förhoppningar uppe! Nu håller jag bara tummarna att detta går vägen. I morgon ska jag enligt beräkningarna gå in i v. 5. Spännande att följa er andra! :D

  • emeliienicole
    saraama skrev 2020-09-12 15:50:28 följande:

    Otroligt trött i svanken idag på jobbet. Står och går på hårt underlag hela dagen och blev trött i svanken min senaste graviditet. Är bara i vecka 6 så det känns lite jobbigt och konstigt att känna såhär. Hoppas det är molvärk som känns i ryggen =)


    Jag är otroligt öm längre ner i ryggen, känner mig öm och begränsad att lyfta saker på vissa sätt..har dessutom febervärk i hela kroppen och frossa, har ingen feber men förhöjd temp (vilket ska bara normalt om man är gravid)..någon mer som känner igen just feberkänslan och har varit med om det tidigare? Fick nämligen sjukanmäla mig från jobbet pga det, men nu fick jag ju reda på att jag är gravid så jag har svårt att ställa mig till vad min feberkänsla kan vara för något..
  • Sissi86


    Jag har också plussat. Blev verkligen en oj. Nr 4 om allt går som det ska. Jag skulle också vilja va med i Facebook gruppen ????
  • josgos
    fruitloop skrev 2020-09-10 09:50:44 följande:

    Skriver igen då mitt inlägg hamnat så långt bak nu =)

    Bara skicka mailadress till mig så bjuder jag in i Facebookgruppen.

    Den är helt dold, och ingen kan se att du är med. När du blir inbjuden får du ett mail (kan hamna i skräpposten ibland) med en länk till gruppen. Det går inte att bjuda in via namn när det är en dold grupp.


    Hej!
    Jag har skrivit till dig =)
  • Dosan199

    Hoppar också in nu ????

    Plussade för snart 2 veckor sen. Inga barn sen tidigare.

    Hittills en av de värsta tiderna i mitt liv känns det som. Mår illa heeeela dagarna, fryser lite titt som tätt, tappar aptiten o springer på toa stup i kvarten.

    Ligger i soffan hela dagarna, enda gången illamåendet är i schack typ..

    Men hoppas på bättre tider snart ????

  • Summerstriker
    fruitloop skrev 2020-09-10 09:50:44 följande:

    Skriver igen då mitt inlägg hamnat så långt bak nu =)

    Bara skicka mailadress till mig så bjuder jag in i Facebookgruppen.

    Den är helt dold, och ingen kan se att du är med. När du blir inbjuden får du ett mail (kan hamna i skräpposten ibland) med en länk till gruppen. Det går inte att bjuda in via namn när det är en dold grupp.


    Hej, jag plussade igår och är väldigt gärna med i Facebook gruppen om de finns plats. Jag har skickat ett meddelande till dig!
  • fruitloop

    Hej, 

    kikar bara in snabbt för att säga att jag förmodligen fått ett MA. Ska försöka så nån annan tar över admin i Facebookgruppen och bjuder in.

    Säger sen åt den personen att skriva här (om nån tar över).

    Jag tar en paus från Familjeliv nu. Stort lycka till, till er andra <3

  • Summerstriker
    fruitloop skrev 2020-09-18 12:38:33 följande:

    Hej, 

    kikar bara in snabbt för att säga att jag förmodligen fått ett MA. Ska försöka så nån annan tar över admin i Facebookgruppen och bjuder in.

    Säger sen åt den personen att skriva här (om nån tar över).

    Jag tar en paus från Familjeliv nu. Stort lycka till, till er andra <3


    Beklagar, kram.
  • Majson

    Jag tar över admin för fb-gruppen istället för fruktloopen. Skicka mejladressen ni har registrerad på fb i meddelande till mig :) kommer nog inte kolla här varje dag men med jämna mellanrum!

  • Unggravid2021

    Är 20 år, plussade för 3 dagar sen :) Jag och min sambo (30 år) har enbart träffats typ 3-4 månader, ligger knappt och hade inte räknat med dehär men de är välkommet!?

    Borde vara i vecka 6-7 men är superrädd för missfall ????

  • Unggravid2021

    Är 20 år, plussade för 3 dagar sen :) Jag och min sambo (30 år) har enbart träffats typ 3-4 månader, ligger knappt och hade inte räknat med dehär men de är välkommet!?

    Borde vara i vecka 6-7 men är superrädd för missfall ????

  • Summerstriker
    Majson skrev 2020-09-18 17:55:08 följande:

    Jag tar över admin för fb-gruppen istället för fruktloopen. Skicka mejladressen ni har registrerad på fb i meddelande till mig :) kommer nog inte kolla här varje dag men med jämna mellanrum!


    Har skickat meddelande till dig! : )
  • siilwersara
    Majson skrev 2020-09-18 17:55:08 följande:

    Jag tar över admin för fb-gruppen istället för fruktloopen. Skicka mejladressen ni har registrerad på fb i meddelande till mig :) kommer nog inte kolla här varje dag men med jämna mellanrum!


    Jag har också skickat meddelande om att få gå med i fb-gruppen :)
  • Widdy
    Unggravid2021 skrev 2020-09-18 19:40:26 följande:

    Är 20 år, plussade för 3 dagar sen :) Jag och min sambo (30 år) har enbart träffats typ 3-4 månader, ligger knappt och hade inte räknat med dehär men de är välkommet!?

    Borde vara i vecka 6-7 men är superrädd för missfall ????


    Hej. Vet inte om du fått något svar än, men ville skicka dig en styrkekram. Det är fullt normalt att vara orolig för MF , speciellt ens första grav. Men försök njut av att du är gravid och prata med din BM om det. Det är viktigt att få stöd, du behöver inte bära oron själv. Är själv i vecka 5 så förstår dina tankar! <3
  • ElinFolke

    29 år plussade i förrgår. Bf blir i sådana fall ca 22 juni 2021. Någon mer som precis plussat? Får man också vara med i fb-gruppen eller ska vi med bf juni göra en egen?

  • ElinFolke

    INGEN som läser detta som plussat med bf i slutet av juni?! :)

    Vill skapa en sluten fb-grupp. Säg till mig om ni vill vara med!

  • Dance dance dance
    ElinFolke skrev 2020-10-22 11:09:37 följande:

    INGEN som läser detta som plussat med bf i slutet av juni?! :)

    Vill skapa en sluten fb-grupp. Säg till mig om ni vill vara med!


    Detta är majgruppen, det finns en egen grupp för de med beräknad bf i juni. Hjärta
Svar på tråden Bf maj 2021