• mrsLina

Bf maj 2021

Här är en tråd för oss alla som är gravida med beräknad födsel i maj 2021.

Jag är 34 år, väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Graviditeten tog sig på 6:e försöket denna gång. Fick positivt på gravtestet igår och strecket har blivit starkare till idag. Är för närvarande i v4.

Känner inget av graviditeten än. Men oj så spännande detta ska bli än en gång ????

• Svar på tråden Bf maj 2021
  • Ellen94
    Mikeybe skrev 2020-08-25 09:43:49 följande:

Ser jättebra ut ju :)

Okej bra. Man nojar ju över aaallt haha
  • Helmut2

Hej! Också 34 år och har en son på nästan 2.

Slutade med p piller i april men har väl inte riktigt försökt. Första barnet tog 12 aktiva försök och medicin.

Fick såhär idag, ca 3 dagar efter beräknad mens.

Förra gången testade jag samma dag och fick ett sträck som var lika starkt som kontrollstrecket. Så vi får se hur det går...

Om allt går väl nog 3/5 tror jag
  • mandrarinen

Bf 6/5 ???? Sneglat på den här tråden i några dagar nu. Skönt att äntligen kunna kliva in.

• LillHumlan

Äntligen! Skrattande

Har försökt i ett år, utan ett endaste litet streck. Har pendlat mellan hopp och förtvivlan och påbörjat utredning. I lördags såg jag två streck och igår fick jag 2-3 veckor.

Är så fantastiskt glad, men jag vågar inte tro på det. Har tydligen högt TSH vilket oroar mig..

Har redan bokat in tidigt UL (om en månad) för att kunna se att det är något där, det känns helt magiskt och jag ser fram emot det. Hoppas det går vägen.

BF borde vara 2-4 maj beroende på vilken app jag kollar

• Ellen94

Härligt att vi blir fler i tråden!!

En liten fråga för er som kanske varit gravida förut hehe... ska till barnmorska imorgon för inskrivning. Tror ni man får kissa innan samt äta, med tanke ifall de vill kolla p.glucos och urinprov.. de sa inget när jag bokade besöket iaf :)

• Ellen94
    LillHumlan skrev 2020-08-26 19:16:24 följande:

Äntligen!

Har försökt i ett år, utan ett endaste litet streck. Har pendlat mellan hopp och förtvivlan och påbörjat utredning. I lördags såg jag två streck och igår fick jag 2-3 veckor.

Är så fantastiskt glad, men jag vågar inte tro på det. Har tydligen högt TSH vilket oroar mig..

Har redan bokat in tidigt UL (om en månad) för att kunna se att det är något där, det känns helt magiskt och jag ser fram emot det. Hoppas det går vägen.

BF borde vara 2-4 maj beroende på vilken app jag kollar

Underbart efter att ha försökt så länge!

En fråga. Hur fixar man sånt UL?
  • LillHumlan
    Ellen94 skrev 2020-08-26 20:20:57 följande:
    Underbart efter att ha försökt så länge!

En fråga. Hur fixar man sånt UL?
    Ja, helt obeskrivligt. Jag började störtgrina rakt ut, hahah!

Jag har inte inskrivning förrän om två veckor, och jag orkar inte vänta på att eventuellt få ett såpass tidigt UL. Jag bor i en storstad och hittade ett privat ställe som tar emot både mig och min kille, och gör UL från 8+0. Det kostar 1000:- men det får det vara värt känner jag. Jag googlade och kunde boka via bokadirekt.
  • Ellen94
    LillHumlan skrev 2020-08-26 20:24:10 följande:

Ja, helt obeskrivligt. Jag började störtgrina rakt ut, hahah!

Jag har inte inskrivning förrän om två veckor, och jag orkar inte vänta på att eventuellt få ett såpass tidigt UL. Jag bor i en storstad och hittade ett privat ställe som tar emot både mig och min kille, och gör UL från 8+0. Det kostar 1000:- men det får det vara värt känner jag. Jag googlade och kunde boka via bokadirekt.

Förstår det, ren lycka!

Okej tack för tips. Får kika på detta.
  • mrsLina
    Ellen94 skrev 2020-08-26 20:19:41 följande:

Härligt att vi blir fler i tråden!!

En liten fråga för er som kanske varit gravida förut hehe... ska till barnmorska imorgon för inskrivning. Tror ni man får kissa innan samt äta, med tanke ifall de vill kolla p.glucos och urinprov.. de sa inget när jag bokade besöket iaf :)

Ja första besöket handlar mer om hälsosamtal. Så ät och kissa du :)
Svar på tråden Bf maj 2021