• Anonym (Momy2B)

Måste han heta Mohamed? :(

Nio månader gravid idag (hurra) och väntar en liten pojke. Han kan komma när som helst nu vilket gör mig orolig. Pappan till mitt barn heter Dabir vars pappa heter Mohamed, Dabir säger att i hans släkt är det en tradition att döpa sina söner efter farföräldrarnas namn, han är muslim och tycker också att det är en "helig" sak att döpa vår son till Mohamed. Men jag är liksom svensk och vill ha svenska namn eller kanske köra något modernt engelskt namn, muslim är jag inte heller så jag förstår mig inte på något sånt. Jag och Dabir har inte varit tillsammans länge, vi började dejta när vi fick reda på att jag var gravid. Vi bor inte ihop heller. Men jag blir lite rädd att jag kommer bli en ensamstående då han sagt att ifall jag inte döper honom till Mohamed så kommer han att lämna mig och vill inte ha något med vårt barn att göra vilket har fått mig att må dåligt länge...allt började när vi fick reda på könet liksom. "Hade det varit en flicka kunde hon haft ett muslimskt mellannamn och så har hon fått heta annat i förnamn, då skulle du kunnat bestämma det men nu går det inte". Jag känner mig liksom "tvingad" till att döpa mitt barn till Mohamed. Det känns så jättefel. Jag vill inte att min son ska heta så, när jag säger att han KANSKE skulle kunna ha det i mellannamn då blir han arg och kallar mig rasist och respektlös. Jag blir så ledsen. Och hans familj hatar mig, det är bara hans syster som är trevlig mot mig då och då. Finns det något sätt jag kan få honom att ändra på sig? För jag vill inte ens ha ett muslimskt mellannamn på min pojke heller. Charlie James har jag valt men han vill ha Mohamed Abdul (Abdul efter hans bror) och Khalil (Khalil efter sin kusin). Men nej nej nej! Jag känner mig så pressad Vafan ska jag göra?? Orkar inte.

• Svar på tråden Måste han heta Mohamed? :(
  • Less is more

Du kanske ska flytta och kolla upp med Skatteverket ifall du kan sekretessbelägga dina personuppgifter. Sen byter du telefonnummer. Så att han inte kan spåra dig. Säg till socialen att du inte vet namnet på pappan eller hans teldfonnummer, så att de inte kan spåra upp dig.

På så vis kanske du kan rädda situationen från en muslimsk man. Kan baa beklaga att du blivit med barn med en muslim.

• Less is more

...."spåra upp honom" menar jag. Det hår inte att redigera texten på familjeliv, detvär kasst.

• Anonym (Muslimer döper inte)
    Less is more skrev 2020-08-22 22:35:33 följande:

Du kanske ska flytta och kolla upp med Skatteverket ifall du kan sekretessbelägga dina personuppgifter. Sen byter du telefonnummer. Så att han inte kan spåra dig. Säg till socialen att du inte vet namnet på pappan eller hans teldfonnummer, så att de inte kan spåra upp dig.

På så vis kanske du kan rädda situationen från en muslimsk man. Kan baa beklaga att du blivit med barn med en muslim.

Sekretessbelägga personuppgifter pga att pappan vill bestämma namn? Det är oerhört svårt att få sekretess om man så blir misshandlad. Det krävs i princip att man blir näst intill dödad för att kunna få sekretess i Sverige, så nej skatteverket kommer inte gå med på det enbart pga att pappan vill bestämma namn.

I Sverige har man inte rätt att själv bestämma över sina egna uppgifter. Riktigt sjukt men sant.
  • Less is more
    Anonym (Travolta) skrev 2020-08-22 10:22:34 följande:

Undrar hur många svenska tjejer som måste förstöra sina liv innan svenskarna begriper att det är helt omöjligt att blanda in mellanösternkultur i det svenska samhället.

Dom flyr ju för sjuttsingen från skiten som deras kultur och religion ställt till med i hemländerna. Och nu ivrigt påhejade av våra politiker skapar man ett nytt Mellanöstern i Sverige.

Fast ibland beror inte krig på religion..I Syrien är det "maktfamiljer" som stridit om makten och resurserna i landet. Inget har direkt handlat om religion för Bashir Al-Assads del, vad jag förstår. Maktgalna herrar Al-hassad och Rami Makhlouf, pengar, korruption och befolkning som blir allt fattigare.

Ungefär samma sak i Libanon ?

Knappast religion alla gånger.
  • Anonym (Hmmm)

Har du inte underlag nog nu??

• Anonym (Hmmm)

Läge förbasball-trä?????

• Mimosa86

Wow.

Jag och min man hade olika förslag på namn till vårt första barn. Men inte sjutton hotade jag min man att jag skulle överge vårt barn och lämna dem för att jag inte fick igenom min vilja?!

Vänd på situationen. Hade DU lämnat ditt barn så enkelt för en så liten bagatell som ett namn? Inte? Då förstår du säkert hur djupt störd den blivande pappan är,

Oavsett beslut så bör du avsluta relationen snarast. Och hatad av hans familj... jisses.. välj en vettig man med en vettig familj istället.

• Anonym (Bobobooscka)

Nej, han borde nog heta Bajaschabappa, ett mycket vackrare namn och mer eget.

• Anonym (Svensk)

Ja vad ska man säga? Som man bäddar får man ligga. Väljer man det livet som du har gjort så får man räkna med sådant här. Visste du inte bättre innan så kommer ditt liv inte bli bättre efter detta heller. Kan bara önska dig lycka till!!

Svar på tråden Måste han heta Mohamed? :(