• Anonym (Momy2B)

Måste han heta Mohamed? :(

Nio månader gravid idag (hurra) och väntar en liten pojke. Han kan komma när som helst nu vilket gör mig orolig. Pappan till mitt barn heter Dabir vars pappa heter Mohamed, Dabir säger att i hans släkt är det en tradition att döpa sina söner efter farföräldrarnas namn, han är muslim och tycker också att det är en "helig" sak att döpa vår son till Mohamed. Men jag är liksom svensk och vill ha svenska namn eller kanske köra något modernt engelskt namn, muslim är jag inte heller så jag förstår mig inte på något sånt. Jag och Dabir har inte varit tillsammans länge, vi började dejta när vi fick reda på att jag var gravid. Vi bor inte ihop heller. Men jag blir lite rädd att jag kommer bli en ensamstående då han sagt att ifall jag inte döper honom till Mohamed så kommer han att lämna mig och vill inte ha något med vårt barn att göra vilket har fått mig att må dåligt länge...allt började när vi fick reda på könet liksom. "Hade det varit en flicka kunde hon haft ett muslimskt mellannamn och så har hon fått heta annat i förnamn, då skulle du kunnat bestämma det men nu går det inte". Jag känner mig liksom "tvingad" till att döpa mitt barn till Mohamed. Det känns så jättefel. Jag vill inte att min son ska heta så, när jag säger att han KANSKE skulle kunna ha det i mellannamn då blir han arg och kallar mig rasist och respektlös. Jag blir så ledsen. Och hans familj hatar mig, det är bara hans syster som är trevlig mot mig då och då. Finns det något sätt jag kan få honom att ändra på sig? För jag vill inte ens ha ett muslimskt mellannamn på min pojke heller. Charlie James har jag valt men han vill ha Mohamed Abdul (Abdul efter hans bror) och Khalil (Khalil efter sin kusin). Men nej nej nej! Jag känner mig så pressad Vafan ska jag göra?? Orkar inte.

• Svar på tråden Måste han heta Mohamed? :(
  • Anonym (Muslimer döper inte)
    Drottningen1970 skrev 2020-08-22 16:04:42 följande:

För att jag kan läsa lagen.

Länka gärna.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Momy2B) skrev 2020-08-22 08:13:34 följande:

Inatt ringde jag polisen på honom vi argumenterade och det gick lite för långt. Allt är skit nu och allt är mitt fel. Jag önskar att jag inte hade blivit gravid med den mannen. Jag ska fan bryta kontakten med honom påriktigt för jag orkar inte med det här längre och hans äckliga familj får säga vad dom vill men efter det han gjorde mot mig så ska han inte finnas i mitt barns liv.

Barnet har rätt till sina föräldrar. Det är inte föräldrarna som har rätt till sina föräldrar. Du valde att behålla barnet så du får finna dig i alla problem som medföljer. Du valde en muslin och får ta konsekvenserna av det.
  • Drottningen1970
    Anonym (Muslimer döper inte) skrev 2020-08-22 16:30:05 följande:

Länka gärna.

Till lagboken? Seriöst?? Jag är inte din assistent.

Du får inte ens vaccinera dina barn utan båda vårdnadshavares medgivande.
  • Anonym (12345)

Hur komer det sig att du vart gravid hann han inyevdra sig ur eller tog ni en chansning att du inte hade ägglossning?

• Anonym (12345)
    Anonym (??) skrev 2020-08-21 21:58:55 följande:

För det första är det ingen muslim som tror att Guds skapelse (människan) är perfekt. 

För det andra brukar muslimska män, inklusive min man, enbart tala gott om omskärelse. Finns säkert män som inte är nöjda idag, men jag har då inte träffat någon sådan utan tvärtom. Så att de skulle vara i majoritet enligt dig låter bara konstigt. Dessutom att pappor skulle vilja "förstöra" deras barns penisar för att de själva fick sina "förstörda"? Snarare att dessa pappor ser fördelarna med omskärelsen och vill ge sina barn samma sak. Man vill sitt barn det bästa och om någon drabbats av omskärelse så kommer ju denne inte göra samma sak mot sin son. 

Sedan angående "problemen" att man skulle komma för tidigt, komma för sent och inte komma alls. Hur kan omskärelse ge alla dessa "problem"? Antingen minskar känseln och det blir svårare att komma, eller tvärtom. Skulle män ha massor med olika problem som går emot varandra så beror det uppenbarligen inte på omskärelsen. De har aldrig varit icke-omskurna för att veta skillnaden ändå. De kanske har svårt att komma eller kommer på 5 minuter oavsett om förhuden finns där eller inte. 

Självklart säger dom inget negativt,

Och ser bara fördelar med omskärelse och aldrig nackdelar med någonting i huvudtaget.

Vad skulle fördelar a vara med omskärelse mot att inte göra det?
    Anonym (12345) skrev 2020-08-22 17:47:18 följande:

Hur komer det sig att du vart gravid hann han inyevdra sig ur eller tog ni en chansning att du inte hade ägglossning?

Man kan bli gravid av avbrutet om du inte visste det. Många blir gravida av det.
  • Anonym (HE)
    Anonym (Muslimer döper inte) skrev 2020-08-22 17:56:35 följande:

Man kan bli gravid av avbrutet om du inte visste det. Många blir gravida av det.

Är preventivmedel förbjudna?
  • viseversa

Han kommer vilja att sonen blir omskuren också. Kanske bra att han lämnar dig ts. Låter inte som en trevlig karl ändå. Ge ditt barn det namn du vill. 

• anonym2005

Det är dags för dig att söka skyddat boende på okänd ort. Muslimsk religion är något man ska akta sig för, på grund av kvinnosyn och sådana här saker.

Sök hjälp innan det är försent.

Anonym (HE) skrev 2020-08-22 18:17:44 följande:

Är preventivmedel förbjudna?

Nej, men det är vanligt att vissa använder avbrutet som preventivmedel och sedan helt oplanerat blir gravida för att de trodde att avbrutet skulle skydda tillräckligt, och sedan kan de inte göra abort. Kanske är så i TS fall, eller så kanske hon ville ha barn med honom från början.
Svar på tråden Måste han heta Mohamed? :(