Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (trender)
    smulpaj01 skrev 2020-08-25 10:58:28 följande:

Jag använder enbart stringtrosor. Fruktansvärt obekvämt med stora modeller som korvar sig och skaver. Jag har inte trosor på mig alls när jag har sex. Jag har sexappeal oavsett val av trosor så det är inte orsaken.

Exakt, du bekräftar mitt inlägg...
  • Anonym (sträng)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 15:55:39 följande:
    Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.
    Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.
    Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!
    Ute?!

Lindex hemsida säger något annat. Det blir 58 träffar på stringtrosor.

Länk: Lindex

String på rätt rumpa är det snyggaste en tjej kan ha, tänk på det.
  • Anonym (Astrid)

Hur kan man orka bry sig om vad andra väljer att ha för trosor? Vill du ha string, så använd string! Vill du inte det, så gör inte det. Känns inte som ett vidare krångligt eller svårt koncept att greppa.

Tror aldrig jag har träffat en kille som gjort en överdrivet stor grej kring vilken typ av underkläder jag har på mig. Det är ju MIG han vill ligga med, inte mina trosor...

• Anonym (L)

Ute? Jag har typ aldrig sett så många rövar som i år på stranden.

• Miss Skywalker
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:48:24 följande:
    Fast du ska inte behöva ha på dig stringtrosor för att ha ska attraheras av dig, då är det något riktigt fel på den mannen.

En man som verkligen är attraherad av dig och inte bara ser dig som ett sexobjekt, tycker att du är minst lika attraktiv utan string.

Bara det att du drar på dig string i syfte att män ska attraheras av dig visar hur fruktansvärt sexualiserade stringtrosor är, och vilken skev kvinnosyn många män har.
    Så om han tycker att hon är sexig utan string då är hon inget sexobjekt? 

Själv har jag alltid string i bomull nu på sommaren. För varmt med mer tyg.
  • Anonym (op)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:08:58 följande:
    Jag märker ju det, eftersom stringutbudet minskat markant.

Om det är sant att stringbikinis varit populärt i år så är det bara sorgligt. Höjden av sexualisering och sexism är när kvinnor uppmuntras att klä sig i string på allmänna stränder och förnedra sig själva inför kåta äckliga mäns beskådan. Jag har dock inte sett någon i stringbikini i år.
    Har du aldrig tänkt på att vissa kvinnor kanske vill kåta upp män?
  • Anonym (op)
    Anonym (trender) skrev 2020-08-25 05:53:32 följande:

Trender, you know. String är väldigt 20-30 år sedan och av den anledningen är många unga ointresserade. Däremot så har det ju kommit ett nytt idiotiskt bikini- och trosmode. "Högt skurna trosor som sugs in i rumpan utan att vara string-trosor". Så nu går alla runt och visar mer eller mindre hela rumpan på stranden, "men det är ju inte string så det är okej".... Detta förfärliga mode finns även för småflickor. Jag vet inte hur många 10-15 åringa flickor klädda så jag sett på stranden i sommar. Varje gång ber jag en bön för att de inte ska råka illa ut. EN gång satt jag och min familj kvar på stranden i tre timmar extra eftersom att två män stirrade på två typ 12-åriga flickors rumpor(som syntes väl om man säger så) samtidigt som de frågade om vi inte skulle gå snart. Jag vill inte veta vad som hade kunnat hända där om vi inte stannat tills flickorna också gick hem. 

Men här är det väl männen som är problemet ändå, inte tolvåriga flickor i badkläder. Hade ju säkerligen inte spelat någon roll vad de var klädda i.
  • Anonym (Vaddå?)

Har ofta string fastän jag är singel. Har vissa byxor som det inte ser bra ut på annars. Jag vill att kläderna jag har på mig ska sitta snyggt.

Det finns jättebekväma, seamless half-string. Praktiskt om man ska röra på sig mycket och inte vill att trosorna ska korva sig.
    Upplever det också svårt att hitta bra passform på vanliga trosor/boxers fast jag oftast föredrar dessa.

• Anonym (N)
    Anonym (trender) skrev 2020-08-25 05:53:32 följande:

Trender, you know. String är väldigt 20-30 år sedan och av den anledningen är många unga ointresserade. Däremot så har det ju kommit ett nytt idiotiskt bikini- och trosmode. "Högt skurna trosor som sugs in i rumpan utan att vara string-trosor". Så nu går alla runt och visar mer eller mindre hela rumpan på stranden, "men det är ju inte string så det är okej".... Detta förfärliga mode finns även för småflickor. Jag vet inte hur många 10-15 åringa flickor klädda så jag sett på stranden i sommar. Varje gång ber jag en bön för att de inte ska råka illa ut. EN gång satt jag och min familj kvar på stranden i tre timmar extra eftersom att två män stirrade på två typ 12-åriga flickors rumpor(som syntes väl om man säger så) samtidigt som de frågade om vi inte skulle gå snart. Jag vill inte veta vad som hade kunnat hända där om vi inte stannat tills flickorna också gick hem. 

Jag skulle svarat "hurså? Vill ni att vi ska gå? Eller bör vi ringa polisen?" Sen skulle jag gått fram till flickorna och förklarat att det är två män därborta som stirrar på er och vi är oroliga att de ska göra något dumt mot er, tror det är bäst att ni åker hem nu till era föräldrar. Sen skulle jag varnat föräldrar för den stranden och att de ska vara uppmärksamma, kanske tom skrivit en lapp för att varna och att barnen inte ska vara ensamma på stranden utan vuxen.
  • Anonym (?)
    Anonym (N) skrev 2020-08-25 17:00:10 följande:

Jag skulle svarat "hurså? Vill ni att vi ska gå? Eller bör vi ringa polisen?" Sen skulle jag gått fram till flickorna och förklarat att det är två män därborta som stirrar på er och vi är oroliga att de ska göra något dumt mot er, tror det är bäst att ni åker hem nu till era föräldrar. Sen skulle jag varnat föräldrar för den stranden och att de ska vara uppmärksamma, kanske tom skrivit en lapp för att varna och att barnen inte ska vara ensamma på stranden utan vuxen.

Sedan när blev det olagligt att kolla på någon?
Svar på tråden String är inte inne längre