• Anonym (Äntligen)

String är inte inne längre

Jag har på senaste tiden lagt märke till att klädaffärer säljer allt mer vanliga trosor och bojkottar string allt mer. Tidigare har man sett string nästan överallt på underklädesavdelningen, nu får jag leta för att överhuvudtaget hitta ett par stringtrosor.

Detta är ett mycket bra tecken, det tyder på att det går i rätt riktning.

Det är god tid nu att detta äckliga sexistiska plagg som enbart är till för att behaga och kåta upp män, och som objektiserar kvinnokroppen försvinner från marknaden!

• Svar på tråden String är inte inne längre
  • Anonym (w)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:44:53 följande:
    Du verkar helt ha missat stringtrosors syfte eller så spelar du dum, gissar på det sistnämnda. Tror du inte att de flesta som använder stringtrosor har sex? Dessa trosor är gjorda för att visas upp vid sex.

Vid sex? VID SEX? Ska man ha sex så är ändå underkläderna snabbt av.

Jag förstår hur lite stringeffekt i sk sexiga underkläder kan vara kul men de som använder string i vardagen går inte runt och tänker på detta. Bara för att du inte tycker att string är bekvämt är alla stringbärare inte offer för patriarkatet.

T.om jag som aldrig föll för flugan i yngre ålder kan tycka att plagget är skönt. Vilket jag i så fall bär 100% för min egen skull.

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (w) skrev 2020-08-24 20:54:15 följande:

Vid sex? VID SEX? Ska man ha sex så är ändå underkläderna snabbt av.

Jag förstår hur lite stringeffekt i sk sexiga underkläder kan vara kul men de som använder string i vardagen går inte runt och tänker på detta. Bara för att du inte tycker att string är bekvämt är alla stringbärare inte offer för patriarkatet.

T.om jag som aldrig föll för flugan i yngre ålder kan tycka att plagget är skönt. Vilket jag i så fall bär 100% för min egen skull.

Men vad tror du själv?! Stringens syfte för de allra flesta, och anledningen till att det ens uppfanns var för att visas upp i sexuella syften. Visas upp på strippklubbar, i porrfilmer, vid sex etc.

String har blivit normaliserat därför använder vissa det till vardags, men oftast har de det för sina mäns skull vilket inte är okej.
  • KaptenOhoy
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:41:27 följande:

För att vi kvinnor inte är några sexobjekt och vi har inget ansvar för att vara sexiga inför er.

Så varför får man inte vara sexig inför en man?
  • Anonym (Joho)

Jag älskar att ha string, har alltid det oavsett dag eller tidpunkt. Skiter i vad andra tycker, har inte haft en partner på över ett år och skiter i vad han kommer tycka den dagen jag träffar någon.

Använd dom trosorna ni själva vill för guds skull! Det gör jag.

• Anonym (Äntligen)
    KaptenOhoy skrev 2020-08-24 21:02:50 följande:

Så varför får man inte vara sexig inför en man?

Vad var det du inte förstod i inlägget du citerade? Du fick svar där.
  • cosinus
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:44:53 följande:

Du verkar helt ha missat stringtrosors syfte eller så spelar du dum, gissar på det sistnämnda. Tror du inte att de flesta som använder stringtrosor har sex? Dessa trosor är gjorda för att visas upp vid sex.

Det finns väl olika syften :)

I fallet med vinterlöpning är det för att jag vet att det inte skaver och knölar när man har lager på lager. Har oftast vanliga trosor till vardags men byter alltid till string när jag springer oavsett om det är +20 eller -15. Har sprungit både Sthlm marathon och lidingöloppet i string och man får skavsår av att de märkligaste ställena. Men jag har inga problem alls med trosorna.
  • Anonym (Hona)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:53:04 följande:
    Du har fel.
    Nej
  • KaptenOhoy
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 21:14:29 följande:

Vad var det du inte förstod i inlägget du citerade? Du fick svar där.

Nej det fick jag inte, jag ställde en annan fråga i det du svarade på. Var vänlig och svara på min nya. Varför får man inte vara sexig?
  • Anonym (sexig)
    Anonym (Äntligen) skrev 2020-08-24 20:48:24 följande:

Fast du ska inte behöva ha på dig stringtrosor för att ha ska attraheras av dig, då är det något riktigt fel på den mannen.

En man som verkligen är attraherad av dig och inte bara ser dig som ett sexobjekt, tycker att du är minst lika attraktiv utan string.

Bara det att du drar på dig string i syfte att män ska attraheras av dig visar hur fruktansvärt sexualiserade stringtrosor är, och vilken skev kvinnosyn många män har.

Hoppas och tror att mannen inte bara ser mig som ett sexobjekt men uppskattar om han gör det ibland. Har inget emot att ta på mig nåt som mannen finner mig sexig i och som får igång mannens fantasier. Bara härligt.

Vad tar du på dig för att attrahera din man? En potatissäck? Med en burka på toppen?
  • Anonym (w)

Tycker man att string är bekvämt är det inget konstigt att känna sig sexig i det.

Tycker man som jag att andra modeller är bekvämare är det inget fel att känna sig sexig i dessa.

Är en trosmodell obekväm och man använder den hela tiden ändå för att en kille tycker den är sexig... ja då är det ett problem. Men den delen är inte många i vuxen ålder.

Svar på tråden String är inte inne längre